تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815359682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بناهاي تاريخي را بايد با مشارکت مردم احيا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۱۹ب.ظ)
بناهاي تاريخي را بايد با مشارکت مردم احيا کرد موج- استاندار قزوين، در نشست مشترک خود با اعضاي هيات مديره و مديرعامل صندوق احيا، در مورد احياي بناهاي تاريخي و فرهنگي، گفت: بهترين کار اين است که نگاه طبيعي به اين بناها داشته باشيم و اين بناها را با حضور و مشارکت مردم احيا کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي روزبه در ديدار هيات مديره و مديرعامل صندوق احياء و بهره برداري از اماکن تاريخي و فرهنگي کشور که به همراه جمعي از مديران استان در دفتر استاندار انجام شد، بيان داشت: قزوين استاني تاريخي با بيش از 1300 بنا و اثر ثبت شده است که نشان از جايگاه اين استان در سطوح ملي دارد.
وي، افزود: قزوين در دوره صفويه يکي از مراکز و پايتخت‌هاي کشور بوده و قبل از آن نيز آثار تاريخي و ابنيه مهمي برخوردار بوده است، اما به دليل نوع نگاه در بعضي دوره‌ها به آثار و اماکن تاريخي و فرهنگي در حال حاضر اين بناها و موقعيت تاريخي قزوين را با تهديدات جدي مواجه کرده است.
استاندار قزوين با بيان اينکه بسياري از آثار ثبت شده در گذر زمان در حال از بين رفتن است و اگرچه دردوره هاي مختلف دغدغه مرمت و حفظ بناها مطرح بوده اما نتايج و دستاوردهاي مطلوب و زيادي به همراه نداشته است.
وي با تاکيد بر اينکه «به شيوه پليسي نمي‌توان آثار تاريخي را حفظ کرد» تصريح کرد: تنها با نگاه و رويکرد دولتي نمي‌توان به موضوع حفظ بناهاي تاريخي ورود پيدا کرد چون توان و امکان اين کار از سوي دستگاه‌هاي دولتي وجود ندارد و بهترين کار اين است که نگاه طبيعي به اين بناها داشته باشيم و اين بناها را با حضور و مشارکت مردم احيا کنيم.
استاندار ادامه داد: زيبايي بناهاي تاريخي در اين است که با مردم باشند و بدون مردم اين اماکن هيچ ارزشي ندارند و اگر اين نگاه در گذشته غالب بود از تخريب آثار تاريخي جلوگيري و رضايت مردم هم تا حد بالايي تأمين مي‌شد.
وي عنوان کرد: سياست‌هاي انقباضي درحوزه ميراث فرهنگي جواب نمي‌دهد و آثار تاريخي را بايد با مشارکت مردم، کم‌ترين دخل و تصرف و متناسب با شرايط روز احيا و مرمت کرد تا کل بنا از بين نرود و به‌عنوان يک ميراث ماندگارحفظ شود.
استاندار افزود: در حوزه مرمت و احياي آثار تاريخي بيش از آنکه به منابع مالي نياز داشته باشيم بايد در تفکر و بينش مديران در برخورد با ميراث فرهنگي و تاريخي اصلاحاتي صورت بگيرد.
وي بيان کرد: در استان قزوين آمادگي کامل براي احيا و مرمت چند اثر تاريخي با محوريت مردم وجود دارد و در اين رهگذر مي‌توان به يک مدل موفق و قابل ارائه در ساير بخش‌ها دست يابيم تا با اين حرکت هم اهداف ميراث فرهنگي محقق شود و هم رضايت مندي مردم به شکل بهتر و بيشتري تأمين شود و هم کاري ماندگار در اين حوزه صورت گرفته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن