تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801198310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارایه 110جلد کتاب در 3هزار نمایشگاه مدارس/11جلد کتاب سرانه دانش آموزان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش آذربایجانشرقی درگفتگو با پانا عنوان کرد: ارایه 110جلد کتاب در 3هزار نمایشگاه مدارس/11جلد کتاب سرانه دانش آموزان معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در استان اذربایجان شرقی 3 هزار نمایشگاه در 3 هزار مدرسه برپا شده است که که 110 هزار جلد کتاب با 1200 عنوان در این نمایشگاه به معرض بازدید گذاشته شده است.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ آبان ساعت 13:58

خبرگزاری پانا+ارایه 110جلد کتاب در 3هزار نمایشگاه مدارس/11جلد کتاب سرانه دانش آموزان

طاهر علمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا با تبریک هفته کتاب و کتاب خوانی به جامعه فرهنگیان استان، اظهار داشت: این هفته فرصت ارزشمندی است برای این که بتوانیم فرهنگ کتاب خوانی را در بین تمامی اقشار جامعه به خصوص در بین دانش آموزان ترویج دهیم.
وی با بیان این که فرهنگ و  آموزش و پرورش دو پدیده ساخت انسان است،افزود: این دو مقوله مانند خود انسان دایم در حال تغییر و رشد و تکامل هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، فرهنگ را محوری ترین وجه هویت یک ملت  عنوان کرد و گفت: یکی از راه های مهم توسعه فرهنگ اهمیت دادن به مسئله کتاب و کتاب خوانی در جامعه به خصوص در بین جوانان و نوجوانان است.
علمی تصریح کرد: در واقع شاخص های مهم توسعه فرهنگ یک جامعه این است که سرانه مطالعه در آن جامعه بالا باشد و میزان تولید و اطلاعات فرهنگی افزایش یابد.
وی با بیان این که اولین نهاد در جامعه که می تواند باعث افزایش مطالعه و فرهنگ کتاب خوانی در جامعه شود خانواده است، اظهار داشت:  خانواده یکی از تاثیرگذارترین نهاد در بخث فرهنگ است و  اهمیت کار باید از خانواده ها شروع شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: دومین نهادی که می تواند در این امر تاثیرگذار باشد آموزش و پرورش است که باید با برنامه ریزی مناسب بتواند نیازهای روحی دانش اموزان را پاسخ گو باشد و انگیزه مطالعه را بالا ببرد و  در واقع بین دانش آموزان لذت خواندن را افزایش دهد.
علمی اذعان داشت: اگر آموزش و پرورش در این زمینه برنامه ریزی مناسب و هدفمندی داشته باشد قطعا سبب ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه خواهد شد لذا برنامه هایی که همزمان با هفته کتاب خوانی در مدارس اتفاق می افتد بیانگر این است که آموزش و پرورش در راستا کار کرده است.
وی با بیان این که توجه به کتاب خانه های مدارس مورد تاکید است، اظهار داشت:  برنامه کشوری  50هزار نماشیگاه کتاب در 50 هزار مدرسه برگزار می شود  که در استان اذربایجان شرقی 3 هزار نمایشگاه در 3 هزار مدرسه برپا شده است که که 110 هزار جلد کتاب با 1200 عنوان در این نمایشگاه به معرض بازدید گذاشته شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: از 1200عنوان کتاب، 660 عنوان به دوره ابتدایی تخصیص یافته است و 300 عنوان به دوره متوسطه دوره اول و بیش از 200 عنوان کتاب نیز به دوره متوسطه دوم اختصاص یافته است.
علمی گفت:  تا به امروز سرانه کتاب در آذربایجان شرقی 11 جلد برای هر دانش آموز است که با توجه به هویت فرهنگی  استان انتظار می رود که این میزان افزایش یابد.
وی با بیان این که خوشبختانه معلمان استان علاقمند به نویسندگی  هستند، گفت: در یک سال گذشته، معلمان استان  200 جلد کتاب تالیف کرده اند که 46 عنوان کتاب که بیشتر در زمینه کمک درسی هستند در نمایشگاه سه هزارکتاب استان به معرض نمایش گذاشته شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی  بیان داشت: یکی از مشکلات در آموزش و پرورش عدم وجو پست کتابدار در مدارس است که امید است این پست مجددا احیا شود و اگر احیا نشود خوشبختانه تا به این جای کار کتاب خانه های مدارس توسط تشکل های دانش آموزی اداره می شود.
علمی گفت: امیدوارم با مدیریت تشکل های دانش آموزی بتوانیم نهایت استفاده را از کتاب خانه های مدارس ببریم  واز طرفی هم زمینه ای را برای ایفای مدیریت دانش آموزان فراهم کرده باشیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن