تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820961322




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح توسعه ميدان نفتي آذر با هدف توليد زودهنگام ۳۰ هزار بشکه‌اي شتاب مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۱۲ق.ظ)
طرح توسعه ميدان نفتي آذر با هدف توليد زودهنگام ۳۰ هزار بشکه‌اي شتاب مي‌گيرد موج - طرح توسعه ميدان نفتي آذر با هدف توليد زودهنگام ۳۰ هزار بشکه‌اي از آن در سال آينده، با رفع موانع بهره‌برداري از منابع صندوق توسعه ملي شتاب مي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، کيوان ياراحمدي، مجري طرح توسعه ميدان مشترک آذر، با اشاره به مشکلات تأمين منابع مالي براي توسعه ميدان مشترک آذر گفت: طي يک ماه اخير قفل صندوق توسعه ملي براي تأمين منابع مالي شکسته شد که بر اين اساس در اجراي فعاليت‌هاي توسعه‌اي اين ميدان مشترک تسريع به عمل خواهد آمد.
وي افزود: با توجه به اين اتفاق، انتظار مي‌رود پيمانکار بيع متقابل ضمن سرعت بخشيدن در پيشبرد فعاليت‌هاي طرح توسعه، تأخيرهاي به وجود آمده ناشي از مشکلات تأمين منابع مالي را تا حد امکان جبران کرده و سرعت کار را افزايش دهد.
ياراحمدي با اشاره به توليد زودهنگام از اين ميدان مشترک که ۳۰ هزار بشکه بوده و در سال ۹۵ محقق خواهد شد، افزود: براي اين منظور بايد حفاري ۱۰ حلقه چاه شامل هفت حلقه چاه توليدي، يک حلقه چاه توصيفي، يک حلقه چاه دفع پساب و تعمير يک حلقه چاه موجود، به انجام برسد.
مجري طرح توسعه ميدان مشترک آذر با اشاره به استقرار ۵ دکل در اين ميدان، ادامه داد: در حال حاضر حفاري ۵ حلقه چاه به عمق نهايي رسيده و حفاري ۵ حلقه چاه ديگر نيز در حال انجام است.
وي با اشاره راهکارهاي در نظر گرفته شده براي تحقق هرچه سريع‌تر توليد زودهنگام از اين ميدان مشترک از جمله پروژه اصلاحي Modified EPS در بخش احداث تأسيسات سطح الارضي (رو زميني)، تصريح کرد: تاکنون پيمانکار فرعي مربوطه اقدام به سفارش‌گذاري ۳ قلم کالاي دير تحويل کرده است و سفارش گذاري ساير کالاهاي مرتبط با اين پروژه نيز در مراحل نهايي قرار دارد.
مجري طرح توسعه ميدان آذر روند پيشرفت احداث خط لوله انتقال نفت اين ميدان را مناسب ارزيابي و اظهار اميدواري کرد: با توجه به ساخت، پوشش و ارسال بخش بزرگي از اين خط لوله به سايت پروژه، تحصيل اراضي مسير، وضع سفارش‌گذاري ساير کالاها و نيز استقرار ماشين‌آلات و اکيپ‌هاي جوشکاري، ارسال نفت مرحله توليد زودهنگام با مانع خاصي روبرو نباشد.
ياراحمدي درباره اجراي عمليات شکافت اسيدي که بايد از سوي پيمانکار انجام شود، گفت: براساس برنامه نهايي شده با پيمانکار، با ورود تجهيزات مرتبط با اين عمليات به کشور که هم‌اکنون در مرحله ترخيص گمرکي قرار دارند، اجراي آن به‌زودي شروع خواهد شد و بر اين اساس، يک دستگاه دکل تعميراتي از حدود يک ماه پيش در منطقه مستقر شده است.
ميدان نفتي آذر با ۲.۵ ميليارد بشکه نفت درجا يکي از ميدان‌هاي هيدروکربوري مشترک با کشور عراق است که در بلوک اناران در دماغه کوه‌هاي زاگرس و در امتداد مرز ايران و عراق (در قسمت جنوب غربي ايلام) بين دو شهر مهران و دهلران واقع شده است. عمق بالاي مخزن هيدروکربوري و نياز به حفاري در سازندهاي مختلف نفتي از ويژگي‌هاي اين ميدان است که عمليات حفاري را بسيار پيچيده کرده و طولاني مي‌کند. آزمايش توليد از نخستين چاه اين ميدان نفتي مشترک شامگاه سه‌شنبه (۱۲ اسفند ۹۳) در چاه شماره ۶ با موفقيت انجام شد.
کارفرماهاي طرح توسعه اين ميدان، شرکت مهندسي و توسعه نفت و پيمانکار بيع متقابل، شرکت مهندسي و توسعه سروک آذر (کنسرسيوم متشکل از شرکت‌هاي مهندسي و ساختمان صنايع نفت ايران و سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي کارکنان صنعت نفت) هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن