تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803733680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرين وضعيت ساخت سکوهاي جديد طرح توسعه ميدان مشترک نفتي هنگام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۴۶ب.ظ)
آخرين وضعيت ساخت سکوهاي جديد طرح توسعه ميدان مشترک نفتي هنگام موج - يک مقام مسوول درباره آخرين وضعيت ساخت سکوهاي جديد طرح توسعه ميدان مشترک نفتي هنگام گفت: در حال حاضر ساخت سکوي جديد طرح توسعه ميدان مشترک نفتي هنگام در يارد سکوسازي بندرعباس در حال انجام است.
به گزارش خبرگزاري موج، بابک عباسپور با تشريح ساخت سه سکوي جديد طرح توسعه ميدان مشترک نفتي هنگام توسط متخصصان داخلي اعلام کرد: هر يک از اين سکوها از ظرفيت توليد روزانه ۲۵ هزار بشکه نفت برخوردار هستند.
مجري ساخت سکوهاي دريايي ميدان نفتي هنگام با اعلام اين که هر يک از اين سکوهاي جديد از ظرفيت توليد و فراورش روزانه ۲۵ هزار بشکه نفت خام برخوردار است، تصريح کرد: يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي توليد نفت از ميدان هنگام در تنگه هرمز مرغوبيت بالاي نفت خام توليدي اين ميدان مشترک است.
وي با تاکيد بر اين که در دولت قبل ساخت سکوهاي فراساحلي توسعه اين ميدان مشترک به يک شرکت از کره جنوبي واگذار شده بود، اظهار کرد: با گذشت حدود دو سال پيشرفت ساخت اين سکوها حتي به ۲۰ درصد نرسيد و در نهايت شرکت نفت فلات قاره ساخت اين سه سکوي دريايي را به مجتمع کشتي‌سازي و صنايع فراساحل ايران واگذار کرد.
عباسپور با يادآوري اين که در شرايط فعلي ايران در طراحي، ساخت، نصب و راه‌اندازي سازه‌هاي دريايي در صنايع نفت و گاز به خودکفايي کامل رسيده است، بيان کرد: از اسفند سال گذشته هم ساخت سه سکوي جديد طرح توسعه ميدان هنگام در بندرعباس آغاز شده که پيش‌بيني مي‌شود در مدت زمان دو سال ساخت اين سازه‌هاي فراساحلي به پايان برسد.
وي با اشاره به اين که هر يک از اين سکوهاي دريايي از ۱۴۰۰ تن تا ۱۷۰۰ تن وزن دارند، تاکيد کرد: هم اکنون تأمين کالا و تجهيزات مورد نياز براي ساخت اين سکوها آغاز شده است و در صورت تأمين منابع مالي ساخت اين سازه‌هاي فراساحلي شتاب خواهد گرفت.
مدير فراساحل مجتمع کشتي‌سازي و صنايع فراساحل همچنين درباره اين که اخيرا شرکت نفت فلات قاره ايران با شرکت نفت عمان به منظور توسعه اين ميدان نفتي به صورت مشترک مذاکراتي را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: اين آمادگي وجود دارد که در صورت توافق شرکت نفت فلات قاره با شرکت نفتي عماني، با اين شرکت نفتي براي ساخت سکوها و مشارکت بيشتر همکاري کنيم.
در همين حال سعيد حافظي، مدير عامل شرکت نفت فلات قاره ايران، اخيرا در جمع خبرنگاران با بيان اين که تاکنون مذاکراتي با عمان به منظور توسعه مشترک ميدان نفتي هنگام داشته‌ايم، گفته است: تاکنون سه دور مذاکرات با طرف عماني به منظور مشارکت به جاي رقابت در طرح توسعه ميدان نفتي هنگام انجام شده است.
وي با اعلام اين که قطعا مشارکت با کشورهاي شريک در طرح توسعه ميادين نفت و گاز منجر به توليد صيانتي بيشتر از مخازن هيدروکربوري خواهد شد، تصريح کرده است: ميدان هنگام پيچيدگي‌هايي دارد و در واقع نفت درجاي اين ميدان سريع و با فشار بالا توليد مي‌شود و به دليل ويژگي اين ميدان کاهش توليد امري طبيعي است، البته ظرفيت‌ها براي توليد ۳۰ هزار بشکه پيش‌بيني شده و چاه‌ها و خطوط انتقال وجود دارند، اما؛ طبيعت ميدان روند کاهشي دارد که در عمان نيز وضعيت به همين صورت است.
ميدان مشترک هنگام در سال ۱۹۷۵ ميلادي با حفر يک حلقه چاه در خليج فارس کشف و به دنبال آن در سال ۲۰۰۶ ميلادي با حفر دومين چاه و انجام مطالعات مخزن مشخص شد، ميزان نفت درجاي اين ميدان بيش از ۷۰۰ ميليون بشکه و گاز درجاي آن حدود ۲ تريليون فوت مکعب است.
در همين حال، عمان چند سال زودتر از ايران و با مشارکت يک شرکت انگليسي، توليد نفت خام از اين ميدان مشترک را با ساخت يک خط لوله به طول ۲۵ کيلومتر از بخش مشترک ميدان هنگام – البخاء و استفاده از تأسيسات موجود در رأس الخيمه امارات را با ظرفيت ۱۰ هزار بشکه نفت در روز آغاز کرد.
با وجود تأخير حدود يک سال ايران در آغاز برداشت از اين ميدان مشترک نفتي نسبت به طرف عماني، اما؛ در کوتاه‌ترين زمان توليد نفت از اين ميدان حتي به مرز ۲۸ هزار بشکه در روز هم افزايش يافت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن