تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1840645675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی ناآگاهانه زیرآب سینمای ایران را می زنند


واضح آرشیو وب فارسی:اعتماد: شراره داودی/ غلامرضا موسوی نام آشنایی برای سینماگران است، این تهیه کننده ۶۴ ساله که در کارنامه کاری اش ۱۹ فیلم دارد، تهیه کنندگی را در سال ۶۰ و با فیلم «آفتاب نشین ها» آغاز کرده است. او امسال هم با فیلم «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده در جشنواره سی وچهارم حضور دارد. در این اثر سینمایی محمد رضا گلزار و پگاه آهنگرانی از بازیگران سینما، آیدا کیخایی و علی سرابی از چهره های تئاتری حضور دارند. با این تهیه کننده پیشکسوت درباره اوضاع سینما و شرایط سینمای خصوصی صحبت کردیم. اوضاع سینمای ایران را چطور ارزیابی می کنید؟ اوضاع سینمای ایران جدای از شرایط کلی حاکم بر جامعه نیست و وقتی درباره موضوعی مانند برجام که به گمان خیلی ها به نفع کشور است، مسائل زیادی درست می شود؛ یک فیلم سینمایی هم که به آسانی می توان آن را انکار کرد و یا حتی پنبه اش را زد، خیلی راحت تر دستخوش تغییرات می شود. در شرایط امروز ما با مشکل سلیقه در خط قرمزها روبه رو هستیم و من امیدوارم با درایت و همچنین وعده هایی که در مجلس آینده داده می شود، این مشکلات رو به حل شدن بروند. امنیت حرفه ای در حوزه کار شما چقدر وجود دارد؟ در حقیقت ما با سانسور مضاعف در سینما روبه رو هستیم، فیلم هایی داریم که پروانه نمایش می گیرند اما اجازه نمایش پیدا نمی کنند. مجموع این اتفاق ها باعث می شود شما به عنوان آدمی که در بخش خصوصی کار می کنید، امنیت حرفه ای را زیر سوال ببینید و احساس کنید که هر آدم و گروهی، حتی زمانی که همه راه های قانونی را رفته اید، با اعمال نفوذ و برنامه ریزی های از پیش تعیین شده و سیاسی کاری جلوی کار کردن شما را بگیرد. بنابراین در این سیستم نمی توان خیلی آدم سرحالی بود و گفت همه چیز به خوبی و خوشی می گذرد. با این همه بچه ها و گروه های شان در حال کار و فعالیت هستند و زحمت زیادی هم می کشند و همان ها هستند که سینما را تاکنون زنده نگه داشته اند. امسال فقط با خشکسالی و دروغ در جشنواره حضور دارید؟ بله، سالی یک کار خوب است، به هر حال من همکاران دیگری هم دارم که در این حوزه فعالیت می کنند. خودم فکر می کنم «خشکسالی و دروغ» کار خوبی شده است. البته ما از نمایش آن خاطرات خوبی داریم... بله و فکر می کنم در سینما هم اثر خوبی را ببینیم. شما به عنوان تهیه کننده ای که در شرایط امروز سینمای ایران فعالیت می کنید، چه نکته ای را در یک اثر مد نظر قرار می دهید تا روی آن سرمایه گذاری کنید؟ معمولا اصلی ترین نکته ای که می تواند آدم را راغب به تولید پروژه ای کند، فیلمنامه است. باید فیلمنامه ای که می خوانیم با روحیه خودمان جور در بیاید. البته شناخت و آشنایی با فضای روز هم در انتخاب آثار موثر است، از این جهت که فضا و اوضاع حاکم چه سبک آثاری را می طلبد؛ فضای حاضر بر کارهای کمدی است یا کارهای اجتماعی. از همین رو انتخاب اثری برای سرمایه گذاری کمی متفاوت است. اما من در ژانر خاص و مشخصی کار نمی کنم و سعی می کنم در همه حوزه ها حضور داشته باشم و کار بسازم. پس در ابتدا این فیلمنامه است که توجه شما را جلب می کند؟ دقیقا، فیلمنامه برای من حرف اول را می زند. بعد از فیلمنامه است که به کارگردان و بقیه عوامل آن فکر می کنم. اگر آن را بپسندم و فکر کنم این اثر می تواند کار خوبی باشد، روی آن کار می کنم. البته نکته ای که نباید آن را فراموش کنیم این است که سینما، هنر-صنعت است و باید با مخاطب ارتباط برقرار کند و مورد پسند او باشد. نمی توانیم با امیدواری اینکه کاری دیده شود، فیلم تولید کنیم. باید اثر با مخاطب ارتباط بگیرد و دیده شود. حتی نکته هایی مانند اینکه اثر را می توانیم به جشنواره های مختلف ارایه دهیم هم مهم است. به هر حال فروش فیلم ها مهم است... سینما هنر پرخرجی است و باید فیلمی ساخته شود و به نمایش دربیاید و فروش هم داشته باشد تا بتوانیم به سراغ اثر دیگری برویم. به هر حال نمی توان در سینما تنها بخش هنری را در نظر گرفت و باید آثاری تولید شود که برای مخاطب هم جذابیت داشته باشد و برای تماشای آن بیایند. بخش خصوصی می تواند به سرپا ایستادن سینما کمک کند؟ قطعا می تواند. در این راه چقدر دستش باز است؟ به هر حال موضوعاتی مانند سانسور در سینما وجود دارد، البته این ممیزی ها خیلی به مدیران سینمایی برنمی گردد و روی صحبت من هم بیشتر گروه های سیاسی است که برای اذیت کردن طرف های سیاسی خودشان به سینما و هنر همان گروه ها حمله می کنند. بسیاری از این فیلم ها اگر نمایش داده شوند، هیچ اتفاق منفی در پی نخواهند دشت، اگر اتفاق مثبتی را نداشته باشند. مثلا فیلم «قصه ها»ی رخشان بنی اعتماد نمایش داده شد، مردم دیدند و هیچ بازتاب منفی نداشت خیلی هم مثبت بود. بقیه فیلم ها هم این شرایط را دارند و من فکر می کنم وقتی فیلمی پروانه نمایش می گیرد، یعنی شورای بازبینی تمام امکانات و محافظه کاری هایی که لازم بوده را انجام داده است. اما بعد از اینکه فیلمی پروانه نمایش گرفته و تمامی مراحل قانونی را هم طی کرده است، حالا باید با گروه های سیاسی روبه رو شویم که با اهرم فشار وارد می شوند. این اتفاق ها باعث می شود که کمتر کسی به سمت فیلم های اجتماعی که حاوی تفکر بیشتری است، برود. البته این حرف به این معنی نیست که فیلم کمدی نمی تواند تفکر داشته باشد، اما به هر حال سینمای اجتماعی به زندگی مردم نزدیک تر است و مخاطب می تواند زندگی خودش را در آن ببیند. همین اتفاقات باعث قهر مردم از سینما و سالن ها می شود. این افراد ناآگاهانه یا خودآگاه زیر آب سینمای ایران را می زنند. در صحبت های تان گفتید فعالیت تان را به یک ژانر محدود نمی کنید، تا به حال در حیطه انیمیشن هم فعالیتی داشته اید؟ من در مقطعی کار در حوزه انیمیشن را شروع کردم ولی نتوانستم به نتیجه برسم و با اینکه علاقه مند بودم کار کنم، اما امکانات زیادی در این زمینه وجود نداشت. اما فکر می کنم انیمیشن همچنان در آثار کوتاه بهتر دیده می شود تا در کار بلند. اما در زمینه آثار سینمایی و بلند خیلی جوان هستیم و از طرف مراکز فعال در انیمیشن حمایت بیشتری لازم است.


دوشنبه ، ۲۵آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اعتماد]
[مشاهده در: www.etemadnewspaper.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن