تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 15 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809565736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار گيلان فردا عازم باکو است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۸:۲۶ب.ظ)
به منظور تقويت روباط اقتصادي با آذربايجان؛ استاندار گيلان فردا عازم باکو است موج - رشت- استاندار گيلان گفت: با توجه به رويکرد دولت تدبير و اميد و فرصت هاي به وجود آمده، اهتمامي جدي به تقويت روابط با جمهوري آذربايجان داريم.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، محمدعلي نجفي روز يکشنبه در آستانه سفر به جمهوري آذربايجان، با اشاره به فرصت مناسب ايجاد شده براي استفاده از ظرفيت کشورهاي همسايه ايران در حاشيه درياي خزر پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي اظهار کرد: فرصت مناسبي براي استان گيلان به دليل داشتن پتانسيل مرزهاي دريايي و زميني و علاقمندي بين تاجران و صاحبان صنايع و مديران بنگاه هاي اقتصادي بوجود آمده تا بتوانند تعاملات سازنده و ارتباط قوي بين گيلان با کشورهايي همچون جمهوري آذربايجان برقرار کنند.

وي به فراز و نشيب هاي ارتباط بين استان گيلان و جمهوري آذربايجان اشاره و بيان کرد: با توجه به رويکرد دولت تدبير و اميد براي گسترش ارتباطات و رفع موانع ارتباطاتي با همسايگان، تلاش دستگاه ديپلماسي و ايجاد معاونتي تحت عنوان معاونت اقتصادي در وزارت کشور، اقدامات خوبي طي دو سال اخير براي گسترش اين ارتباط ها انجام شده است.

استاندار گيلان ادامه داد: تاکنون دو سمينار مشترک بين سفيران و استانداران به همت وزارت امور خارجه و با ميزباني وزارت کشور برگزار شده که بنده نيز از طرف استان هاي حاشيه خزر به نمايندگي از استانداران، در آن جلسه سخنراني کردم.

وي همچنين با يادآوري سفر ماه گذشته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به گيلان و آذربايجان به عنوان رئيس کميسيون مشترک اقتصادي ايران و جمهوري آذربايجان افزود: در اين اجلاس، تفاهمنامه مشترکي بين دو طرف براي گسترش همکاري ها به امضا رسيد که در روزهاي آينده، در کميسيون مشترک در تهران، جمع بندي مي شود.

نجفي به نمونه هايي از برنامه هاي پيشنهادي براي گسترش همکاري ها بين گيلان و آذربايجان اشاره و اضافه کرد: اتصال خط ريلي دو کشور از طريق راه آهن رشت - آستارا از طرف گيلان، يکي از اين موضوعات مهم است که به صورت جدي، پيگير آن هستيم.

وي حذف رواديد براي تسهيل رفت و آمد و کاهش هزينه تاجران را يکي ديگر از اقدامات در دستور کار عنوان و با اشاره به اينکه اين اقدام به صورت يک طرفه از سوي جمهوري اسلامي ايران انجام شده، تصريح کرد: بازرگانان ما مشکلاتي دارند که بايد براي دريافت رواديد سفرهاي چند روزه به تهران داشته باشند و در نوبت دريافت رواديد، چندين هفته يا چندين ماه در انتظار باشند حال اينکه براي توسعه تجارت و تسهيل در رفت و آمد تاجران، حذف دريافت رواديد را پيگيري مي کنيم.
استاندار گيلان ايجاد بازارچه مرزي را از ديگر اقدامات ذکر کرد و گفت: به دنبال برنامه هاي وسيعي براي راه اندازي بازارچه مدرن هستيم که اين موضوع بايستي عملياتي شود و مصوبه دولت نيز براي تقويت بازارچه هاي مرزي است.

وي فعاليت شبانه روزي گمرک و تبادل فرهنگي و دانشجويي بين گيلان و آذربايجان را از ديگر موضوعاتي عنوان کرد که در سفر به جمهوري آذربايجان پيگيري مي شود.
دکتر نجفي با اشاره به تجربه هاي خوب گيلان در زمينه توليد و فرآوري محصول چاي گفت: در آن سوي مرز نيز استان لنکران آذربايجان، سابقه توليد چاي دارد و شنيده ايم در اين زمينه با مشکلاتي مواجه هستند که علاقمند هستيم در اين زمينه، همکاري هايي داشته باشيم.
وي به اهميت برقراري پرواز هواپيمايي مستقيم از گيلان به آذربايجان اشاره و اظهار کرد: با وجود نزديکي راه به جمهوري آذربايجان، در حال حاضر رفت و آمد به سختي انجام مي شود چون پرواز مستقيم از گيلان براي آذربايجان نداريم و با توجه به اينکه امکانات پروازي هواپيمايي آذربايجان هم خوب است، مي توانيم اين پرواز را براي رشت - باکو - آستاراخان نيز به طور مشترک برقرار کنيم.

وي همچنين از آمادگي گيلان براي برقراري خط حمل و نقل کالايي و مسافري دريايي خبر داد و گفت: هم اکنون مسافران بسياري از استان هاي اردبيل، آذربايجان غربي و شرقي هستند که ارتباطاتي با آن طرف دارند و علاقمند به سفر دريايي هستند.

استاندار با يادآوري فعاليت کشتي ميرزاکوچک خان در گيلان ادامه داد: پيش از اين، اين کشتي چند سفر دريايي هم انجام داد و استقبال خوبي هم از آن شد اما به دليل فرسودن شدن، اين مراودات به تدريج کمرنگ شد ولي در حال حاضر، اين آمادگي براي برقراري خط حمل و نقل دريايي وجود دارد.
وي گفت: در همين راستا، پايانه دريايي انزلي را در اداره کل بنادر و دريانوردي گيلان داير کرده ايم که با امکانات مناسب، بسيار مجهز و زيبا ، آماده پذيرا شدن کشتي هاي مسافربري، تفريحي و تندرو است.

دکتر نجفي همچنين از برگزاري اولين نمايشگاه تخصصي صنعت، ساختمان ، انرژي و خدمات مهندسي جمهوري اسلامي ايران با محوريت استان گيلان در باکو خبر داد و گفت: در اين نمايشگاه، 37 شرکت حضور دارند که 20 شرکت از گيلان است.

وي خاطرنشان کرد: گيلان در مصالح ساختماني به ويژه سيمان، توليدات پتروشيمي، رادياتور و صنايع سلولزي فرصت هاي بسيار مناسبي دارد.

دکتر نجفي همچنين وجود مناطق آزاد تجاري انزلي و آستارا را از ديگر فرصت هاي مناسب در گيلان خواند و افزود: در سفر پيش رو به جمهوري آذربايجان، تلاش مي کنيم موانع و تنگناهاي توسعه بازرگاني دو کشور را رفع و تراز تجاري را به روند مثبت برسانيم.

گفتني است؛ استاندار گيلان در رأس هيأتي، فردا (دوشنبه) عازم باکو پايتخت جمهوري آذربايجان مي شود. ديدار با تاجران و بازرگانان، حضور در نمايشگاه صنعت، ساختمان ، انرژي و خدمات مهندسي جمهوري اسلامي ايران و برگزاري نشست هايي با مقامات اين کشور، از جمله برنامه هاي سفر سه روزه وي به آذربايجان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن