تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802356357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم استفاده از گاز در بازار جهاني رو به افزايش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۳۰ب.ظ)
سهم استفاده از گاز در بازار جهاني رو به افزايش است موج - نماينده مجلس گفت: سهم استفاده از گاز در بازار جهاني رو به فزوني است، بنابراين جايگاه مجمع کشورهاي صادرکننده گاز در حال بهبود است، سياست‌هاي گازي ايران همچون نفت، برد-برد است.
به گزارش خبرگزاي موج، عبدالله تميمي، با اشاره به برگزاري سومين اجلاس مجمع کشورهاي صادرکننده گاز (جي.يي.سي.اف) از ۲۹ آبان تا دوم آذر ۱۳۹۴ در تهران اظهار کرد: در ۲ سال گذشته ايران در زمينه نفت و گاز تلاش‌هاي تازه‌اي را براي بازپس‌گيري سهمش از بازار انجام داده است که يکي از محورهاي اين راهبرد، فعال شدن ديپلماسي انرژي است. از اين‌رو، برگزاري اجلاس آتي تهران در زمينه گاز، مواضع جدي ايران را در خصوص برنامه‌هاي راهبردي نشان مي‌دهد.
عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به امضاي قراردادهاي جديد ايران در زمينه صادرات گاز ازجمله با عراق افزود: رويکرد ايران به بازار جهاني گاز مانند نفت راهبردي و براساس منافع توليدکننده و مصرف‌کننده است؛ زيرا تأمين پايدار انرژي، منافع مصرف‌کننده را تأمين مي‌کند، ويژگي‌اي که در منابع و سياست‌هاي ايران به شکل آشکار وجود دارد.
اين نماينده مجلس نهم، سياست‌هاي حوزه انرژي ايران را برد-برد خواند و گفت: همگرايي بيشتر اعضاي مجمع کشورهاي صادرکننده گاز، منافع آن‌ها و درنهايت بازار را تأمين مي‌کند.
وي گفت: سهم استفاده از انرژي گاز در ميان ديگر سوخت‌ها در حال افزايش است. از اين‌رو جايگاه و نقش اين سوخت رو به فزوني است.
عضو کميسيون انرژي افزود: با تشديد چالش‌هاي زيست‌محيطي، اولويت استفاده از گاز به‌جاي ديگر سوخت‌هاي فسيلي نيز رو به افزايش است، بنابراين روند به‌گونه‌اي است که نقش مجمع کشورهاي صادرکننده گاز در حال تقويت است.
سومين اجلاس سران، هفدهمين نشست وزارتي، نشست فوق‌العاده وزارتي و چهارمين نشست گروه عالي‌رتبه و بيست و چهارمين نشست کميته اجرايي مجمع کشورهاي صادرکننده گاز از ۲۹ آبان تا دوم آذر ۱۳۹۴در تهران برگزار مي‌شود.
برگزاري اين اجلاس، مهم‌ترين رويداد بين‌المللي است که پس از نشست اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در سطح سران در تهران برگزار مي‌شود و مي‌توان آن را نمونه‌اي از موفقيت ديپلماسي انرژي دولت يازدهم برشمرد.
اعضاي اين مجمع ۶۷ درصد از ذخاير جهاني گاز را در اختيار دارند؛ با وجود آنکه گاهي جي.يي.سي.اف به اشتباه «اوپک گازي» ناميده مي‌شود، اين مجمع همانند سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) به دنبال تأثير و نفوذ روي قيمت‌ها به وسيله تنظيم و تعديل توليد نيست.
کشورهاي عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ۴۲ درصد از توليد گاز جهان، ۶۷ درصد از ذخاير گازي جهان، ۳۸ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ۸۵ درصد از تجارت گاز طبيعي مايع شده (آل.ان.جي) را در اختيار دارند.
کشورهاي الجزاير، بوليوي، مصر، گينه استوايي، ايران، ليبي، نيجريه، قطر، روسيه، ترينيداد و توباگو، ونزوئلا و امارات، ۱۲ عضو اصلي اين مجمع جهاني به شمار مي‌روند.
هلند، نروژ، عراق و عمان و پرو به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهاي صادرکننده گاز مطرح هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن