تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818968540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور سران ۶ کشور در اجلاس سران مجمع کشورهاي صادرکننده گاز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۴۹ب.ظ)
حضور سران ۶ کشور در اجلاس سران مجمع کشورهاي صادرکننده گاز موج - مدير امور اوپک و روابط با مجامع انرژي وزارت نفت از حضور سران ۶ کشور عضو مجمع کشورهاي صادرکننده گاز و يک رئيس‌جمهوري از کشورهاي دوست غير عضو مجمع در سومين اجلاس سران مجمع کشورهاي صادرکننده گاز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از وزارت نفت، مهدي عسلي، با اشاره به برگزاري سومين اجلاس سران مجمع کشورهاي صادرکننده گاز در ايران، اظهار داشت: برگزاري اين اجلاس به جهانيان نشان خواهد داد که ايران با وجود تحريم‌هاي جهاني قادر بوده است نقش فعالي در سازمان‌هاي جهاني اقتصادي ايفا کرده و در شکل‌گيري راهبردهاي کشورهاي صادرکننده گاز مؤثر باشد.
وي در خصوص حضور سران کشورهاي صادرکننده گاز در اجلاس تهران، گفت: با توجه به حساسيت اين موضوع، اکنون بهتر است اسامي سران عنوان نشود، اما؛ استقبال خوبي شده و گفته مي‌شود حداقل ۶ نفر از سران کشورهاي عضو و يک رئيس‌جمهوري از کشورهاي دوست غير عضو مجمع در اين اجلاس شرکت خواهند کرد.
مدير امور اوپک و روابط با مجامع انرژي وزارت نفت با بيان اين که ايران به دليل تحريم‌ها نتوانسته است سهم خود را از تجارت جهاني گاز دريافت کند، افزود: بلافاصله بعد از لغو تحريم‌ها و با ورود سرمايه‌گذاران خارجي و همچنين استفاده از فناوري‌هاي روز دنيا، ايران به جايگاه واقعي خود در گاز دست پيدا خواهد کرد و هم اکنون مذاکرات در اين زمينه ادامه دارد.
عسلي در خصوص احتمال تمديد دوره مأموريت دبير کل ايراني جي.اي.سي.اف اظهار داشت: با توجه به اين‌که ۲ سال براي دبير کلي، زمان محدودي است روال اين‌گونه بوده است که در صورت موافقت دبير کل براي تمديد دوره‌اش، بقيه اعضا نيز براي حفظ اتحاد کشورهاي عضو مجمع با آن موافقت مي‌کردند.
وي اضافه کرد: يعني همان اتفاقي که در زمان بوخانوفسکي، دبير کل روسي اين مجمع، در دو دوره قبل افتاد. بنابراين در اين اجلاس نيز اين‌گونه خواهد بود و در صورت موافقت عادلي، وي دو سال ديگر در اين پست ابقا خواهد شد.
مدير امور اوپک و روابط با مجامع انرژي وزارت نفت درباره احتمال عضويت اندونزي و برونئي در جي.اي.سي.اف گفت: در صورت پيوستن اين دو کشور حدود ۷۵ درصد ذخاير گازي جهان در اختيار اعضاي اين مجمع قرار مي‌گيرد و اين نشان‌دهنده قدرت اين سازمان از لحاظ امکان عرضه گاز به بازارهاي دنيا و تأمين امنيت انرژي است.
عسلي با بيان اين که هم اکنون ۴۵ درصد صادرات گاز دنيا از طريق اعضاي مجمع کشورهاي صادرکننده گاز در حال انجام است، افزود: اين سازمان به دليل صادرات گاز از طريق خط لوله و آل.ان.جي نقش مهمي در تأمين امنيت انرژي جهان دارد.
سومين اجلاس سران مجمع کشورهاي صادرکننده گاز دوم آذر در تهران برگزار مي‌شود.
مجمع کشورهاي صادرکننده گاز داراي 18 عضو اصلي و ناظر است و دبيرخانه دائم آن در دوحه قطر قرار دارد. ايران، روسيه، قطر، الجزاير، بوليوي، مصر، گينه استوايي، ليبي، نيجريه، ترينيداد و توباگو، ونزوئلا، پرو، امارات متحده عربي و عمان از اعضاي اصلي اين مجمع هستند.
کشورهاي هلند، قزاقستان، عراق و نروژ نيز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهاي صادرکننده گاز در اين مجمع حضور دارند.
کشورهاي عضو مجمع صادرکنندگان گاز، 42 درصد از توليد گاز جهان، 70 درصد از ذخاير گازي جهان، 40 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 65 درصد از تجارت گاز طبيعي مايع شده (آل.ان.جي) را در اختيار دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن