تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818796094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب طرح مجوز شهرداري تهران براي انجام هزينه در ايام اربعين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۴۰ب.ظ)
تصويب طرح مجوز شهرداري تهران براي انجام هزينه در ايام اربعين موج - اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران با لحاظ اصلاحاتي به طرح مجوز شهرداري تهران براي انجام هزينه در ايام اربعين راي موافق دادند.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و بين‌الملل شوراي اسلامي شهر تهران، در دويست و هفتمين جلسه شورا طرح مجوز انجام هزينه به شهرداري تهران براي ايام اربعين حسيني (عليه‌السلام) مورد بررسي قرار گرفت.
در جريان بررسي اين طرح عليرضا دبير با تشريح ماده واحده آن گفت: با عنايت به بند 10 ماده 55 قانون شهرداري‌ها و نظر به اقدامات ارزنده و برنامه‌هاي شهرداري تهران در سال گذشته در خصوص مراسم اربعين حسيني و با توجه به انتظارات و مطالبات همشهريان تهراني و زائرين امام حسين (ع) در سال جاري و به منظور برگزاري با شکوه ايام اربعين حسيني و ارائه خدمات مطلوب و مناسب و کمک به ايجاد پايگاه‌هاي مورد نياز به شهرداري تهران اجازه داده مي‌شود ضمن جذب کمک‌هاي مردمي و خيرين و همچنين از محل اعتبار در اختيار شهرداري تهران تا سقف مبلغ 50 ميليارد ريال نسبت به تأمين نيازهاي فوق اقدام و گزارش آن را ظرف مدت سه ماه به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه نمايد.
دبير در ادامه تبصره‌هاي اين ماده را نيز قرائت کرد و افزود: تشکيل ستاد اربعين با حضور معاونين، شهرداران و واحدهاي ذي‌ربط و نيز تعيين دو نفر از اعضاي شوراي شهر به انتخاب شورا و به عنوان ناظر در ستاد مذکور تبصره‌هاي اين ماده خواهد بود.
دبير همچنين تأکيد کرد: بر اساس تبصره اين ماده واحده هر نوع هزينه کرد توسط شهرداري‌هاي مناطق تخلف است و هزينه بايد از طريق تصميمات ستاد صورت پذيرد.
در ادامه جلسه موافقين و مخالفين به بيان اظهارات خود پرداختند.
عبدالحسين مختاباد گفت: ما کمکي که به اين مراسم مي‌کنيم با بازخورد مناسبي روبرو نشده است. امروزه شرکت‌ها و پيمانکاراني هستند که 6 ماه مي‌شود که مطالبات خود را دريافت نکرده‌اند و از شهرداري طلبکارند و اين در حالي است که تزريق يکي دو ميليارد تومان تأثير زيادي در زندگي کارگران اين شرکت‌ها دارد.
وي ادامه داد: اگر هم قصد کمک داريم بايد گزارش حسابرسي دقيقي از هزينه کرد، مبالغ تخصيص يافته به شورا ارائه شود؛ چرا که اين پول بيت‌المال است.
وي تأکيد کرد: گزارشي از هزينه کرد سال گذشته براي اين مراسم ارائه نشده است.
مجتبي شاکري در ادامه گفت: تجمع زائران اباعبدالله در مراسم اربعين يک حادثه بي‌نظير در تمام کره زمين است و هيچ جا را نمي‌توان سراغ داشت که اين جمعيت در راستاي يک موضوع خاص دور هم جمع شوند.
وي ادامه داد: من با موضوع آقاي مختاباد موافقم که بايد گزارش هزينه کردها ارائه شود، ولي؛ اين را هم در نظر بگيريد که مبلغ 5 ميليارد تومان مبلغ بسيار ناچيزي است براي اين مراسم در حالي که آثار و تبعات مراسم اربعين صدها برابر اثرگذاري بيشتري از برنامه‌هايي دارد که بعضا در بوستان‌هايمان برپا مي‌کنيم.
محسن سرخو نيز گفت: در شهرهاي کربلا و نجف زيرساخت‌هاي مديرت شهري بسيار ضعيف است که نمونه بارز آن را مي‌توان در جمع‌آوري زباله ديد. اگر قرار به هزينه کرد باشد به نظر من بهترين راه مصرف آن کمک به همين موضوع است نه آنکه بي‌حساب و کتاب هزينه کنيم.
وي ادامه داد: من هم موافقم که بايد گزارش سال قبل در صحن شورا ارائه شود، چرا که آمار و اطلاعات موجب برنامه‌ريزي بهتر براي سال‌هاي آتي خواهد بود. اين را هم بگويم افتخار ما است که بتوانيم در راه سالار شهيدان قدمي برداريم، اما؛ با حساب و کتاب.
حجت‌الاسلام ناصحي نيز گفت: به نظر من بهتر است که شهرداري در سال‌هاي آتي لايحه‌اي در اين زمينه ارائه کند تا اين بودجه شکل قانوني‌تري به خود گيرد.
همچنين ناصر اماني، معاون برنامه‌ريزي، توسعه شهري و امور شوراهاي شهرداري تهران، گفت: در وهله اول بايد بگويم ما جدولي در خصوص هزينه کرد 5 ميليارد سال قبل ارائه کرديم که اين جدول موجود است.
وي ادامه داد: موضوعي که بايد مد نظر قرار گيرد اين است که در اين مراسم اين شهرداري تهران است که محور خدمات رساني است و به نوعي سردمدار اين تحرکات و خدمات رساني‌ها شهرداري تهران است.
اماني افزود: براي نمونه شهرداري منطقه 5 در سال قبل در مرض مهران خدمات به زائران را بر عهده داشته که طبق آمارهاي ارائه شده تنها در يک فقره از خدمات حدود 70 هزار نفر ويزيت درماني در مرز صورت پذيرفته است. از اين‌رو بايد گفت تمام اقدامات حول محور شهرداري تهران مي‌گذرد و ديگران به ما کمک مي‌کنند.
در ادامه هادي ساعي و اسماعيل دوستي نيز پيشنهاد‌هايي را ارائه دادند که بر طبق آن مقرر شد گزارش‌هاي عملکرد هزينه‌اي شهرداري تهران در اين زمينه به شورا ارائه شود و تأکيد داشتند بيشتر هزينه‌ها در داخل کشور و در مرزها صورت پذيرد.
در ادامه جلسه اين طرح به راي گذاشته شد و با اکثريت آرا به تصويب رسيد. در اين جلسه همچنين محسن پير هادي و رحمت‌الله حافظي به عنوان ناظران بر حسن اجراي مصوبه از سوي اعضاي شورا انتخاب شدند.
در ادامه اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به موضوع رسيدگي به اعتراض فرمانداري در خصوص مصوبه «الزام شهرداري تهران به ارائه لايحه برنامه عملياتي ترويج و تحکيم فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت» پرداختند که در نهايت جوابيه شوراي شهر تهران پس از بررسي به تصويب رسيد.
عبدالمقيم ناصحي، رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران، در خصوص اين جوابيه تصريح کرد: تأکيد فرمانداري بر اين است که براي جلوگيري از موازي کاري در انجام مأموريت‌ها، انجام اين مصوبه مشروط به هماهنگي با بنياد شهيد و امور ايثارگران و عضويت اين بنياد به عنوان متولي اصلي موضوع باشد.
وي اعلام کرد: بر همين اساس همکاري و مشارکت با بنياد شهيد و امور ايثارگران و ساير دستگاه‌هاي اجرايي براي ايجاد هم‌افزايي در اين موضوع به مصوبه اضافه شده است.
ديگر دستور جلسه امروز شوراي اسلامي شهر تهران برگزاري مجمع عمومي عادي شرکت واحد اتوبوس‌راني تهران و حومه به صورت فوق‌العاده با موضوع انتخاب بازرس قانوني، علي‌البدل و حسابرس شرکت براي سال مالي منتهي به 29 اسفند سال 94 بود که با تصويب اعضاي شوراي اين مجمع تشکيل شد و پس از اعلام نظر و بررسي اعضا در اين خصوص فرد پيشنهاد شده براي تصدي اين پست مورد تاييد مجمع قرار نگرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن