تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819416667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خراسان شمالي، بالاترين نرخ تلفات ناشي از حوادث گاز را دارد/ نقش معنادار دودکش ها در آمار فوت شدگان ناشي از گاز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۲ب.ظ)
خراسان شمالي، بالاترين نرخ تلفات ناشي از حوادث گاز را دارد/ نقش معنادار دودکش ها در آمار فوت شدگان ناشي از گاز موج - رييس بهداشت، ايمني و محيط زيست شرکت ملي گاز گفت: از نظر تعداد حوادث نسبت به ميزان سالانه مصرف گاز طبيعي، بيشترين بالاترين نرخ تلفات ناشي از حوادث گاز در خراسان شمالي، سمنان، خوزستان و اردبيل است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، محمدرضا يوسفي پور رييس بهداشت، ايمني و محيط زيست شرکت ملي گاز در نشست خبري که صبح امروز(يکشنبه) برگزار شد با اشاره به اينکه از سال 1382 نظارت هاي فني از سوي شرکت گاز برعهده سازمان نظام مهندسي بود گفت: اما هم اکنون فرهنگ ايمني از طريق شرکت ملي گاز پيگيري مي شود، اين در حاليست که جاي سازمان ها و مراکز مختلفي در اين ميان خالي است.
وي تاکيد کرد: البته شايد سالانه 20 تا 30 هزار نفر در تصادفات جاده اي و حدود پنج هزار نفر در حوادث برق تلفات داشته باشيم اما تلفات ناشي از استفاده از گاز طبيعي حدود 200 تا 300 نفر باشد که در مقايسه با حوادث ديگر قابل مقايسه نيست.
يوسفي پور با اشاره به عوامل موثر در توليد و انتشار گاز مونوکسيد کربن عنوان کرد: بر اساس آمار شرکت گاز 73 درصد مرگ‌ها ناشي از نبود يا اختلال دودکش‌ها و 12.91 درصد عدم تهويه مناسب و 5.38 درصد استفاده از وسايل پخت و پز جهت گرم کردن محيط و 8.95 درصد نواقص وسايل گازسوز بوده است.
وي با اشاره به اينکه در سال گذشته بيشترين تعداد حوادث مربوط به تهران بوده است، ادامه داد: اما از نظر تعداد حوادث نسبت به ميزان سالانه مصرف گاز طبيعي، بيشترين اين نسبت در خراسان شمالي، سمنان، خوزستان و اردبيل اختصاص دارد.
رييس بهداشت، ايمني و محيط زيست شرکت ملي گاز بيان کرد: بر اساس تعداد حوادث نسبت به خانوارها نيز اردبيل، خراسان شمالي، سمنان و آذربايجان شرقي در جايگاه نخست قرار دارند و در اين ميان استان تهران به عنوان پرجمعيت ترين استان کشور در رديف بيست و يکم و همدان در جايگاه بيست هفتم است که در بين استان هاي ديگر وضعيت بهتري دارند. اين در حاليست که استان همدان منطقه سردخيزي است.
يوسفي پور با اشاره به ارزيابي بر اساس نسبت تعداد حوادث به ميزان مصرف سالانه گاز گفت: در سال گذشته استان هاي خراسان شمالي، سمنان، خوزستان و اردبيل در جايگاه ها نخست قرار داشتند. اين در حاليست که در سال 92 استان هاي قم، سمنان، خراسان شمالي و آذربايجان شرقي جايگاه اول تا چهارم را در اختيار داشتند.
وي ادامه داد: بر اساس آمار مقايسه اي وضعيت حوادث مشترکان گاز طبيعي به تعداد خانوار از سال 1389 تا 1393 در بخش انتشار مونوکسيدکربن 36.3 درصد کاهش و از نظر انفجار و آتش سوزي 10.3 درصد کاهش حوادث داشته است. اين در حاليست که تعداد خانوارها در اين سال ها 4.3 درصد افزايش داشته است.
يوسفي پور با بيان اينکه بر اساس اطلاعات شرکت ملي گاز هنوز هم مرگ خاموش از عوامل موثر در توليد و انتشار گاز مونوکسيد کربن است، تصريح کرد: 72.7 درصد مرگ هاي خاموش ناشي از دودکش، 12.9 درصد ناشي از عدم تهويه مناسب و 8.9 درصد ناشي از استفاده از وسايل پخت و پز براي گرم کردن محيط است. همچنين نواقص وسايل گازي 8.9 درصد عامل اين حوادث است.
وي با اشاره به اينکه اين رقم در سال 92 و 93 هم هيچ تغييري نکرده است و هنوز بيش از 70 درصد تلفات ناشي از توليد و انتشار مونوکسيدکربن به دودکش اختصاص دارد گفت: که اين موضوع نقش دست اندرکاران ساخت و ساز را نشان مي دهد.
اين مقام مسوول افزود: در سال 93 تعداد 212 نفر از طريق مرگ خاموش جان خود را از دست داده اند که در سال 89 اين تعداد 318 نفر بوده است.
يوسفي‌پور در ادامه به افزايش 4.3 درصدي تعداد خانوار را در سال 93 نسبت به 92 اشاره کرد و گفت: اين در حاليست که، بخش فرهنگ‌سازي در ايمني شرکت ملي گاز 233 درصد بوده است.
وي خاطرنشان کرد: بررسي ها حاکي از آن است که دلايل تلفات ناشي از گاز طبيعي در هر استان از الگوي متفاوتي پيروي مي کند که با توجه به پايش ها بايد براي هر استان تبليغات و فرهنگ سازي و برنامه خاصي را دنبال کرد که اين الگوها براي همه نهادها، نظام مهندسي، آتش نشاني و ... فرستاده شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن