تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816451684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظرخواهي مرکز تحقيقات درباره پيش‌نويس «آيين‌نامه طراحي سازه‌هاي چوبي»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۳۴ب.ظ)
نظرخواهي مرکز تحقيقات درباره پيش‌نويس «آيين‌نامه طراحي سازه‌هاي چوبي» موج - مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با انتشار پيش‌نويس نهايي «آيين نامه طراحي سازه‌هاي چوبي»، از کليه استادان دانشگاه‌ها، مهندسان و صاحب‌نظران دعوت به عمل آورد که نظرات تخصصي، پيشنهادها و نکات علمي خود را به اين مرکز اعلام کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، پيش‌نويس نهايي آيين‌نامه طراحي سازه‌هاي چوبي، با همکاري جمعي از استادان و متخصصان صاحب‌نظر در دانش مهندسي چوب و مهندسي سازه در قالب کارگروه‌هاي تخصصي و با بهره‌گيري از تجربيات متخصصان داخلي و آخرين دستاوردهاي علمي ـ تحقيقاتي خارج از کشور تهيه و تدوين شده است.
بر اساس اين گزارش سازه‌هاي چوبي داراي اين ويژگي‌هاست: چوب از قديمي‌ترين مصالحي است که در اختيار بشر قرار گرفته است و به عنوان مواد اوليه در ساختمان‌سازي به کار مي‌رفت. در فرهنگ‌هاي مختلف براي ساخت خانه از الوارهاي چوبي و آجر استفاده مي‌شد، وليکن با گذر زمان، کماکان اعتبار و جذابيت خود را حفظ کرده است. سبک‌سازي، سرعت در ساخت و بازگشت سريع سرمايه، عايق‌بندي و کاهش چشمگير مصرف انرژي، عمر طولاني، زيبايي و سازگاري با اقليم و نداشتن نخاله ساختماني از جمله مواردي هستند که ساخت سازه‌هاي چوبي را در رديف خانه‌هاي جذاب و مورد اقبال در دنيا قرار داده است.
همچنين از آنجا که سازه‌هاي چوبي عملکرد درخشاني در پيشگيري از خسارات ناشي از سوانح طبيعي از جمله زلزله دارند، از اين نقش آن‌ها در اغلب مناطق زلزله‌خيز جهان استفاده مي‌شود. با توجه به اينکه ايران پديده زلزله را مکررا تجربه مي‌کند، براي پيشگيري از اين نوع خسارت‌ها مي‌توان به توسعه احداث سازه‌هاي چوبي مسکوني و تجاري در مناطق زلزله‌خيز کشورمان روي آورد. گام نخست اين اقدام شامل شناخت خوب از خواص مهندسي چوب و روش طراحي مهندسي سازه‌هاي چوبي است، چون سازه‌هاي متعارف با تبعيت از آيين‌نامه‌هاي ساختماني احداث مي‌شوند و طبق آيين‌نامه، سيستم تحمل بار هر سازه‌اي بايد مهندسي شده باشد. با توجه به عدم وجود آيين‌نامه طراحي سازه‌هاي چوبي و روند رو به رشد استفاده از اين نوع سازه‌ها لزوم وجود آيين‌نامه طراحي سازه‌هاي چوبي به عنوان يکي از مستندات مهم دانش فني پايه براي توسعه به کارگيري سنجيده و داراي توجيه مربوط به چوب و مصالح چوبي در ساخت‌وسازهاي مسکوني و تجاري در کشور احساس مي‌شود.
بنا بر اين گزارش، مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي اميد دارد تا با انتشار پيش‌نويس نهايي «آيين‌نامه طراحي سازه‌هاي چوبي» و به منظور دستيابي به اهداف فوق، با جمع‌آوري نظرات و ديدگاه‌هاي تخصصي در ضابطه‌مند کردن ساخت و ساز در کشور نقش به سزايي را ايفا کند.
استادان، مهندسان و صاحب‌نظران مي‌توانند نظرات تخصصي و پيشنهادهاي خود را در خصوص پيش‌نويس آيين‌نامه مذکور، تا پايان وقت اداري دوشنبه، ۱۶ آذر، به صورت مکتوب به دفتر تدوين ضوابط و مقررات مرکز به آدرس تهران، بزرگراه شيخ فضل‌ا... نوري، خيابان نارگل، خيابان شهيد علي مروي، خيابان حکمت تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي يا به صورت پست الکترونيک به نشاني [email protected] ارسال کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن