تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815270415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهزيستي بايد کلينيک‌هاي فيزيوتراپي را راه‌اندازي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۰ب.ظ)
بهزيستي بايد کلينيک‌هاي فيزيوتراپي را راه‌اندازي کند موج - رئيس سازمان بهزيستي گفت: کلينيک‌هاي فيزيوتراپي به اشتباه، برون‌سپاري شده که در برخي موارد به خوبي نمي‌تواند خدمت ارائه کنند و بايد بهزيستي اين کلينيک‌ها را راه‌اندازي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، انوشيروان محسني بندپي در نشست بررسي مسائل اجتماعي در راستاي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي با حضور استاندار کرمان اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌اي در قالب مسکن اجتماعي با بنياد مستضعفان براي شهرها و با بنياد مسکن در روستاها منعقد کرده‌ايم.
وي اظهار کرد: هفت هزار و 800 واحد مسکن شهري براي خانواده‌هاي دو معلول به بالا با 150 ميليون ريال کمک بلاعوض بنياد مستضعفان، 100 ميليون ريال کمک بلاعوض بهزيستي و 50 ميليون ريال کمک خيرين مسکن‌ساز حامي معلولان احداث شده است.
محسني بندپي گفت: حدود سه هزار و 800 واحد مسکن روستايي نيز براي خانواده‌هاي دو معلول به بالا در روستاها توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي احداث مي‌شود.
وي افزود: سهم استان کرمان در قالب اين تفاهم‌نامه حدود 900 واحد مسکوني است که نسبت به ساير استان‌ها بيشتر است.
رئيس سازمان بهزيستي گفت: اکنون 45 هزار واحد مسکوني معلولان در کشور بين 30 تا 80 درصد پيشرفت فيزيکي دارند.
محسني بندپي به اشتغال معلولان نيز اشاره کرد و گفت: توانمندسازي، اشتغال و حرفه‌آموزي در راهبردهاي اصلي بهزيستي قرار دارد.
وي بيان کرد: در اين زمينه نيز نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي در قالب تبصره 16، يک هزار ميليارد تومان اعتبار را در اختيار بهزيستي و دو هزار ميليارد تومان را در اختيار کميته امداد امام خميني (ره) قرار داده‌اند.
محسني همچنين با بيان اينکه 227 مرکز مشاوره و ژنتيک به صورت خصوصي با بهزيستي همکاري مي‌کنند، گفت: رويکرد ما ارتقاي اورژانس‌هاي اجتماعي است.
وي گفت: استان کرمان مي‌تواند به عنوان پايلوت يا قطب آموزشي کشور در مداخله مسائل ناشي از بلايا و حوادث، دوره‌هاي آموزش سلامت اجتماعي را برگزار کند.
رئيس سازمان بهزيستي گفت: احداث مرکز آموزشي يا پژوهشي پيوست سلامت اجتماعي در بلايا و حوادث در کرمان يا بم به منظور برگزاري دوره‌هاي آموزش در اين زمينه يکي از اقدامات مهم است.
وي تصريح کرد: تغيير و تحولات محيط، جوامع، فرهنگ، شيوه زندگي و آگاهي نداشتن در مورد مسائل ژنتيکي موجب شده روز به روز شاهد رشد آسيب‌هاي اجتماعي و تولد معلوليت‌ها باشيم.
رئيس سازمان بهزيستي کشور به امضاي سه تفاهم‌نامه جلوگيري از بروز بيماري‌هاي ژنتيکي، بينايي و شنوايي‌سنجي در کرمان اشاره کرد و گفت: اجراي اين سه تفاهم‌نامه مي‌تواند بسياري از معضلات اين استان را رصد و ما را به راه‌حل‌هايي علمي و کارشناسي اميدوار کند.
وي افزود: ميانگين افراد کم‌شنوا يا ناشنوا در کشور در سال گذشته 63 درصد بوده که کرمان هم در حدود ميانگين کشوري است.
محسني بندپي بيان کرد: افراد درگير مشکلات کم بينايي يا نابينايي در کشور طي سال گذشته حدود 75 درصد بوده که در کرمان نيز حدود 73 يا 74 درصد گزارش شده است.
وي گفت: تفاهم‌نامه شنوايي و بينايي‌سنجي شرايطي را فراهم مي‌کند که در يک برنامه زمان‌بندي مشخص، علل نابينايي، کم بينايي و کم‌شنوايي و ناشنوايي را در استان کرمان تشخيص دهيم و بعد از آن با به‌کارگيري روش‌هاي علمي، درماني و تشخيصي به کاهش معلوليت‌ها اقدام کنيم.
رئيس سازمان بهزيستي کشور افزود: عواملي که منجر به معلوليت‌ها مي‌شوند شامل بيماري‌ها و حوادث است و عامل عمده بروز بيش از 50 درصد معلوليت‌ها، مسائل ژنتيکي است که طبق آمارهاي ارائه شده، سالانه حدود 30 هزار کودک معلول متولد مي‌شوند.
وي تصريح کرد: راهکارهايي وجود دارد که مي‌توان آمار تولد نوزادان معلول را کاهش بدهيم.
اين نشست در دومين روز سفر رئيس سازمان بهزيستي کشور به استان کرمان در سالن پيامبر اعظم (ص) استانداري برگزار شد.
محسني بندپي روز گذشته (جمعه) وارد جنوب کرمان شد و وضعيت خدمات‌رساني بهزيستي و مددجويان اين سازمان در اين منطقه را بررسي کرد.
وي شامگاه گذشته در سفر به شهرستان بم ضمن بازديد از مراکز بهزيستي در نشستي با مسوولان اين منطقه شرکت کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن