تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803565420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکليف بدهي بيمه‌ها در دولت تعيين مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۲۸ق.ظ)
امروز؛ تکليف بدهي بيمه‌ها در دولت تعيين مي‌شود موج - هاشمي با رد اظهارات افرادي از سازمان‌هاي بيمه گر که ادعا مي‌کنند هزينه‌هايشان با اجراي طرح تحول سلامت افزايش پيدا کرده است، گفت: متاسفانه اين افراد با بي انصافي جو سازي مي‌کنند و هزينه‌ها نه تنها افزايش نيافته، بلکه کاهش هم داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي شب گذشته در جلسه هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشکي جيرفت ضمن بيان اين مطلب يادآور شد: اعتبارات لازم براي اجراي طرح تحول سلامت توسط گروه اقتصادي رئيس جمهور و نيز در سازمان مديريت و برنامه ريزي بررسي شده است و خود سازمان‌هاي بيمه، اصل طرح را تأييد کردند.
وي افزود: موضوع اعتبارات طرح تحول سلامت به شوراي عالي بيمه نيز که در اين شورا وزارت بهداشت تنها يک حق رأي دارد و 11 رأي ديگر متعلق به آن‌هاست، آورده شد و سپس اين موضوع در هيات وزيران مطرح شد و در حضور رئيس جمهور مقرر شد 1100 ميليارد از اعتبارات براي اجراي طرح تحول سلامت تخصيص يابد.
هاشمي افزود: اما متاسفانه از اول سال تا کنون که 8 ماه از سال مي‌گذرد سازمان تأمين اجتماعي با وجود کسر حق بيمه و دريافت از بيمه گذار، تنها 5 درصد از مطالبات را پرداخت کرده است و اين نشان مي‌دهد که آن‌ها قصد دارند طرح تحول سلامت را متوقف کنند و البته و به اميد خدا نمي‌توانند اين کار را انجام دهند.

رفتار بيمه‌ها غير اخلاقي است
وزير بهداشت رفتار بيمه‌ها در عدم پرداخت مطالبات را غير اخلاقي عنوان کرد و گفت: ادعاي آن‌ها در افزايش هزينه‌هايشان درست نيست و ما ثابت مي‌کنيم که هزينه‌ها نسبت به آنچه که در روز اول اجراي طرح پيش بيني شده بود نه تنها افزايش نيافته بلکه کاهش هم داشته است و شوراي عالي بيمه و سازمان مديريت نيز بر اين موضوع صحه گذاشته است.
هاشمي گفت: رفتار سازمان‌هاي بيمه گر دوستانه نيست و آنان شرکايي هستند که در ميانه راه مي‌خواهند کار را متوقف کنند.
وزير بهداشت گفت: به همين منظور بعد از ظهر امروز جلسه اي در دولت با حضور دکتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهور و مسوولين بيمه برگزار و تکليف بدهي بيمه‌ها تعين خواهد شد.

عدم پرداخت به موقع مطالبات، باعث بي انگيزگي پرسنل مي‌شود
هاشمي گفت: ظلم است که پرستاري که از سيرجان براي خدمت به کهنوج آمده يا پزشکي از گلستان در اين منطقه خدمت مي‌کند مطالباتش را به موقع دريافت نمي‌کند و دانشگاه علوم پزشکي جيرفت تا کنون توانسته است مطالبات آن‌ها را تا پايان خرداد پرداخت نمايد.
وزير بهداشت تصريح کرد: بايد حقوق پزشک، پرستار، کارگر و ديگر پرسنل تيم سلامت به موقع پرداخت شود چرا که تأخير در پرداخت‌ها موجب بي انگيزگي پرسنل مي‌شود.
هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشکي جيرفت گفت: کار در مناطق محروم سخت‌تر است، ولي؛ حلاوت و شيريني و لطف و صفا و اخلاص در آن بيشتر است.
وزير بهداشت با اشاره به گزارش رئيس دانشگاه علوم پزشکي جيرفت گفت: در دو سال گذشته اقدامات خوبي در اين دانشگاه انجام شده و قدم‌هاي موثري براي استقلال اين دانشگاه برداشته شده است البته در موضوع دير يا زود بودن مستقل شدن دانشگاه اختلاف نظر است ولي اصل استقلال براي اين منطقه مؤثر و مفيد بوده است.
هاشمي با تاکيد برا اين که بايد براي رشد دانشگاه علوم پزشکي جيرفت تلاش کنيم، گفت: اگر از جهاتي به اين منطقه کم توجهي شده است حداقل در بحث آموزش عالي، استقلال دانشگاه به عدالت نزديک‌تر است.

اخذ تصميمات لازم براي ارتقاي حوزه سلامت جيرفت
وزير بهداشت در ادامه به تصميمات اخذ شده در بازديدهاي خود از مراکز بهداشتي درماني اشاره کرد و گفت: در مورد بيمارستان کهنوج مقرر شد يک ميليارد تومان بيشتر از آنچه که براي توسعه تخت‌هاي بيمارستاني در نظر گرفته شده بو د، اختصاص يابد.
هاشمي در خصوص بيمارستان رودان نيز اظهار داشت: 24 تخت بيمارستاني براي اين شهرستان کم است و افزايش تخت‌هاي بيمارستاني در آن ضروري است.
وي در عين حال افزود: با در نظر گرفتن اعتبار ويژه مي‌توان حداقل بخش زنان و زايمان را از بيمارستان تفکيک نموده و اين بخش را ارتقاء دهند.
وزير بهداشت همچنين بر تسريع، تجهيز و بهره برداري از بيمارستان در حال احداث قلعه گنج نيز تاکيد کرد و افزود: انجام يک کار تحقيقاتي درباره شيوع فشارخون و افزايش سنگ کليه و بررسي آب‌هاي اين منطقه ضروري است تا آسيبي به سلامت مردم وارد نشود.
هاشمي همچنين ضرورت تقويت بخش دياليز در کهنوج و نيز در اولويت قرار گرفتن پرداخت به موقع پزشکان، پرستاران و نيروهاي فوريت‌هاي پزشکي در جيرفت، تکميل و تجهيز خوابگاه‌ها و نيز از حالت استيجاري در آمدن پايگاه‌ها و مراکز جامع خدمات سلامت را مورد تاکيد قرار داد و گفت: منابع لازم براي ساخت اين مراکز در اختيار است و ضروري است براي فراهم کردن زمين مناسب براي ساخت مراکز جامع خدمات سلامت اقدام شود.
وزير بهداشت در مورد درخواست‌هاي جابجايي و انتقال در حوزه آموزشي نيز گفت: ما در ستاد وزارت بهداشت حداقل در اين دوره دخالتي در اين امور نمي‌کنيم.

بومي گزيني، مناسب‌ترين اقدام براي کاهش طرح‌هاي اجباري
هاشمي در مورد بومي گزيني نيز اظهار داشت: بهترين اقدام براي کاهش طرح‌هاي اجباري بومي گزيني است.
وزير بهداشت در توضيح بيشتر گفت: در حال حاضر يک پزشک بعد از پايان دوره پزشکي بايد يک دوره طرح خدمت را بگذراند و سپس که وارد دوره تخصص مي‌شود بايد دو برابر تحصيل يعني 4 تا 8 سال به طرح برود و در دوره فوق تخصص نيز ملزم به گذراندن خدمت دو برابر دوره تحصيل در مناطق محروم است و گذراندن طرح باعث دوري پزشکان از اعضاي خانواده مي‌شود.
وي گفت: طرح بومي گزيني هزينه‌هاي درماني را نيز کاهش مي‌دهد چرا که به اجبار نمي‌توان افراد را در مناطق محروم نگه داشت و اميدورايم بعد از 7 يا 8 سال آينده، شرايط در کل مناطق محروم تغيير کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن