تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812644767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيئت نظارت بر برجام تشكيل شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هيئت نظارت بر برجام تشكيل شد
محمد جواد ظريف وزير امورخارجه كشورمان روز پنج‌شنبه با سفر به شهر مقدس قم با برخي از آيات عظام و مراجع در اين شهر مقدس ديدار و گفت و گو كرد.
 محمد جواد ظريف وزير امورخارجه كشورمان روز پنج‌شنبه با سفر به شهر مقدس قم با برخي از آيات عظام و مراجع در اين شهر مقدس ديدار و گفت و گو كرد.
به گزارش رسا، حضرت آيت‌الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد در ديدار محمد جواد ظريف وزير امور خارجه كه در دفتر اين مرجع تقليد برگزار شد، گفت: يكي از آثار و بركات انقلاب اسلامي اين است كه همه مسئولان سعي مي‌كنند در راه اقتدار اسلام گام بردارند.
 حضرت آيت‌الله نوري همداني اظهار داشت: تيم هسته‌اي توانست با قدرت و عزت در برابر صف آرايي‌هايي كه استكبار به‌وجود آورده بود، ايستادگي كند و با قدرت حرف ملت را بزند و از لحاظ منطق و استدلال بسيار عالي عمل كرد.
 اين مرجع تقليد خاطر نشان كرد: در حقيقت تيم هسته‌اي توانست قدرت و عزت اسلام و انقلاب اسلامي را به دنيا نشان دهد و اين مذاكرات دنيا را با قدرت جمهوري اسلامي ايران بيشتر از گذشته آشنا كرد.
 وي افزود: اصل موضوع برجام نشانگر قدرت و عزت اسلام و كشور است و ثابت كرد كه ملت ايران ارتباط با دنيا را دوست دارد و يك كشور منزوي نيست و با منطق و استدلال، موفق به نشان دادن اين قدرت و عزت شد.
 حضرت آيت‌الله نوري همداني عنوان كرد: دشمنان اسلام و استكبار از جهت خيانت، فريبكاري و دروغ سابقه بسيار تاريكي دارند، بدين جهت افرادي در اين موضوع نگراني دارند، ما هيچ موقع نبايد به اين دشمنان اعتماد كنيم و مراقب خيانت آنها بايد بود.
 وي ادامه داد: در اين موضوع با رعايت رهنمودهاي نه‌گانه مقام معظم رهبري و از نفوذ دشمن بايد مراقب بود و مراجع هم در همه حال همراه شما هستند تا به اهدافي كه نظام دنبال مي‌كند، برسيد.
 اين مرجع تقليد با اشاره به وضعيت منطقه و سوريه، عنوان كرد: امروز جريان سوريه بسيار مهم است و در اين زمينه موضع و حق‌گويي و منطق نماينده كشور ايران آقاي ظريف در سوريه بسيار مؤثر بوده است و اميدوارم در موضع خود پايبند باشيد.
وزير امورخارجه نيز در اين ديدار گفت: بعد از فرمايشات و نامه مقام معظم رهبري در مسير اجراي توافق بر اساس نظرات ايشان هستيم.

   بايد قدردان ملت ايران بود
آيت‌الله جوادي‌آملي نيز در ديدار با ظريف با اشاره به مذاكرات هسته‌اي تأكيد كرد: به عقيده من اينكه برخي مي‌گويند ما در اين مذاكرات امتيازاتي را از دست داده‌ايم و در عوض امتيازاتي گرفته‌ايم در واقع درست نيست! بلكه من معتقدم ما در اين مذاكرات هيچ چيز از دست نداديم، طرف مقابل مي‌خواست قدرت ساخت سلاح هسته‌اي را از ما بگيرد اما ما با آنكه قدرت ساخت سلاح هسته‌اي را داشتيم، هرگز به دنبال ساخت اينگونه سلاح‌ها نبوديم.
آيت‌الله جوادي‌آملي افزود: ما هرگز امكانات نظامي قدرت هسته‌اي را طبق دين و عقل و فتواي مراجع نمي‌خواستيم، ما به دنبال فناوري‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي در زمينه‌هاي كشاورزي و پزشكي و امثال آن بوديم كه امروز همه آنها را به‌دست آورد‌ه‌ايم.
آيت‌الله جوادي‌آملي ملت ايران را ملت بزرگي دانست كه مسئولان بايد همواره قدردان فداكاري‌هاي آنان باشند و در اين زمينه خاطرنشان كرد: ملت ايران ملت بزرگي است و در طول تاريخ همواره بزرگي خود را به اثبات رسانده است، مانند هشت سال دفاع مقدس و همچنين پايبندي به قطعنامه 598 شوراي امنيت، مسئولان بايد قدردان اين ملت بزرگ باشند.
ديدارهاي ظريف با آيت‌الله صافي‌گلپايگاني و آيت‌الله مكارم شيرازي نيز به صورت محرمانه برگزار شد.
 
  هيئت نظارت بر برجام تشكيل شد
همچنين ظريف طي يك نشست خبري در خصوص آخرين وضعيت تشكيل هيئت نظارت بر برجام كه مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار داشت: هيئت نظارت بر اجراي برجام تشكيل شد و در اين راستا با جديت، نظرات رهبر معظم انقلاب را كه در نامه ايشان به رياست جمهوري مطرح بوده، مدنظر داریم. ظريف عنوان كرد: وزارت امور خارجه نيز با تعيين ستاد ويژه‌اي كار تخصصي را در ابعاد مختلف حقوقي، سياسي، فني و اقتصادي، در راستاي اجراي برجام رصد مي‌كند.
وزير امور خارجه همچنين ابراز داشت: همكاران ما در وزارت امور خارجه، آخرين تحولات در زمينه اجراي برجام را با جديت دنبال مي‌كنند و هيئت نظارت مورد نظر مقام معظم رهبري بر اجراي برجام نيز تشكيل شده است و ما در چارچوب نظرات رهبر معظم انقلاب، مصوبه مجلس شوراي اسلامي و همچنين مصوبات شوراي عالي امنيت ملي در جهت حفظ منافع كشورمان كار را به پيش خواهيم برد.
 
   هنوز وضع رکن‌آبادی معلوم نیست
وزير امور خارجه در پاسخ به سؤالي در خصوص آخرين وضعيت مفقود شدگان فاجعه منا عنوان كرد: متأسفانه در منا با يك وضعيت فاجعه‌اي روبه‌رو بوديم و دولت عربستان هم در اين زمينه در ابتدا ضعف شديدي داشت و اقدامات صورت داده شده در اين زمينه كافي نبود، اما بعدها اين برخورد كمي تعديل شد، هرچند هنوز هم همكاري‌ها جهت شناسايي تعدادي از مفقودان فاجعه منا كافي نبوده است.  
ظريف در خصوص آخرين وضعيت ركن‌آبادي نيز بيان داشت: وضعيت همه مفقودين و به خصوص آقاي ركن آبادي كه از همكاران ما به حساب مي‌آید، بسيار مهم است كه هنوز وضعيت آنها مشخص نشده است.
وي ادامه داد: براي ما وضعيت دكتر ركن آبادي به جهت همكار بودن از لحاظ احساسي مهم‌تر است اما با ساير مفقودان هيچ تفاوتي ندارد و مسئوليت ملي ما در برابر همه خانواده‌هاي منتظر يكسان است.
وزير امور خارجه اضافه كرد: تمام مستندات در خصوص حضور دكتر ركن‌آبادي در حج امسال مورد بررسي قرار گرفته و با تعدادي از بازماندگان و همكاران دكتر ركن‌آبادي نيز كه در حج امسال با ايشان برخورد داشتند، گفت‌وگوهايي انجام شده و پيگيري‌ها نيز با جديت ادامه دارد.

  تلاش‌هاي تفرقه‌انگيز غير‌اسلامي است
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه وظيفه ما بر اساس قانون اساسي، حمايت از مسلمانان و مستضعفان جهان و پيگيري وضعيت همه آنان است، افزود: همه مسلمين، دوستدار اهل بيت(ع) هستند و حركاتي كه براي ايجاد تفرقه و اختلاف بين مسلمين رخ مي‌دهد، هيچ ارتباطي با امت اسلام ندارد و ما اين تلاش‌ها را غير اسلامي مي‌دانيم.
ظريف با تأكيد بر اينكه اولويت سياست خارجي ما، تقويت ارتباط با همسايگان و افزايش سطح ارتباطات با كشورهاي اسلامي است، افزود: بيشترين سفرهاي بنده در طول دوسال گذشته به استثناي سفرهايي كه به محل مذاكرات هسته‌اي داشتم، به كشورهاي اسلامي بوده چراكه معتقديم براي رسيدن به منافع ملي، امنيت منطقه و جهان اسلام بسيار مهم است.
وي تصريح كرد: خطراتي كه امنيت جهان اسلام را تهديد مي‌كند به خصوص خطر تكفيري‌ها كه خارج از دستورات شرع مقدس اسلام، افراطي‌گري و فرقه‌گرايي را در جامعه اسلامي ترويج مي‌كنند، خطر بزرگي است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن