تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813114826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان به فکر کمبود تخت‌های بیماران دیالیزی دربیمارستان‌ها باشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در همایش خیران انجمن بیماران کلیوی مطرح شد؛
مسئولان به فکر کمبود تخت‌های بیماران دیالیزی دربیمارستان‌ها باشند

کلیوی


شناسهٔ خبر: 2965744 - جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
استانها > آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر انجمن بیماران کلیوی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون با کمبود تخت های بیماران دیالیزی در بیمارستان های استان مواجه هستیم که مسئولان باید در این زمینه تمهیداتی بیندیشند. به گزارش خبرنگار مهر، ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته بیماران کلیوی نامیده شده است تا در این هفته بار دیگر جدی تر به فکر این بیماران بوده و در راه کمک به روند درمان آن ها آگاه تر باشیم. به همین مناسبت، قبل از ظهر جمعه، همایش خیران انجمن خیریه بیماران کلیوی استان با هدف گردهم آوری خیران این حوزه و بررسی میزان فعالیت های این انجمن در طول سال برگزار شد. عادل فیروزی در این همایش گفت: انجمن بیماران کلیوی کشور در سال ۵۹ در تهران و با حمایت چند تن از خیران تشکیل شد که بعدها با گسترده شدن فعالیت ها، این انجمن به شهرستان ها نیز کشیده شد که هم اکنون نیز ۱۷۰ شعبه در کل کشور دارد. وی ادامه داد: وجود این انجمن در سراسر کشور سبب می شود تا بیماران در هنگام سفر به تمامی نقاط کشور از خدمات این انجمن برخوردار شوند که در تبریز در ۹ بخش بیماران به دیالیز می روند که بیمارستان های امام رضا، ۲۹ بهمن، شهید مدنی، سینا، ارتش، کلیوی، امیرالمومنین، شمس برای ۷۸۸ نفر در ۱۰۵ تخت خدمات دیالیزی می دهند. فیروزی با اشاره به اینکه در استاندارد جهانی باید برای هر چهار نفر یک تخت داشته باشیم، گفت: در این حال از این استاندارد عقب مانده ایم که البته از سال قبل قول داده بودند که بخش تازه ای برای این بیماران به وجود آید که قرار بود تا آخر ۹۳ این سالن به افتتاح برسد که تاکنون این امر به وقوع نپیوسته است. وجود ۱۰۵ تخت برای بیماران دیالیزی کافی نیست مدیر انجمن بیماران کلیوی استان ادامه داد: ۶۰ نفر از بیماران کلیوی تحت کنترل دارویی هستند که تا پایان شش ماهه اول ۷۰ نفر از بیماران دیالیزی فوت کرده اند که وزارت بهداشت و درمان و خود مردم اگر چاره ای نیندیشند دچار مشکل خواهیم شد که البته نبود تخت های دیالیز و افزایش این بیماران در تمامی نقاط کشور دیده می شود که استان ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی افزود: از مسئولان و مردم می خواهیم به فکر سلامتی و همچنین فشار خون و دیابت خود باشند چرا که این بیماری ها بلافاصله به کلیه آسیب می رساند. فیروزی با اشاره به دور بودن برخی از بیماران از مرکز استان گفت: از بابت ایاب و ذهاب به بیماران مستمند ۵۸ میلیون و ۶۵۹ هزار تومان در طول شش ماهه نخست سال جاری داده شده است. پرداخت ۶۳ میلیون برای تامین داروی بیماران کلیوی استان مدیر انجمن بیماران کلیوی استان ادامه داد: همچنین برای کمک به بیماران در جهت تامین دارو، این انجمن موفق به پرداخت ۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است که البته باید توجه داشته باشیم اکثر این بیماران دچار فقر مالی بسیار بالایی هستند و حتی از لحاظ تامین منزل و خوراک خود نیز دچار مشکل هستند. وی در خصوص هزینه پیوند کلیه گفت: امسال این میزان به ۱۵ میلیون رسیده است که بیماری که دچار فقر مالی نیز است به طور قطع نمی تواند این مبلغ را پرداخت کند که تا به حال ۷۷ نفر پیوند کلیه شده اند که ۵۸ نفر از خود تبریز هستند که ۵۰ میلیون تومان در طول شش ماهه اول سال جاری از این بابت به بیماران کمک کرده ایم. فیروزی ادامه داد: برخی اوقات دیده ایم که بیماران یا دارای خانه نبوده یا در بدترین مکان ها خانه هایی اجاره کرده اند به خصوص اینکه بیماران بعد از پیوند باید در خانه های بهداشتی باشند. وی در خصوص همکاری دیگر خیریه های استان درحمایت از این بیماران نیز گفت: اما از تمامی این خیریه ها می خواهیم کمک های خود را افزایش دهند که البته کمیته امداد نیز به افرادی که تا قبل از بیماری عضو این کمیته بوده اند تسهیلاتی ارائه می دهد.

مدیر انجمن بیماران کلیوی استان ادامه داد: هزینه یک بیماری کلیوی در بخش دیالزی بالای ۵۰۰ هزار تومان است که در کنار آن باید به فکر هزینه های زندگی نیز باشند. خیران برای کمک به بیماران کلیوی وارد عمل شوند  نماینده خیران این انجمن نیز در این همایش اظهار داشت: هیچ کدام از افراد جامعه نمی توانند بگویند که این بیماری ها به ما ربطی ندارد در حالی که تک تک ما در این زمینه مسئول هستیم و به همین دلیل هر گونه کمک به این بیماران جزوی از وظایف انسانی تمامی مردم است. ناصر کسرایی ادامه داد: البته پزشکان فعال در این زمینه نیز نسبت به دیگر پزشکان دچار استرس زیادی هستند چرا که باید به فکر پس زدن کلیه پیوندی بیمار نیز باشند. وی با اشاره به حضور خوب خیران در این عرصه گفت: امیدوارم با حداقل کمک ها بتوانیم گامی بزرگ برای بهبود اوضاع بیماران دیالیزی برداریم تا این افراد از لحاظ مالی، رنج زیادی تحمل نکنند. گفتنی است شماره حساب کمک های مردمی جاری ۰۱۰۰۷۳۴۴۳۸۰۰۱ به نام انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تبریز در کلیه شعب بانک ملی تبریز آماده دریافت کمک های خیران می باشد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن