تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806733997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش خصوصي اجازه ورود مواد اوليه کم کيفيت به کارخانه‌هاي خوراک دام را نمي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۱۹ق.ظ)
بخش خصوصي اجازه ورود مواد اوليه کم کيفيت به کارخانه‌هاي خوراک دام را نمي‌دهد موج - بخش خصوصي با اجراي طرح‌هاي تحقيقاتي و علمي اجازه نمي‌دهد که مواد اوليه کم کيفيت در کارخانه‌هاي خوراک دام به‌عنوان پراهميت‌ترين حلقه زنجيره تأمين پروتئين مورد مصرف قرار گيرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، هفته گذشته سميناري تحت عنوان «مايکوتوکسين ها در خوراک دام، طيور و آبزيان» با حضور مجيد موافق قديري رييس انجمن صنايع خوراک دام، طيور و آبزيان ايران و عباس عباسي، مديرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشکي کشور، نمايندگان سازمان‌هاي استاندارد، اتاق بازرگاني ايران، اتاق بازرگاني تهران، تعدادي از آزمايشگاه‌هاي استاندارد، کارشناسان و اساتيد مطرح و کارخانه‌هاي توليدکننده خوراک دام و طيور و آبزيان برگزار شد.
در اين نشست، عباس عباسي، حمايت دفتر نظارت سازمان دامپزشکي کشور گفت: حضور انجمن صنايع خوراک دام، طيور و آبزيان ايران در ارتقا سطح سلامت جامعه و افزايش سطح علمي و فني کارخانه‌هاي خوراک دام قابل‌تقدير است.
مديرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشکي کشور با تأکيد پراستفاده از ظرفيت بخش خصوصي، اظهار داشت: يکي از وظايف اصلي سازمان دامپزشکي کشور در حوزه خوراک دام، موضوع سلامت و امنيت غذايي است که اين موضوع پس از 5 سال کار تحقيقاتي و پايش اطلاعات از سال گذشته از شعار «دام سالم، غذاي سالم، انسان سالم» به‌عنوان چتر حمايتي و اهميت توليدات اين کارخانه‌هاي به «خوراک سالم، دام سالم، غذاي سالم، انسان سالم» تغيير يافت.
عباسي با اشاره به اينکه کشورهايي که در رده اول جهان هستند معمولا بهترين اقلام خوراکي را براي خودخواسته و نهاده‌هاي باکيفيت کمتر را به کشورهاي ديگر صادر مي‌کنند تأکيد کرد: ما افتخار مي‌کنيم که اين‌گونه بخش خصوصي ما فعال، هوشيار و خوداتکا است و با اجراي طرح‌هاي تحقيقاتي و علمي اجازه نمي‌دهد که مواد اوليه کم کيفيت در کارخانه‌هاي خوراک دام به‌عنوان پراهميت‌ترين حلقه زنجيره تأمين پروتئين مورد مصرف قرار گيرد.
وي تصريح کرد: کاهش دغدغه‌هاي پرورش‌دهندگان دام و توليدکنندگان خوراک دام صنعتي از مهم‌ترين وظايف اين سازمان به شمار مي‌رود که با اعتماد به کارخانه‌هاي خوراک دام و استفاده از سرمايه‌هاي مالي و انساني اين بخش در اين عرصه به نحو بهتري مي‌توان به اين مهم دست‌يافت.
وي تأکيد کرد: سرمايه انساني، علمي و تکنولوژيکي که در کارخانه‌هاي خوراک دام وجود دارد بااهميت و قابل‌تقدير است به‌گونه‌اي که اگر 100 درصد مواد اوليه واحدها وارداتي باشد با پتانسيل‌هايي که در کارخانه‌هاي خوراک دام وجود دارد مي‌توان ارزش‌افزوده بالايي ايجاد کرد و با صادرات، بازارهاي منطقه‌اي را فتح کرد.
عباسي گفت: باعث خوشحالي است که انجمن‌هاي کشورمان به اين مرز از بالندگي رسيده‌اند که نشست‌هاي علمي و طرح‌هاي کاربردي با موضوعات مهم و پراهميت را با مراکز معتبر علمي دنيا و با حضور نخبگان کارخانه‌هاي خوراک دام برگزار و اجرا مي‌کنند.
مديرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشکي کشور در ادامه گفت: ما جلسات منسجم و خوبي با انجمن صنايع خوراک دام، طيور و آبزيان ايران برگزار مي‌کنيم و همبستگي بالايي با يکديگر داريم و دوست داريم به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي کنيم که در برنامه ششم توسعه توليد خوراک دام سنتي در مزارع پرورشي دام و طيور و آبزيان وجود نداشته باشد.
مجيد موافق قديري رييس انجمن صنايع خوراک دام، طيور و آبزيان ايران نيز در اين مراسم به روند اهميت چرايي و چگونگي اين طرح در عرصه بين‌الملل و کشور اشاره و اذعان کرد: اين‌گونه نشست‌ها و کنفرانس‌ها فرصت بسيار ذي‌قيمتي است براي در کنار هم قرار گرفتن علم و عمل و تلاقي افکار براي تجلي توانايي‌هاي علمي و توانايي‌هاي عملي در بازخورد از ميدان عمل به عرصۀ دانش.
عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران با اعلام اين مطلب افزود: يکي از آفات درآمدهاي مبتني بر منابع طبيعي فقط اين نيست که انحراف ذهني ايجاد مي‌کند از مسائل مربوط به بهره‌وري؛ يکي از آفات آن‌هم اين است که با تکيه‌بر راه‌حل‌هاي مبتني بر واردات نقش مديريت و محيط کسب‌وکار را در ذهن سياست‌گذاران کم‌رنگ مي‌کند. ما در سال‌هاي اخير شاهد اين اتفاق بوديم.
وي ادامه داد: در تعريف محيط کسب‌وکار معمولاً گفته مي‌شود: عواملي که در اختيار مديريت بنگاه نيست، اما در موفقيت و سودآوري بنگاه اثر مي‌کند؛ عواملي به نهادها، مقررات، استانداردها و عناصر کلان اقتصاد برمي‌گردد همه در مؤلفه‌هاي محيط کسب‌وکار مي‌گنجد.
وي ضمن بيان اين موارد، متذکر شد: به‌هرحال، بحث جهاني‌شدن اثر روابط بين‌الملل را بر محيط کسب‌وکار بسيار بيشتر از گذشته کرد و از آن‌طرف، ميزان اثرگذاري موفق سياست‌گذاران را در محيط کسب‌وکار تغيير داد. که اين مهم در دستور کار جدي انجمن قرار دارد.
رئيس انجمن صنايع خوراک دام، طيور و آبزيان ايران درعين‌حال بررسي آثار عضويت به سازمان تجارت جهاني و ايجاد آمادگي‌هاي لازم کارخانه‌هاي خوراک دام و حرکت به اين سمت را از وظايف انجمن ذکر کرد و با تأکيد بر اين‌که پس از جهاني‌شدن، در اقتصاد ميزان توفيق سياست‌گذاراني که مي‌‌خواهند مثل گذشته روي تعرفه‌هاي واردات و صادرات تصميم بگيرند کمتر شده، عنوان کرد: اگر سياست‌گذار اقتصادي به واقعيت افزايش درجه رقابت توجه نکند، با بالا بردن تعرفه کنسانتره و مواد اوليه کارخانه‌هاي خوراک دام درواقع حيطه تحت کنترل خودش را کاهش داده و احتمال ميزان قاچاق را بالابرده است. اين خاص منطقه ما نيست و در امريکا و اروپا هم مصداق دارد. با وصل شدن بازارهاي مالي به هم، درجه آزادي سياست‌گذاران در بازي کردن با متغيرها و ابزارهاي پولي و اعتباري کمتر شده است. درس بزرگي که سياست‌گذاران از جهاني‌شدن آموختند اين بود که بايد بسيار دقيق‌تر، عميق‌تر و همه‌جانبه‌تر سياست‌گذاري کنند.
اين فعال اقتصادي بابيان اينکه قاعده‌مندي‌هاي تجارت در بيست سال گذشته بسيار از توافقات داخل سازمان جهاني تجارت اثر پذيرفت، گفت: کشوري عضو اين سازمان باشد يا نباشد تفاوت ندارد و اين قاعده‌مندي بر همگان اثرگذار است.
وي بر اساس اين گفته‌هاي خود، نسبت به پشتيباني انجمن از طرح مذکور نويد داد و گفت: يافته‌ها و نتايج تحقيقاتي تا هنگامي‌که در عرصه عمل استقرار نيابند و عوايد آن‌ها نصيب جامعه هدف نشود نمي‌توانند منشاء رفاه عمومي و ثروت انسان‌ها باشند.اين موضوع با تجاري‌سازي تحقق مي‌يابد که يکي از پيچيده‌ترين مراحل فرايند نوآوري فناورانه است و هيچ الگوي قطعي و بلامنازعي براي آن وجود ندارد.
وي گفت: انجمن صنايع خوراک دام، طيور و آبزيان ايران با همين ديدگاه و الگو و با يک برنامه‌ريزي 5 ساله به دنبال افزايش کيفيت محصولات کارخانه‌هاي خوراک دام است تا بتوان در برنامه ششم توسعه حداقل 10 درصد از کل خوراک دام توليدي کشور صادر شود.
وي البته با اشاره به گزارش مديرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و صنايع غذايي سازمان دامپزشکي، از ‌انجام اقدامات پايش کارخانه‌هاي خوراک دام در نيمه نخست امسال نيز خبر داد که بايد موردتوجه مديران واحدهاي توليدي سراسر کشور قرار گيرد.
پس از سخنان رييس انجمن صنايع خوراک دام، طيور و آبزيان ايران پروفسور عالي مهر، استاد دانشگاه اروميه در خصوص اجراي طرح گفت: مايکوتوکسن ها يا سموم قارچي متابوليت هاي ثانويه‌اي هستند که در اثر رشد کپک‌ها يا مخمر توليد مي‌شوند. اين سموم هم ازنظر بهداشت انساني و هم بهداشت دامي داراي اهميت زيادي هستند. تعدادي از اين سموم مانند آفلا توکسين ها به دليل سرطان‌زا بودن براي انسان از اهميت ويژه‌اي در حوزه بهداشت مواد غذايي برخوردار هستند. يکي از معيارهاي اصلي قضاوت کيفيت مواد اوليه و اقلام اصلي مورداستفاده براي خوراک دام و طيور ميزان آلودگي اين مواد به سموم قارچي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن