تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820932127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش احتمالي ساعات کار نيروهاي مرزباني در سه مرز کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۴ (۹:۲۵ق.ظ)
طي ايام اربعين انجام مي شود؛ افزايش احتمالي ساعات کار نيروهاي مرزباني در سه مرز کشور موج-فرمانده مرزباني ناجا از افزايش احتمالي ساعات کار نيروهاي مرزباني به صورت ۲۴ ساعته در سه مرز کشور طي ايام اربعين خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار قاسم رضايي فرمانده مرزباني ناجا به همراه حامد عبدالله الحسيني همتاي عراقي خود امشب از مرز شلمچه، روند پيشروي احداث پايانه مسافربري شلمچه و زيرساخت‌هاي ايجاد شده در اين مرز بازديد کردند.
بازديد از نقطه صفر مرزي و تمهيدات مستقر شده در کشور عراق نيز از ديگر برنامه بازديد اين دو فرمانده مرزباني به همراه هيات همراه بود.
فرمانده مرزباني ناجا در حاشيه اين بازديد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اين بازديد در پي توافق انجام شده در مهر با مرزباني کشور عراق بوده که در اين توافق‌نامه مقرر شده تا بازديدي مشترک را از سه مرز پس از عاشورا و پيش از اربعين داشته باشيم.
سردار قاسم رضايي انجام اين بازديدهاي ميداني را در تردد زوار بسيار مؤثر دانست
وي در ادامه با تأکيد بر آماده نبودن زيرساخت‌هاي کشور عراق براي ميزباني اربعين از کمک جمهوري اسلامي ايران به اين کشور خبر داد و گفت: کشور عراق نياز به کمک داشته که فرمانداري‌ها و شهرداري تهران نيز اقداماتي را در اين راستا در پايانه‌هاي عراق آغاز کرده‌اند.
فرمانده مرزباني ناجا بيان کرد: هرچند اينک اندکي براي اين کار دير است، اما؛ اميدواريم ظرف چند روز باقي مانده تا حرکت زوار امام حسين (ع) به نتيجه مطلوب دست پيدا کنيم.
رضايي با بيان اين که در راستاي تردد روان زائران جلسات متعددي با مسوولان عراقي برگزار شده است، تصريح کرد: براي امر تسهيل تردد زائران با مرزباني و پايانه‌هاي عراق جلساتي داشته و در مرز چزابه نيز نشستي را با مسوول و نماينده اختياردار وزارت کشور عراق داشته‌ايم که در مورد حدود ۶ موضوع در مورد فراهم‌سازي تمهيدات تردد زائران به هماهنگي رسيدم.
وي با اشاره به ملاقات با مسوول اختياردار وزارت کشور عراق در چزابه، اين ملاقات را مثبت ارزيابي و اظهار کرد: با ديد باز همه موارد مورد توافق قرار گرفت و اين مسوول دستورات لازم را به مسوولان مرزباني و پايانه‌ها ابلاغ کرد.
فرمانده مرزباني ناجا در ادامه به برشماري برخي امور مورد توافق دو طرف پرداخت و گفت: در پي اين جلسات مقرر شد تا ساعات اداري مرزباني را افزايش داده و اگر نياز باشد ساعات کار را شبانه‌روزي کنيم که ميزان توقف پشت گيت‌هاي گذر به حداقل کاهش پيدا کند.
وي افزود: همچنين مقرر شده تا فرماندهان ارشد و مسوولان داراي اختيار که بتوانند در عين انجام ترددها هر گونه مشکلات و نارسايي‌ها در جامعه را حل و فصل و مديريت کنند را براي انجام اين مأموريت انتخاب کنند.
رضايي کمک به کشور عراق از سوي ايران براي امر امدادرساني را از ديگر محورهاي مورد توافق در جلسات مشترک با مسوولان عراقي برشمرد و عنوان کرد: با توجه به فراهم نبودن زيرساخت‌ها در آن‌سوي مرز مقرر شد تا در صورت نياز به امدادرساني از سوي جمهوري اسلامي ايران آمبولانس و اتوبوس به کشور عراق اعزام شود.
وي يادآور شد: اگر شرايط ايجاب کند و به دليل حجم زياد جمعيت تردد زميني با مشکل مواجه شود، مي‌توان از بالگردهاي هلال‌احمر نيز براي انتقال مصدومان به کشور استفاده کرد.
فرمانده مرزباني ناجا در ادامه به ارزيابي مرزها پس از انجام بازديدها پرداخت و عنوان کرد: در راستاي برنامه‌ريزي و هماهنگي براي کنگره بزرگ مسلمانان در اربعين حسيني و با توجه به برنامه‌ريزي در سه مرز چزابه، مهران و شلمچه کارهاي خوبي انجام شده و در بازديدهاي انجام شده نيز شاهد اين بوديم که با توجه به تجارب سال‌هاي گذشته اقدامات خوبي در مرزها انجام‌گرفته است.
رضايي تمهيدات اتخاذ شده در مرز شلمچه را خوب ارزيابي کرد و گفت: در مرز شلمچه نيز پيش‌بيني قطاري از بصره تا کربلا ديده شده و محلي براي فروش بليت نيز مهيا شده است. همچنين امسال با توجه به تجربه سال‌هاي پيشين تمهيدات خوبي براي تردد زائران ايجاد شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن