تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820970159




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقساط وام 80 میلیونی مسکن زیاد است/ با وام 80میلیونی در جنوبی ترین محله تهران هم نمیشود خانه خرید!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: محمد علی پور شیرازی عضو هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی درباره وضعیت تسهیلات خرید مسکن به خبرنگار تراز گفت: طبق آخرین ابلاغیه بانک ها قرار است حداکثر برای شهر تهران 80 میلیون، شهرهای بزرگ 60 میلیون و شهرهای کوچک 40 میلیون تومان تسهیلات خرید در نظر گرفته شود.

به گزارش تراز ،محمد علی پور شیرازی عضو هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی درباره وضعیت تسهیلات خرید مسکن به خبرنگار تراز گفت: طبق آخرین ابلاغیه بانک ها قرار است حداکثر برای شهر تهران 80 میلیون، شهرهای بزرگ 60 میلیون و شهرهای کوچک 40 میلیون تومان تسهیلات خرید در نظر گرفته شود. وی افزود: متاسفانه مشکل ما این است که برای بازپرداخت این تسهیلات حتی با بهره اندک باید چه اقساطی پرداخت شود و آیا پرداخت این اقساط در توان متقاضیان این تسهیلات است؟ ضمن اینکه شما حتی در صورت خرید کوچکترین واحدهای مسکونی در جنوبی ترین نقاط تهران نیز به رقمی چند برابر میزان این تسهیلات نیاز دارید.
پورشیرازی اظهار داشت: مشکل اصلی ما، دره عظیمی است که بین درآمدها و هزینه های ما ایجاد شده است که با ارائه تسهیلات و اقداماتی از این قبیل قابل جبران نیست. وی ادامه داد: اخیرا یکی از جراید قیمت ملک و مسکن در 40 سال پیش را منتشر کرده بود که خیلی جالب به نظر می رسید. مثلا قیمت هر متر واحد مسکونی در منطقه ای 3 هزار تومان بود اما امروز و بعد از 40 سال هر مترمربع واحد مسکونی در همان منطقه قیمتی حدود 8 میلیون تومان دارد. یعنی قیمت هر متر خانه 2500 برابر شده است. حال سوال این است آیا میزان درآمد ما نیز نسبت به 40 سال گذشته چنین افزایشی داشته است؟
این کارشناس مسکن با اشاره به طرح دولت برای ارائه تسهیلات 25 میلیونی به خودرو خاطرنشان کرد: نمی دانم دولت چه اصراری به این دارد که هر خانه دارای چندین خودرو باشد یا همه مردم ایران حتما خودروی شخصی داشته باشند. در هیچ کجای دنیا چنین موضوعی وجود ندارد. وی افزود: من در خارج از کشور با چشمان خودم دیده ام که معاون وزارتخانه ای با وسیله نقلیه عمومی سرکار می رفت و فقط زمانی که وارد وزارتخانه می شد برای انجام وظایف خود از خودرو و راننده دولتی استفاده می کرد. پورشیرازی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما بخش زیادی از منابع خانواده ها به سمت خرید ماشین سوق پیدا می کند که باعث افزایش ترافیک و هزینه های زندگی می شود.
عضو هیات مدیره انجمن شرکت های ساختمانی درباره حضور شرکت های خارجی در زمینه ساخت مسکن در ایران بیان داشت: در هفته های گذشته گروه هایی از فرانسه،؛ اسپانیا و انگلستان به ایران آمدند و جلساتی هم در دو روز بین نماینده این شرکت ها با طرف ایرانی برگزار شد. وی در ادامه با انتقاد از نحوه مدیریت دستگاه های دولتی و وزارت راه و شهرسازی گفت: متاسفانه سازمان ها و دستگاه های دولتی حتی یک نفر را از سندیکاها و انجمن های شرکت های ساختمانی و بخش خصوصی برای شرکت در این جلسات دعوت نکرده بودند. این در حالی است که شرکت های اروپایی به واسطه روحیاتشان تمایل بیشتری برای فعالیت با بخش خصوصی دارند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن