تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820329766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه مک کين به پنتاگون درباره درياي چين جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۴ (۸:۴۴ق.ظ)
نامه مک کين به پنتاگون درباره درياي چين جنوبي موج-جان مک کين، سناتور جمهوري خواه آمريکا درباره چين جنوبي به پنتاگون نامه نوشت.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاي موج به نقل از رويترز، جان مک کين، سناتور جمهوري خواه آمريکا طي نامه اي از پنتاگون درخواست کرد اهداف ايالات متحده را در درياي چين جنوبي تصريح کند.
سناتور جمهوري خواه کميته نيروهاي مسلح سناي آمريکا از کارتر اشتون، وزير دفاع ايالات متحده درخواست کرد سوء تفاهمات درباره سياست خارجي ايالات متحده در درياي چين جنوبي را برطرف کند.
مک کين توضيح داده است: به عقيده من بسيار مهم است که مقاصد قانوني ايالات متحده از عمليات در درياي چين جنوبي و اقدامات مشابه آمريکا در محيط بين الملل روشن شود.
درخواست سناتور جان مک کين در حالي مطرح شده که اخيراً اشتون کارتر وزير دفاع ايالات متحده از ادامه گشت زني ها در درياي چين جنوبي خبر داده است.
همچنين در تاريخ 27 اکتبر (5 آبان)،واشنگتن کشتي جنگي خود را به اين دريا فرستاد که بسياري از کارشناسان اين اقدام را در راستاي به چالش کشيدن ادعاهاي ارضي چين در درياي چين جنوبي مي دانند.
ادعاهاي وزارت دفاع آمريکا درباره اقدامات واشنگتن در درياي چين جنوبي متضاد است و در حالي که برخي منابع از عبور بي ضرر در اين دريا خبر داده اند، برخي ديگر گشت زني ناوگان دريايي آمريکا در درياي چين جنوبي را تأييد کرده اند.
عبور بي ضرر، به مواردي گفته مي شود که يک کشتي به سرعت از آب هاي سرزميني کشور ديگر عبور مي کند و بر اين اساس، حضور ناوگان دريايي آمريکا در درياي چين جنوبي نمي تواند مصداق عبور بي ضرر باشد.
به گزارش رويترز، پنتاگون هنوز به نامه مک کين پاسخ نداده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن