تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815363699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير الگوي گردشگري شمال آفريقا به دنبال سانحه هوايي مصر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۴۷ب.ظ)
تغيير الگوي گردشگري شمال آفريقا به دنبال سانحه هوايي مصر موج - کارشناسان بر اين باورند که شائبه ها درباره احتمال تروريستي بودن حادثه سقوط هواپيماي روسيه، الگوهاي گردشگري شمال آفريقا را در آينده اي نزديک تغيير خواهد داد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از فرانس 24، کارشناسان مي گويند سقوط مرگبار هواپيماي روسيه در صحراي سينا موجب تضعيف صنعت گردشگري در شمال آفريقا شده است.
بر اساس اين گزارش، کارشناسان بر اين باورند که شائبه ها درباره احتمال تروريستي بودن حادثه سقوط هواپيماي ايرباس روسيه که منجر به کشته شدن 224 نفر از سرنشينان آن شد، الگوهاي سفرهاي توريستي به شمال آفريقا را در آينده اي نزديک تغيير خواهد داد.
در مجموع 9 ميليون و 900 هزار مسافر که سالانه از اقصي نقاط جهان راهي مصر شده و براي گذران اوقات فراغت خود در سواحل درياي سرخ ساکن مي شوند. در حال حاضر ميزان مذکور از سال 2010 که کشور مصر سالانه ميزبان 14 ميليون 700 هزار گردشگر بوده است با روند نزولي چشمگيري مواجه شده است.
ناگفته نماند که از زمان آغاز بيداري اسلامي که کشورهاي شمال آفريقا را دچار بحران و درگيري هاي داخلي کرد امنيت اين منطقه به عنوان يکي از جاذبه هاي گردشگري زير سوال رفته است.
با روي کار آمدن عبدالفتاح السيسي، رئيس جمهور مصر، دولتمردان اين کشور برنامه اي را براي حفظ ايمني گردشگران به اميد بازگشت به دوران طلايي جذب گردشگري تدوين کردند. با اين حال کارشناسان مي گويند حادثه سقوط هواپيماي روسي در صحراي سينا بار ديگر اين دغدغه را بالاخص درميان گردشگران اروپايي افزايش داده که ديگر مصر مقصد امني براي مسافرت هاي خارجي شان نيست.
با وقوع حادثه سقوط هواپيماي روسيه در مصر بسياري از کشورهاي اروپايي سفرهاي غير ضروري شهروندانشان را به اين کشور به حالت تعليق درآوردند.
اما فقط مصر نيست که با شدت گرفتن عمليات تروريستي در زمينه صنعت توريسم آسيب هايي را متحمل مي شود. در تونس نيز به دنبال حملات تروريست ها به ايستگاه هاي مسافرتي در ماه مارس و ژوئن که 59 نفر را به کام مرگ کشيد، صنعت گردشگري اين کشور با آسيب هاي جبران ناپذيري مواجه شد.
نادجا پوپوا، تحليلگر خطوط هوايي، در يک پژوهشکده بين المللي مي گويد: امنيت پرواز از اصلي ترين اصول مسافرت هاي برون مرزي محسوب مي شود که با تخريب آن بايد در انتظار کاهش آمار گردشگران باشيم.
درک مور، رئيس انجمن مستقل تورهاي گردشگري بريتانيا، نيز گفت: به دنبال حادثه سقوط هواپيماي روسيه که مسافران آن عمدتاً گردشگر بودند شاهد افزايش احساس ناامني در ميان گردشگران هستيم.
لازم به ذکر است که يک فروند هواپيماي ايرباس روسيه با 224 سرنشين هفته گذشته در حالي که مصر را به مقصد سن پترزبورگ ترک مي کرد بر فراز صحراي سينا دچار حادثه شد و تمام سرنشينان آن کشته شده اند.
به دنبال وقوع اين حادثه تروريست هاي داعش مسووليت اين حمله را به عهده گرفتند که اين ادعا از سوي مقامات مصر تکذيب شد. بسياري بر اين باورند که مصر از بيم آسيب صنعت گردشگري خود و جلوگيري از افزايش احساس ناامني در ميان مسافران، تروريستي بودن اين حادثه را انکار مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن