تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812838992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متخلفان در زمين، دريا، کوه و کويرخواري به دنبال استحصال هستند/درياخواري قانوني در رامسر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۹:۱۳ق.ظ)
متخلفان در زمين، دريا، کوه و کويرخواري به دنبال استحصال هستند/درياخواري قانوني در رامسر موج - دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي با اشاره به افزايش قيمت زمين در مناطقي که درياخواري و زمين‌خواري در آن‌ها رخ داده است، گفت: هر جايي که زمين ارزش پيدا مي‌کند عده‌اي به دنبال استحصال زمين هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، پيروز حناچي اظهار داشت: در دهه قبل که نهادهاي مدني و رسانه‌ها نقشي کمرنگ در آگاهي‌رساني به جامعه داشتند تخريب‌ها و انواع تخلفات با شدت بيشتري ادامه يافت.
معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي با اشاره به تخلفات زمين‌خواري، درياخواري، کوه‌خواري و نحوه برخورد با اين تخلفات گفت: اگرچه پديده‌هاي زمين‌خواري، درياخواري و کوه‌خواري هميشه وجود داشته است، اما؛ در هيچ دوره اي به گستردگي و فراواني سال هاي اخير نبوده است.
حناچي با اشاره به نمونه‌هايي همچون درگهان قشم افزود: بررسي تغيير و تحولات در عکس‌هاي هوايي سال‌هاي اخير نشان‌دهنده پيشروي در دريا بر خلاف طرح جامع است و در اين تخلفات بخشي از جنگل‌هاي حرا که فقط در آب‌هاي خليج‌فارس رشد مي‌کنند از بين رفته است. همچنين لنگرگاه درگهان قشم در طي چند ساله اخير تغيير موقعيت داده و بخشي از آب‌هاي نوار ساحلي جزيره خشک شده است. قطعا در دوره جديد انتظار حساسيت بيشتر و جلوگيري از اقدامات خلاف توسط مسوولين محلي مناطق آزاد داريم. اين رويکرد بايد تغيير کند.
دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي درباره ديگر تخلفات به درياخواري در کيش و همچنين بندرعباس اشاره کرد و گفت: در بندرعباس در بازار ماهي‌فروشان و همچنين در محدوده جنوب شرقي شهر بندرعباس پديده درياخواري و خشک‌کردن آب‌هاي دريا براي ساخت‌وساز انجام شده است که در اين زمينه اقدامات لازم براي جلوگيري از ادامه روند ساخت‌وسازها در حال انجام است. بر اساس طرح جامع نمي‌بايست هيچ‌گونه ساخت‌وسازي در اطراف بلوار ساحلي بندرعباس انجام شود، اما؛ متأسفانه اين اتفاق افتاده است.
دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي با اشاره به ساخت‌وسازهاي بي‌رويه در رامسر که مصوبه شوراي عالي معماري و شهرسازي در دوره قبل را نيز دارد، گفت: در رامسر نيز پيشروي‌هاي غيرمجاز به دريا صورت گرفته است که متأسفانه مصوبات شوراي عالي معماري و شهرسازي را در دوره قبل اخذ کرده است، اما؛ در حال حاضر ادامه روند ساخت‌وساز در آن منطقه مورد تأييد شوراي عالي معماري و شهرسازي نيست.
حناچي درباره دلايل ساخت‌وسازهاي غيرمجاز در کيش، به به‌روز نبودن نقشه‌هاي هوايي اين منطقه در گوگل اشاره کرد و افزود: سواحل کيش دست‌کاري و استحصال شده و بخش عمده‌اي از زمين‌ها براي ساخت‌وسازهاي غيرمجاز به کار گرفته شده‌اند.
دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي با اشاره به افزايش قيمت زمين در مناطقي که درياخواري و زمين‌خواري در آن‌ها رخ داده است گفت: هرجايي که زمين ارزش پيدا مي‌کند عده‌اي به دنبال استحصال زمين هستند. بدين‌معنا که مثلا تلاش مي‌کنند منبع طبيعي و يا زمين‌هاي دولتي را به مالکيت خود در آورند و يا در کوه‌خواري جداره کوه را تراش مي‌دهند و بدين‌ترتيب بخش‌هايي از آن را به زمين مسطحي تبديل مي‌کنند. زمين‌هايي که با اين شيوه ايجاد مي‌شوند در صورت بروز زلزله در اثر رانش خاک مدفون مي‌شوند و از بين مي‌روند.
حناچي ادامه داد: پديده‌هايي همچون کوه‌خواري، درياخواري و زمين‌خواري از جمله اتفاقاتي است که نوعي دست بردن در طبيعت به شمار مي‌رود که نبايد خود را مجاز به اين‌گونه اقدامات بدانيم. به هر حال، وقوع چنين حوادثي ريشه در افزايش قيمت زمين دارد و افرادي با دور زدن قانون براي تخلفات خود مجوز دريافت مي‌کنند.
معاون وزير راه و شهرسازي تأکيد کرد: طرح‌هاي جامع به هيچ عنوان اجازه دور زدن‌هاي قانوني و پايمال کردن حقوق ملي و شهروندي از اين دست را نمي‌دهد.
وي درباره نحوه برخورد معاونت معماري و شهرسازي با تخلفات عدم مطابقت طرح‌هاي جامع و تفصيلي و بارگذاري‌هاي غيرمجاز گفت: اقدامات معاونت معماري و شهرسازي در برخورد با تخلفات، در وهله اول با اطلاع‌رساني و سپس با برخوردهاي بازدارنده در سطح استان‌هاي مختلف است، اما؛ بهترين راه مبارزه با اين‌گونه تخلفات، فعاليت‌هاي رسانه‌ها و نهادهاي مدني است که با اطلاع‌رساني به موقع جلوي ادامه فعاليت‌هاي غيرقانوني را مي‌گيرند.
دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي تأکيد کرد: دولت به وظايف خود در مورد جلوگيري از تخلفات پايبند است، اما؛ اين که بتوان در اين‌گونه تخلفات، با اطلاع‌رساني حساسيت‌هاي لازم را در جامعه ايجاد کرد کاري است که قاعدتا از عهده رسانه‌ها و نهادهاي مدني برمي‌آيد و در اين‌گونه موارد بايد به کمک‌هاي آن‌ها تکيه کرد.
حناچي اظهار کرد: در دهه قبل که نهادهاي مدني و رسانه‌ها نقش کمرنگ‌تري در آگاهي‌رساني به جامعه داشتند تخريب‌ها و انواع تخلفات با شدت بيشتري ادامه يافت. در شرايط فعلي که گزارش انواع تخلفات درياخواري، زمين‌خواري و کوه‌خواري در رسانه‌ها، مطبوعات و راديو و تلويزيون منتشر شده است نشان از اين دارد که بعضي از مسوولان تصميم‌گير و سياست‌گذار در دهه قبل به بخش عمده‌اي از وظايف ترويجي خود پايبندي نشان ندادند.
وي معتقد است: اگر در دوره قبل نسبت به انواع تخلفات حساسيت وجود مي‌داشت و مسوولان به واکنش‌هاي رسانه‌ها، مطبوعات و نهادهاي مدني پاسخ مي‌دادند شاهد ادامه اين قبيل تخلفات نبوديم. به همين خاطر نيز تلاش مي‌کنيم تا در دوران جديد ضوابط را طوري تعيين کنيم تا تخلفات کاهش پيدا کنند و به حداقل ممکن برسند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن