تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821035088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمک بدون آگاهي باعث صدمات بيشتر به فرد تشنج کرده مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۰:۴۷ق.ظ)
رئيس انجمن صرع ايران: کمک بدون آگاهي باعث صدمات بيشتر به فرد تشنج کرده مي‌شود موج - رئيس انجمن صرع ايران گفت: اقدامات غيرتخصصي نه تنها به بيمار دچار تشنج کمکي نمي‌کند، بلکه سبب وارد شدن صدمات زياد به او مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، کوروش قره گزلي توصيه کرد: در مواقعي که با فرد دچار تشنج برخورد مي‌کنيم ابتدا بايد با خونسردي او را به سمت چپ بخوابانيم تا ترشحات معده و آب و کف از دهان او خارج شود و نيازي نيست که در بين دندان‌هاي او دست، پارچه يا چيز ديگري قرار دهيم.
وي افزود: همچنين بايد هر نوع جسم برنده را از اطراف او دور کنيم و اجازه دهيم تا بيمار در همين حالت تشنج خود را سپري کند.
قره گزلي ادامه داد: پس از تمام شدن مدت تشنج، فرد به خواب مي‌رود و نبايد از به خواب رفتن او واهمه داشت چون اين حالت يک روند طبيعي است که بايد طي شود.
وي توضيح داد: معمولاً تشنج زود پايان مي‌يابد و بيشتر از يک دقيقه طول نمي‌کشد اما اگر بيشتر از 3 تا 4 دقيقه طول کشيد نشان دهنده يک تشنج پايدار است که در اين شرايط بايد با اورژانس تماس گرفت يا در صورت امکان بيمار را به نزديک‌ترين مرکز درماني منتقل کرد.
رئيس انجمن صرع ايران ادامه داد: تشنج تنها مخصوص بيماري مبتلا به صرع نيست و ممکن است افراد سالم نيز به دلايل مختلف مانند استرس‌هاي شديد به آن دچار شوند. همچنين در بيماران مبتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي يا در اثر عفونت‌هاي مغزي و مننژيت يا تومور مغزي اين حالت مي‌تواند، بروز کند.
قره گزلي افزود: بنابراين ممکن است افرادي براي اولين بار دچار اين حالت شوند و لازم است که همگان از علايم تشنج و نحوه کمک رساني به فرد مبتلا به تشنج آگاهي داشته باشند تا عامل ايجاد آسيب به او نشوند.
وي همچنين با تاکيد بر لزوم ارائه آموزش‌هاي لازم در اين زمينه به دانش آموزان اظهار کرد: لازم است در تمام مقاطع تحصيلي آموزش‌هاي لازم در زمينه نحوه کمک رساني مناسب به فرد دچار تشنج به دانش آموزان ارائه شود تا در صورت مواجهه با چنين افرادي بتوانند بهترين کمک رساني را ارائه دهند و براي اين منظور تنها يک ساعت کافي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن