تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820972108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري ما با ايران آينده روشني دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۴۹ب.ظ)
وزير اقتصاد ارمنستان در ديدار با رئيس اتاق ايران: همکاري ما با ايران آينده روشني دارد موج-هيات بلند پايه اقتصادي و سياسي ارمنستان به سرپرستي وزير اقتصاد جمهوري ارمنستان با رئيس و جمعي از اعضاي اتاق ايران ديدار و گفت و گو کردند.
به گزارش خبرگزاري موج،محسن جلال پور در ديدار با «کارن چشمارتيان» وزير اقتصاد جمهوري ارمنستان به لزوم رشد همکاري هاي تجاري در کنار روابط خوب سياسي تاکيد کرد و گفت: کمتر از يک ماه از سفر هيأت تجاري همراه معاون اول رئيس جمهور به ارمنستان مي گذرد و اکنون حضور فعالان اقتصادي اين کشور در ايران نشان دهنده عزم و اراده مقامات براي توسعه مناسبات اقتصادي بين دو کشور است.
رئيس اتاق ايران تداوم همکاري ها بين فعالان اقتصادي دو کشور و استفاده از سه ظرفيت عمده را منوط به تبادل اطلاعات، همکاري ها بين اتاق هاي مشترک بازرگاني و وزارت خانه هاي دو کشور دانست و گفت: بخش اول استفاده از ظرفيت هاي داخلي ارمنستان همچنين حضور اين کشور در اتحاديه اوراسيا به عنوان دروازه اي براي ورود کالاهاي ايراني به اين حوزه است. ظرفيتي که امروز ايجاد شده بي نظير است و دوستان ما در ارمنستان قول مساعدت داده اند که کالاهاي ايراني و همچنين بخشي از کالاهاي فرآوري شده در خاک ارمنستان به صورت محصول نهايي به اوراسيا و روسيه ارسال شود.
وي افزود: بخش دوم استفاده از ظرفيت هاي دو طرف براي انتقال انرژي و ارتباط فعالان اين بخش ها با يکديگر است. خط انتقال گاز ما به ارمنستان امکان افزايش ظرفيت دارد و تقريباً 70 درصد از خط موجود بدون استفاده باقي مانده است.
وي ادامه داد: خط سوم انتقال گاز نيز تامين سرمايه شده و اين موضوع از طريق بانک توسعه صادرات با هماهنگي معاون اول رئيس جمهور در حال پيگيري است و در سفر قبل نيز از نخست وزير درخواست شد که دولت ارمنستان اجازه دهد سي کيلومتر ادامه اين خط به مرز گرجستان برسد و از ظرفيت موجود براي انتقال گاز ايران به اين کشور استفاده شود.
جلال پور افزود: بخش سوم، توجه به ظرفيت هاي موجود با ايجاد شرکت ها و برندهاي مشترک براي تامين کالاهاي منطقه و همسايگان ايران مانند افغانستان، عراق و سوريه و همچنين بهره مندي از مزاياي حضور کشور ارمنستان در اتحاديه اوراسيا است که مي تواند در افزايش سطح همکاري هاي اقتصادي بين فعالان بخش هاي خصوصي تاثيرگذار باشد.
جلال پور تصريح کرذ: ايجاد برند مشترک تنها به توليد کالا محدود نمي شود و شرکت هاي ايراني به خاطر شرايط تحريم در بخش هاي مختلف و در زمينه خدمات فني و مهندسي رشد هاي چشمگيري داشته اند و شرکت هاي ارمني مي توانند با پوشش و حمايت شرکت هاي ايراني از ظرفيت هاي منطقه و همچنين پتانسيل هاي موجود در اتحاديه اوراسيا استفاده کنند.
محسن جلال پور حجم مناسبات بين ايران و ارمنستان را 300 ميليون دلار عنوان کرد و گفت: در سفر اخير مبلغ يک ميليارد دلار براي مرحله اول ارتباط بين دو کشور هدف گذاري و مقرر شد راهکارهاي ارائه شده براي سرعت بخشيدن و بالا بردن سطح مناسبات توسط سازمان هاي مربوطه پيگيري و اجرايي شود.
رئيس اتاق ايران به نياز ارمنستان و گرجستان به سيمان و بازديد از يک واحد غيرفعال توليد سيمان در نزديکي ايروان اشاره کرد و گفت: به علت ارزانتر بودن انرژي در ايران مي توان آسياب را مشابه کارخانه هاي سيمان ايراني که ظرفيت هاي بالايي دارند در اين مجموعه نصب و کلينکر را براي توليد نهايي از ايران به اين کارخانه منتقل کرد و با برند ارمنستاني محصول اين کارخانه صادر شود.
در ادامه کارن چشماريتيان وزير اقتصاد ارمنستان تحقق اهداف اقتصادي بين دو کشور را منوط به همکاري ميان وزارت خانه ها، اتاق هاي بازرگاني و سفارتخانه ها دانست و گفت:با تغييرات پيش رو، آينده روابط بين دو کشور روشنتر خواهد شد و از تمام برنامه هايي که امروز انجام مي شود پشتيباني مي کنيم؛ زيرا در تمامي زمينه هاي همکاري بايد شاهد رشد باشيم.
وي به شرايط مثبت اقتصادي و تعرفه صفر اين کشور براي برخي کالاها در جهت صادرات به اعضاي کشورهاي مشترک المنافع و همچنين اتحاديه اوراسيا اشاره کرد و گفت: براي کالاهايي با برند ارمنستاني توليد مي شوند نه تنها در منطقه اوراسيا بلکه در اتحاديه اروپا و آمريکا بازارهاي جدي وجود دارد و ايجاد برندهاي مشترک مي تواند ما را به هدف بالا بردن سطح مناسبات اقتصادي نزديک تر کند.
چشماريتيان وظايف دولت ها را باز کردن درهاي همکاري و تسهيل فضا براي فعالان اقتصادي عنوان کرد و گفت: اتحاديه تجار ارمنستان، اتاق هاي بازرگاني و بنياد توسعه ارمني بايد در راستاي تماس بين تجار و فعالان اقتصادي کوشش نمايند تا در آينده شاهد تحول جدي در حجم مناسبات باشيم.
وي از توجه خاص به امور توسعه زيرساخت ها و ارتباطات جاده اي مانند جاده شمال به جنوب ارمنستان و پروژه اتصال راه آهن ارمنستان به ايران خبر داد و گفت: بايد شرايطي فراهم آوريم که سطح مناسبات اقتصادي به روابط سياسي نزديک شود، دوستي دو ملت را نمي توان با ارقام مقايسه کرد، هدف ما توسعه روابط بين دو کشور است و بر اين باوريم که همکاري ما با ايران آينده روشني دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن