تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802511115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه بارشها در کهگیلویه و بویراحمد/پرواز تهران به یاسوج لغو شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبری مهر؛
ادامه بارشها در کهگیلویه و بویراحمد/پرواز تهران به یاسوج لغو شد

بارش شدید باران در خرم آباد


شناسهٔ خبر: 2962902 - سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
استانها > کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج – بارش باران پاییزی همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد را فرا گرفته و خاک تشنه این استان را سیراب کرد تا موجب خوشحالی کشاورزان و دامداران شود. خبرگزاری مهر – گروه استانها: از صبح امروز سه شنبه با ورود یک سامانه بارش زا، کهگیلویه و بویراحمد شاهد بارش باران در هشت شهرستان سردسیری و گرمسیری خود است. این استان در سال گذشته از میزان بارندگی قابل قبولی برخوردار نبوده و با کاهش 18درصدی بارشها مواجه بوده است و امسال همه امید دارند که خشکسالی اخیر جبران شود. با این حال به دلیل اینکه معیشت مردم استان اغلب از راه دامداری و کشاورزی تامین می شود، باران نقش مهمی در این زمینه دارد و براین اساس روستاییان و عشایر پیوسته چشم به آسمان و گوش به زنگ اخبار هواشناسی اند تا از بارش باران مطلع شوند. کهگیلویه و بویراحمد دو ناحیه آب و هوایی گرمسیر و سردسیر دارد که هنوز آنطور که باید خاک گرمسیر خیس نشده و کوههای سردسیر هم هنوز رخت سفید برتن نکرده اند.

هم اکنون بارش باران در همه نقاط استان ادامه دارد و رودخانه های فصلی جانی دوباره گرفته اند. ادامه بارشها تا فردا به گفته مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد سامانه بارش زا تا فردا در جو استان فعال است و این بارشها تا فردا ادامه دارد. فرج الله شکوهی فر به خبرنگار مهر گفت: طی بارندگی اخیر در همه نقاط استان شاهد بارش باران بوده ایم. وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش شبانه روز گذشته در استان مربوط به منطقه امام زاده جعفر گچساران به میزان ۳۳٫۴ میلی متر و کمترین آن مربوط به لیکک با پنج میلیمتر بوده است. شکوهی فر اظهار داشت: میزان بارش در شهرهای یاسوج 30، گچساران 23، دهدشت 19، سی سخت 23 میلیمتر بوده است.

وی از افزایش بارش در اغلب شهرهای استان خبر داد و گفت: در شهرهای یاسوج و سی سخت کاهش بارش ها به نسبت مدت مشابه سال گذشته بوده ایم. شکوهی فر عنوان کرد: بیشترین افزایش بارشها نسبت به سال گذشته در لیکک و دهدشت ثبت شده است. مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنین اظهار کرد: بارش در ارتفاعات به صورت برف بوده و برخی از کوههای استان سفید پوش شده است. وی بیان کرد: آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی در این بارشها دور از انتظار نیست. تردد در محورهای ارتباطی در جریان است فرمانده پلیس راه کهگیلویه وبویراحمد هم به خبرنگار مهر گفت: تمامی راه های ارتباطی این استان باز است و رفت و آمد به طور روان در آنها جریان دارد. سرهنگ منوچهر سیاهپور افزود: در حال حاضر و بر اساس آمار محورهای گچساران به باشت، گچساران به بهبهان و سمیرم به یاسوج به بابامیدان از پر رفت و آمدترین محورهای مواصلاتی استان به شمار می روند. وی بیان کرد: با توجه به بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان بویژه در گردنه های کاکان و مله شوره یاسوج لازم است رانندگان به وسایل گرمایشی، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ مجهز باشند.

سیاهپور اظهار داشت: نیروهای پلیس راه استان در همه محورهای ارتباطی استان حضور دارند و بر تردد نظارت می کنند. لغو پرواز تهران به یاسوج به گزارش خبرنگار مهر، بارش باران اگرچه موجب انسداد جاده های استان نشد اما پرواز صبح امروز تهران به یاسوج به دلیل شدت بارشها و کاهش دید در فرودگاه یاسوج لغو شد. مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد هم از آمادگی دستگاههای عضو ستاد بحران استان در بارندگی امروز و فردا خبرداد. علی وفایی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اکنون همه امدادرسان در بخش های مختلف در آمادگی کامل به سر می برند. وی بیان کرد: بارشهای امروز خسارتی در پی نداشته و تنها چند مورد آبگرفتگی در برخی شهرها از جمله یاسوج گزارش شده است. وفایی مقدم همچنین از عشایر استان خواست در کنار رودخانه های فصلی اسکان پیدا نکنند. به گزارش خبرنگار مهر، بارش برف و باران طی این دو روز می تواند نوید بخش سالی پر محصول برای کشاورزان و دامداران کهگیلویه و بویراحمدی باشد.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن