تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804847998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري کارگاه آموزشي زيست محيطي به تغييرات اقليمي در صنايع نفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۴۹ب.ظ)
در بوشهر؛ برگزاري کارگاه آموزشي زيست محيطي به تغييرات اقليمي در صنايع نفت موج-معاون سازمان حفاظت محيط زيست گفت:دستيابي به اقتصاد سبز وپايدار در بخش صنعت نفت يافتن نقطهٔ تعادل سود اقتصادي با گره زدن به رويکردهاي زيست محيطي و خدمات اکو سيستمي در جهت پايداري است.
به گزارش خبرگزاري موج، کارگاه آموزشي مشاوره فني پاسخ زيست محيطي و سياست هوشمندانه به تغييرات اقليمي در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي (ايران و نروژ) به ميزباني منطقه ويژه پارس استان بوشهر برگزار شد.
در اين آيين که کاردار سفارت نروژ، معاون آموزشي و پژوهشي سازمان حفاظت محيط زيست کشور، مديران عامل، مديران و کارشناسان HSE شرکت‌هاي مستقر در منطقه ويژه پارس، مديران و کارشناسان سازمان حفاظت محيط زيست استان بوشهر به همراه مديران و اعضاي سازمان‌هاي مردم نهاد حوزه محيط زيست حضور داشتند، مدير عامل منطقه ويژه پارس ضمن سخنراني پيرامون مسائل محيط زيستي در صنعت گاز و پتروشيمي، برگزاري اين کارگاه آموزشي را در راستاي توجه به رسالت‌هاي اجتماعي و محيط زيستي صنعت نفت برشمرد.
مهناز مظاهري معاون سازمان حفاظت محيط زيست در اين مراسم با قدرداني از نگاه و توجه جدي مديرعامل منطقه ويژه پارس به محيط زيست و فراهم آوردن شرايط جهت ميزباني از اين کارگاه آموزشي گفت: اين کارگاه آموزشي يکي از موارد و نتايج سفر دکتر ابتکار رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به کشور نروژ بوده است و در اين کارگاه قرار است کارشناسان و صاحب نظران حوزه محيط زيست کشور نروژ و ايران به آموزش و مشاوره فني شرکت کنندگان در پاسخ زيست محيطي مناسب و هوشمندانه به تغييرات اقليمي در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي بپردازند.
مظاهري تصريح کرد: در جمهوري اسلامي ايران هم براساس آموزه‌هاي ديني و هم براساس قانون اساسي توسعه پايدار و حفظ محيط زيست همواره مورد تاکيد بوده است که توجه به اصل 50 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بيانگر اهميت حفظ محيط زيست در کشور ما است.

تغييرات اقليمي و نگاه مسوولانه
وي با اشاره به اينکه ما در زماني زندگي مي‌کنيم که در آن جهان با چالش‌هاي عظيمي براي دستيابي به توسعهٔ پايدار رو به رو ست، افزود: هزاران نفر از شهروندان جهان در فقر زندگي مي‌کنند و زندگي عزتمندي ندارند.
مظاهري با بيان اينکه تخليه منابع طبيعي و اثرات نامطلوب تخريب محيط زيست از جمله بيابان زايي، خشکسالي، فرسايش زمين، کمبود آب شيرين و از اين رفتن تنوع زيستي در درياو خشکي را نيز مي‌بايست به فهرست چالش‌هاي بشر امروز اضافه کرد، گفت: در نشست سران کشورهاي جهان در سازمان ملل در مهر ماه گذشته رياست جمهور اسلامي ايران در سخنراني خود فرمودند: مشکلات محيط زيست به ما انسان‌هاي کره زمين آموخته است که همگي در يک کشتي نشسته‌ايم و بدانيم که هر آنچه ديگران انجام مي‌دهند،در سرنوشت ما نيز مؤثر است.
به گفته وي، بدون همکاري گسترده در سه سطح ملي، منطقه اي و بين المللي، دست يافتن به «اهداف توسعهٔ پايدار» بسيار دشوار است. اين همکاري بايد ملهم از آگاهي ناشي از سرنوشت واحد و تعهد مشترک در قبال مسووليت هاي مهم انساني باشد.
مظاهري با بيان اينکه تغيير اقليم يکي از بزرگ‌ترين چالش‌هاي زمان است و اثرات نامطلوب آن توانايي تمام کشورها براي دستيابي به توسعهٔ پايدار را تحليل مي‌برد، گفت: افزايش دماي جهاني، افزايش سطح درياها، اسيدي شدن اقيانوس‌ها و ديگر اثرات تغيير اقليم به‌شدت مناطق ساحلي و کشورهاي ساحلي کم ارتفاع را تهديد مي‌کند. که از جمله آن‌ها مي‌توان به بسياري از کشورهاي کمتر توسعه يافته و جزاير کوچک در حال توسعه است.
وي با تاکيد بر اينکه بقاي بسياري از جوامع و سيستم‌هاي حامي زيستي زمين، در خطر هستند، گفت: در ايران نيز بدليل تغييرات اقليمي و در برخي جهات همراه با سوء مديريت، منابع آب، هوا، خاک، و تنوع زيستي و چرخهٔ حياتي مواد و انرژي در مبادلات زيستي در چندين سال گذشته دستخوش تعرض، هدر روي و تخريب شده است که منجر به آسيب‌هاي جدي زيست محيطي و بروز پديده‌هايي چون گرد و غبار، آلودگي کلان شهرها، فرسايش خاک کشاورزي، کاهش کميت و کيفي جنگل‌ها و مراتع، خشک شدن تالاب‌ها، نابودي و آلودگي اراضي ساحلي و نهايتاً بروز پديده‌هاي اقتصادي و اجتماعي و از دست رفتن منافع اقتصادي، کاهش اشتغال مهاجرت و تمرکز در شهرهاي بزرگ شده است.
مظاهري با تاکيد بر اينکه يکي از الزامات توسعه پايدار که مسووليت اجتماعي و حياتي ما نيز هست، اظهار داشت: منابع طبيعي به عنوان ميراث جمعي بشريت به گونه اي محافظت شود که علاوه بر پاسخگويي به نيازهاي نسل حاضر ظرفيت پاسخ دهي به نيازهاي نسل‌هاي آينده را نيز داشته باشند.
به گفته وي، توسعه پايدار زماني به دست مي‌آيد که هر فرد يا جامعه اي نيازهاي خود را در محدودهٔ ظرفيت بيولوژيکي تأمين مي‌کند.
مظاهري تصريح کرد: در جهان امروز خلأ بسيار بزرگي بين تعهد کاهش انتشار سالانه گازهاي گلخانه اي منتشر شده که تا 2020 و مجموع انتشار فعلي وجود دارد که با اين روند پيش بيني مي‌شود که ميانگين دماي کره زمين بين 1.5 تا 2 در جه سانتيگراد بالاتر از دماي پيش از صنعتي شدن بايد متاسفانه کشور ايران نيز با حرکت شتابندهٔ اقتصادي به ويژه در عرصه توليد و مصرف انرژي در زمرهٔ مصرف کنندگان عمده انرژي فسيلي و در نتيجه با انتشار 600 مگاتن کربن دي اکسيد، جزو ده کشور اول در توليد گازهاي گلخانه اي است.
وي با بيان اينکه بخش صنعت و به‌ويژه صنعت نفت و گاز و پتروشيمي در اين بين در تمامي زمينه‌هاي اقتصادي مهره بزرگ و تأثير گذاري است، افزود: اين بخش از سويي همواره در صدد افزايش بهره مندي اقتصادي و در کل بالا بردن منافع ملي است و از سويي نيز از چابکي و انعطاف لازم براي تغيير برخوردار است و لذا براي حفظ منافع بيشتر در زمينهٔ توليد محصول با سرعت عمل مالي و اجرايي بيشتري عمل مي‌کند.
مظاهري با اشاره به اينکه در حال حاضر رشد جمعيت و نيازهاي اجتماعي و اقتصادي و فرهنگ اقتصاد مصرفي کشور بخش نفت را به سمت توليد بيشتر سوق مي‌دهد، گفت: از جنبه مثبت توليد بيشتر متعارف با سود بيشتر، سرعت عمل بيشتر، تنوع در محصول، کنترل بازار (با افزايش فروش و عرضه و تبليغات است) که گاهي، از جهت منفي با کالا با محصول غير استاندارد، اتلاف انرژي و افزايش زائدات و عدم تطابق با قوانين ملي و بين المللي در اين پروسه همراه است و بدين لحاظ رو در رويي جدي آن را با حفظ محيط زيست نمايان مي‌سازد.
به گفته وي، براي کاهش فاصله بين توقف اقتصادي در رويکرد صنعتي و حفاظت اکوسيستمي از منابع ناچار اقتصاد بايد به سمت بهره وري کنترل مصرف بهينه سازي با الگوهاي زيست محيطي، خدمات اکوسيستمي پايدار، استفاده از انرژي‌هاي پاک و تجديد پذير و...روي آورد.
مظاهري تاکيد کرد: راه حل، دستيابي به اقتصاد سبز وپايدار در کشور و به خصوص در بخش صنعت نفت يافتن نقطهٔ تعادل سود اقتصادي با گره زدن به رويکردهاي زيست محيطي و خدمات اکو سيستمي در جهت پايداري است.
وي تصريح کرد:چرخش اصولي اقتصاد نفتي به سويي اقتصاد سبز بايد در کالاي استاندارد و کاهش مصرف انرژي تعادل بازار و نرخ ثابت انرژي بهره وري انرژي و مواد بازيافت و گسترش عرصه‌هاي نظارت نمود پيدا کند و جلوه‌هاي مهم آن يعني نشان دادن منفعت اقتصادي ناشي از بکار گيري راه کارها و کاربست‌هاي اکولوژيکي که همراه با صرفه جويي در انرژي و ايجاد بازار کالاها يا خدمات پربازده و کم مصرف و محصولات قابل بازيافت است.
مظاهري خاطر نشان کرد: عبور وگذر دقيق و خردمندانه از اين چالش‌ها و مبارزه همزمان با رکو فعاليت‌هاي اقتصادي و نيل به توسعه پايدار و پويا در همسويي با اقتصاد مقاومتي و تنها با توجه به ملاحظات و برنامه‌هاي آمايش سرزمين و حفظ محيط زيست امکان پذير است و لذا در تمامي ابعاد اقتصادي و در تمامي مصوبات بايد روح حفظ و مديريت منابع بر اساس ظرفيت زيستي و برد اکولوژيکي لحاظ شده باشد.
مظاهري تصريح کرد: سازمان حفاظت محيط زيست با برگزاري چنين کلاس‌هاي آموزشي که مشترکا با صاحبان صنايع در حال حاضر دارد بيانگر اين جمله است که محيط زيست محيط ايست نيست و اگر ما دست به دست هم بدهيم مي‌توانيم دوباره در احياء سرزمين با يکديگر همراه و در اين مسير کوشا باشيم.
اين گزارش مي‌افزايد: يوسفي مديرعامل منطقه ويژه پارس در اين مراسم گفت: صنعت نفت همواره با رويکرد در اولويت قرار دادن توجه جدي به مسائل زيست محيطي در اهداف عملياتي و صنعتي خود گام برداشته است و در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس نيز به عنوان يکي از مناطق عظيم صنعتي و اقتصادي همواره تمام سعي بر رعايت اين اصل بوده است.
مديرعامل منطقه ويژه پارس افزود: حضور تيم‌هاي کارشناسي و برگزاري کارگاه‌هاي تخصصي در اين حوزه مي‌تواند علاوه بر آسيب شناسي بستر را براي بهبود شرايط مهيا سازد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن