تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805616304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبري از پرداخت وام ۶۰ ميليون توماني خريد مسکن نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۲۹ب.ظ)
با گذشت يک هفته از ابلاغيه بانک مرکزي؛ خبري از پرداخت وام ۶۰ ميليون توماني خريد مسکن نيست موج - ساير رسانه ها؛ با وجود گذشت يک هفته از ابلاغيه بانک مرکزي به بانک مسکن، هنوز خبري از پرداخت وام ۶۰ ميليون توماني خريد مسکن نيست.
مهر نوشت:
بانک مسکن در نامه‌اي به بانک مرکزي خواستار شفاف‌سازي برخي ابهامات و مسائل مربوط به نحوه پرداخت وام ۶۰ ميليون توماني خريد مسکن شد.
با وجود گذشت يک هفته از ابلاغيه بانک مرکزي به بانک مسکن، هنوز خبري از پرداخت وام ۶۰ ميليون توماني خريد مسکن نيست.
در اين ميان، اکبر کميجاني، قائم مقام بانک مرکزي، گفته است: مصوبه اخير شوراي پول و اعتبار از سوي بانک مرکزي اواخر هفته گذشته اعلام شده و ابلاغيه آن بايد به شعب صادر شود.
براي بررسي بيشتر اين موضوع و چگونگي نحوه پرداخت وام ۶۰ ميليون توماني خريد مسکن به تعدادي از شعب بانک مسکن در تهران مراجعه کرد و مشخص شد که هيچ ابلاغيه و دستورالعملي در اين زمينه به شعب اين بانک ابلاغ نشده است.
در ادامه دليل عدم اجراي بخشنامه پرداخت وام خريد مسکن ۶۰ ميليون توماني را از يکي از مسوولان بانک مسکن جويا شديم که وي گفت: اين بانک ملاحظاتي در پرداخت و نحوه ارائه وام ۶۰ ميليون توماني دارد، بنابراين براي مشخص شدن دقيق وضعيت و چگونگي تخصيص وام بانک مسکن نامه‌اي به بانک مرکزي ارسال و سوالات و ابهامات خود را در اين زمينه مطرح کرد.
اکبر ايزدي افزود: بانک مسکن به محض دريافت پاسخ ابهامات، دستورالعمل را به سرعت و در زمان کوتاهي تدوين و به شعب ابلاغ خواهد کرد.
اين مقام مسوول تصريح کرد: مصوبه شوراي پول و اعتبار، کليات را مطرح مي‌کند، اما؛ ابهاماتي در زمينه ضرايب، سود، زمان آغاز طرح، مشمولان و غيره وجود دارد که بانک مرکزي لازم است که به آن‌ها پاسخ دهد.
پيش از اين، يک مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازي از ۶۰ ميليون تومان شدن وام خريد مسکن ۳۵ ميليون توماني با تصميم شوراي پول و اعتبار خبر داده و گفته بود: مصوبات اخيرا اين شورا در بلندمدت بر بازار مسکن اثر مي‌گذارد.
علي چگني گفته بود: سقف فردي تسهيلات خريد و ساخت مسکن از محل صندوق پس‌انداز يکم و تسهيلات عادي بانک‌ها در شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت به تمام مراکز استان‌ها (به جز تهران) تسري يافت.
وي افزوده بود: همچنين با افزايش سقف فردي تسهيلات ساخت و خريد مسکن از محل حساب سپرده سرمايه‌گذاري ممتاز مسکن در سقف‌هاي ۶۰۰، ۵۰۰ و ۴۰۰ ميليون ريال به ترتيب در شهر «تهران»، «مراکز استان‌ها و شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت» و «ساير مناطق شهري» موافقت به عمل آمد.
چگني با اشاره به مصوبه دوم شوراي پول و اعتبار، اظهار داشته بود: مصوبه دوم مربوط به حساب ممتاز بانک مسکن است که اين حساب در گذشته وام ۳۵ ميليون توماني خريد و ساخت و ۱۰ ميليون توماني جعاله در اختيار متقاضيان مي‌گذاشت که الان اين وام به رقم ۶۰ ميليون تومان براي تهران، ۵۰ ميليون تومان براي مراکز استان‌ها و ۴۰ ميليون تومان براي شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر افزايش يافته است.
مديرکل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن با بيان اينکه اين وام از طريق سپرده‌گذاري و خريد اوراق در فرابورس در دسترس متقاضيان قرار دارد، افزوده بود: متقاضياني که قصد خريد واحد مسکوني دارند، مي‌توانند از طريق فرابورس اقدام به خريد اوراق کرده و اين وام را تهيه کنند، همچنين با سپرده‌گذاري مدت دار هم امکان دريافت اين وام وجود دارد.
چگني با تأکيد بر اين که مصوبه ديگري که به طور مستقيم بر بازار مسکن اثرگذار باشد، در تصميمات جلسه اخير شوراي پول و اعتبار نيست، گفت: کاهش سپرده قانوني بانک‌ها نزد بانک مرکزي از جمله مواردي است که به‌صورت غيرمستقيم در بازار مسکن تأثير دارد، چراکه قدرت وام‌دهي بانک‌ها را افزايش مي‌دهد و مي‌تواند افزايش تسهيلات در بخش مسکن را به دنبال داشته باشد.
وي با اشاره به اين که در مصوبات اخير شوراي پول و اعتبار موضوع کاهش سود بانکي مطرح نشده است، افزود: کاهش سود سپرده و تسهيلات از مواردي است که در مورد آن پيشنهاد‌هايي مطرح شده اما هنوز مصوبه‌اي در اين خصوص به تصويب نرسيده است.
مديرکل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسکن در پاسخ به اين پرسش که آيا اين مصوبات تأثيري براي خروج از رکود مسکن دارد؟ افزوده بود: اين مصوبات در بلندمدت خوب است و به سمت هدف وزارت راه و شهرسازي که افزايش توان خريداران است، مي‌رود، اما؛ در کوتاه مدت تأثير چنداني ندارد.
چگني در خصوص اين که آيا افزايش سقف تسهيلات صندوق ممتاز تأثيري بر نرخ اوراق مي‌گذارد يا نه؟ گفته بود: اين موضوع بستگي به تقاضا دارد، چراکه اگر تقاضا افزايش پيدا کند، ممکن است قيمت اوراق هم بالا برود.
وي درباره بسته خروج از رکود مسکن که از سوي وزارت راه و شهرسازي به دولت پيشنهاد شده است، اظهار داشته بود: در اين بسته موارد مختلفي ديده شده از جمله اينکه وام جعاله از ۱۰ به ۲۰ ميليون تومان افزايش پيدا کند، همچنين سقف تسهيلات صندوق پس‌انداز از ۸۰ به ۱۰۰ ميليون تومان افزايش يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن