تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805812331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسهيلات خودرو 7 ساله است/ سه شرط ورود کالا به فهرست وزارت صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۲۲:۱۲ب.ظ)
وزير صنعت، معدن و تجارت: تسهيلات خودرو 7 ساله است/ سه شرط ورود کالا به فهرست وزارت صنعت موج - وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه وام خودرو همان هفت ساله است گفت: بانک مرکزي تا 4 سال تسهيلات را به صورت خريد دين تامين مي‌کند و سه سال بعدي به عهده خودروساز است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا نعمت‌زاده در نشستي خبري درباره اين‌ اظهارات که تسهيلات خريد خودرو به 4 سال کاهش يافته است، اظهار کرد: تسهيلات خودرو همان 7 سال است و تنها تفاوتي که ايجاد شده بانک مرکزي، تأمين مالي را از طريق خريد دين تا 4 سال انجام مي‌دهد تا خودروسازان بتوانند توليد خود را بهبود بخشند و سه سال بعدي آن به عهده خودروساز و براساس توافق بين خريدار و خودروسازان خواهد بود.
نعمت زاده همچنين با بيان اينکه در فضاي مجازي عده‌اي تسهيلات خريد خودرو را شکست خورده مي‌دانند و به تحريم خريد خودروهاي صفر دامن مي‌زنند ادامه داد: تحريم‌ها هيچ تاثيري نمي‌گذارد و مردم با شعورتر از آن هستند که به دنبال اين تحريم‌ها بروند. همان‌طور که ديده مي‌شود در 4 ساعت ابتدايي آغاز اين طرح 5 هزار قرارداد خريد خودرو امضا شده است.
وي ادامه داد:‌ نمي‌شود فردي يک کامپيوتر جلوي خود بگذارد و خريد خودرو را تحريم کند. اين خيانت به کشور است و نااميدي و تخريب فضاي کشور را عوض خواهد کرد.
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه درباره وجود نام خودروهاي چيني در ليست اعلامي از سوي وزارت صنعت گفت: در مورد خودرو اين طرح تنها براي محصولات توليد داخل است همان طور که ما زماني توليد پژو را تحت ليسانس اين شرکت آغاز کرديم و اين خودرو را در کشور خود ساختيم با توجه به وجود برخي مشکلات بين المللي در سال‌هاي اخير بعضي از شرکت‌هايي که با خودروسازان غربي يا کره جنوبي کار مي‌کردند مجبور شدند همکاري خود را قطع کنند و قراردادهايي را با شرکت‌هاي چنيني ببندند.
نعمت‌زاده با بيان اينکه اين خودروها توليد داخل است و تحت ليسانس شرکت‌هاي خارجي ساخته مي‌شود اظهار کرد: برخي از اين خودروها از حداقل 20 درصد تا 80 درصد توليد داخل هستند.
وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره مقايسه صنعت خودرو ايران با روسيه و پيش‌بيني از آينده صنعت خودرو کشور اظهار کرد: اين يک مقايسه مع الفارق است و نمي‌توانيم روسيه را با ايران مقايسه کنيم. ما استاندارد ملي داريم و براي خودروها نيز 55 استاندارد اجباري وجود دارد که قطعاً خودروهاي ما طبق استاندارد ملي توليد مي‌شود. البته مي‌توانيم براي مثال در بخش آلاينده‌ها بهتر کار کنيم که اين موضوع در گرو توليد بنزين يورو 5 توسط پالايشگاه‌هاي ماست.
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه استاندارد کف کيفيت است ادامه داد: کيفيت حد يقف ندارد اما در عين حال هزينه دارد. برخي خودروسازهاي خارجي که ما خودمان را با آن‌ها مقايسه مي‌کنيم بيش از 150 سال سابقه کار دارند و ما هم به هر حال پيش خواهيم رفت اما اولويت ما در حال حاضر يکي موضوع سوخت براي کاهش مصرف و آلايندگي است و ديگري اين است که قطعاتي که در حال حاضر توليد داخل هستند را با مشارکت شرکت‌هاي خارجي به روز رساني تکنولوژيکي کنيم. البته بخشي از نارسايي‌ها در دوران تحريم اتفاق افتاد که قطعات را به ما ندادند و ما مجبور شديم قراردادهايي با چين ببنديم اما پس از برجام دست خودروسازها بازتر خواهد شد و قطعاً قطعات اصلي از شرکت‌هاي خارجي يا قطعات ساخت داخل با کيفيت خوب را خواهيم داشت.
نعمت زاده همچنين درباره اينکه گفته مي‌شود در معرفي ليست کالاهاي لوازم خانگي براي خريد آن‌ها از طريق کارت اعتباري رانت وجود دارد اظهار کرد: هيچ رانتي در اين زمينه وجود ندارد و ليست شرکت‌ها به تدريج کامل خواهد شد و هر شرکتي مي‌تواند با رعايت سه شرط خود را در اين فهرست قرار دهد.
وي با اشاره به سه شرط وزارت صنعت، براي قرار گرفتن توليدکنندگان لوازم خانگي در اين فهرست اظهار کرد: شرط اول اين است که کالا استاندارد باشد. دوم اين‌که شرکت معتبر بوده و در گذشته شکايت‌هايي عليه آن مطرح نشده باشد و سوم اين‌که بتواند کالا را به موقع تحويل دهد. بنابراين هيچ انحصاري وجود ندارد و هر شرکتي اعلام آمادگي کند به ليست اضافه مي‌شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به مشکلات صنعت نساجي و پوشاک کشور تصريح کرد: ما در صنعت نساجي و پوشاک مشکل داريم و اگر کاري نکنيم مثل گذشته که جفايي بر اين صنعت وارد شد مشکلات ادامه پيدا مي‌کند. در حال حاضر کارگروه‌هايي در زمينه‌هاي پارچه، پوشاک، مواد اوليه، ماشين آلات و ... تشکيل و برنامه ده ساله‌اي براي پيشبرد اين صنعت توسط وزارتخانه تدوين شده است.
به گفته نعمت زاده در سال‌هاي گذشته دو کارخانه ماشين سازي در تبريز و بافندگي در يزد وجود داشت که توليد آن‌ها متوقف شده است و وزارت صنعت به دنبال اين است که بتواند بخشي از ماشين‌هاي توليدي را در داخل کشور احيا کند.
وزير صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌که اتحاديه‌هاي نانوايي جواز ايجاد نانوايي‌هاي جديد نمي‌دهند و اين موضوع را به دستور وزير صنعت نسبت مي‌دهند گفت: ارائه مجوز براي نانوايي در اختيار اتحاديه‌هاست و ما با آن کاري نداريم و اين اتحاديه‌ها براساس تعداد نانوايي‌ها در هر منطقه جوازهايي را صادر مي‌کنند.
وي افزود: هر جايي که نانوايي ندارد و نياز احساس مي‌شود بايد جواز جديد صادر شود و ممکن است در جاهايي که نانوايي‌هاي زيادي دارد مجوز جديدي براي ايجاد نانوايي داده نشود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن