تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802532067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه ملي ترويج کتاب خواني را به عنوان ارزش قلمداد کند/ ضرورت احداث کتابخانه‌هاي شبانه‌روزي در شهرها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۹:۵۸ب.ظ)
استاندار گيلان: رسانه ملي ترويج کتاب خواني را به عنوان ارزش قلمداد کند/ ضرورت احداث کتابخانه‌هاي شبانه‌روزي در شهرها موج - رشت- استاندار گيلان بر ضرورت احداث کتابخانه‌هاي شبانه‌روزي در شهرها تأکيد کرد و افزود: اجراي اين طرح فرصت مطالعه 24 ساعته را براي علاقه‌مندان به مطالعه فراهم مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدعلي نجفي در اين نشست که به منظور تجليل از خادمين و حاميان گفتمان کتابخواني برگزار شد با اشاره به پيشينه و فرهنگ غني گيلانيان اظهار داشت: باتوجه به ظرفيت و توانمندي استان متأسفانه در بحث سخت افزاري و نرم افزاري کتاب آن گونه که زيبنده استان بود رشد نداشته ايم.
وي با اشاره به عقب ماندگي‌هاي به جامانده از گذشته اظهار داشت: آمار و ارقام حاکي از آن است که گيلان تا پايان سال 91 در بخش‌هاي مختلف توسعه‌اي در جايگاههاي آخر کشور قرار داشته که بايد با تلاش مضاعف در جهت جبران اين عقب ماندگي‌ها تلاش کنيم.
دكتر نجفي با بيان اينکه اين تصور غلط است که فکر کنيم توسعه شبکه ارتباطي اينترنتي، مخاطب و علاقه مندان به مطالعه و تحقيق را از کتاب بي نياز کرده است اظهار داشت: ارزش کتاب در جامعه هيچ‌گاه از بين نخواهد رفت بلکه شبکه‌هاي اينترنتي موجبات تسهيل بخش کتابخواني را فراهم مي کند.
نماينده عالي دولت در گيلان با بيان اينکه هيچ چيز جاي کتاب را نخواهد گرفت افزود: نبايد احساس شود که با پيشرفت الکترونيک کتاب حذف خواهد شد.
استاندار گيلان با اشاره به اهميت کتابخواني در کشورهاي پيشرفته اظهار داشت: باتوجه به توسعه شبکه‌ ارتباط اينترنتي در کشورهاي پيشرفته اما استقبال مردم از کتاب خواني کاهش نيافته و حتي در متروها و فرودگاه‌ها نيز از فرصت بهره گرفته و در حال مطالعه و کتاب‌خواني هستند.
نماينده عالي دولت در گيلان بر ضرورت کمک بيشتر رسانه ملي در توسعه و ترويج فرهنگ کتابخواني در جامعه تأکيد کرد و افزود: رسانه ملي بايد ترويج کتاب خواني را به عنوان ارزش قلمداد کند.
وي افزود: بدون فرهنگ غني و پربار توسعه محقق نمي شود.
نماينده عالي دولت در گيلان بر ضرورت آشنايي هر چه بيشتر نسل جوان و نوجوان کشور با آموزه‌هاي انقلاب اسلامي تأکيد کرد و افزود: مديران موظف به ترويج اين اصل مهم هستند اما ترويج خشک و تعيين تکليف موردي واجباري باعث فاصله گرفتن جوان خواهد شد.
استاندار گيلان با اشاره به غناي فرهنگي، ديني و مذهبي اسلام اظهار داشت: باتوجه به غناي ديني مان نبايد ترسي از مطالعه انواع کتاب‌ها و منابع توليد کشور داشته باشيم و آن را از دست افراد دورنگه داريم.
نجفي با بيان اينکه بايد در توليد کتاب به نيازها جامعه توجه کنيم افزود: بايد نيازهاي جامعه را رصد کنيم و براساس نياز جامعه گام برداريم.
نماينده عالي دولت در گيلان با بيان اينکه زماني که کتاب خواني به فرهنگ تبديل شود مي‌توانيم به آن افتخار کنيم افزود : پدران و مادران مي‌توانند مشوق‌هاي خوبي براي فرزندانشان در امر کتابخواني باشند.
استاندار گيلان بر ضرورت پرداخت سهم نيم درصدي کتابخانه ها از محل شهرداري ها تاكيد كرد و افزود: فرصت حضور مردم و شهرداري‌ها در توسعه کتابخانه‌ها بيشتر بهره گيريم.
نجفي بر ضرورت احداث کتابخانه‌هاي شبانه‌روزي در شهرها تأکيد کرد و افزود: اجراي اين طرح فرصت مطالعه 24 ساعته را براي علاقه‌مندان به مطالعه فراهم مي کند.
استاندار گيلان با ابراز نارضايتي از جايگاه استان در بخش کتاب و کتابخواني اظهار داشت: گيلان بايد جزو 10 استان برتر در بخش کتاب و کتابخواني باشد.
نماينده عالي دولت در گيلان با انتقاد از عدم وجود کتابخانه در سايت مسکن مهر رشت افزود: باتوجه به وجود 17 هزار واحد مسکوني در اين سايت احداث کتابخانه ومراکز فرهنگي از جمله ضرورياتي است که بايد اقدامات لازم در اين بخش صورت پذيرد.
دکتر نجفي با بيان اينکه توسعه مراکز فرهنگي در مناطق محروم بايد در سرلوحه کارها قرار گيرد افزود: متأسفانه اين مناطق از داشتن کتاب خانه‌هاي مناسب و کانون پرورش فکري محروم هستند که بايد اقدامات لازم در جهت تحقق اين مهم صورت پذيرد.
وي با بيان اينکه بايد با خلاقيت، انديشه، ابتکار و نوگرايي فرصت مطالعه بيشتر را براي کودکان خود فراهم کنيم افزود: در گذشته کتاب از جايگاه ويژه‌اي درهدايايي خريداري شده براي کودکان برخوردار بود اما در دوران فعلي کمتر شاهد اين موضوع هستيم.
در پايان اين نشست استاندار گيلان از 21 نفر به نمايندگي از اعضاي انجمن کتابخانه‌هاي عمومي سراسر استان با اهداء لوح وهدايايي تقدير کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن