تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816720054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اژه‌ای: همه افراد بازداشت شده خبرنگار نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اژه‌ای: همه افراد بازداشت شده خبرنگار نیستند
سخنگوی قوه قضاییه گفت: مسئله جرائم خشن را باید به صورت تفکیک‌شده در استان‌های مختلف بررسی کرد؛ ممکن است یک استان بیشتر شده باشد٬ یک استان کمتر شده باشد اما در کل جرایم خشن کاهش یافته است.
به گزارش نامه نیوز٬ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین اژه‌ای در هشتاد و هفتمین نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد٬ به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد.
 
جرایم خشن حتما کاهش داشته‌ است
 
قائم مقام رییس دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در مورد سخنان معاون راهبردی قوه قضاییه نسبت به افزایش جرایم و توضیح منبع آماری قوه قضاییه اظهار داشت: اول خواهش می‌کنم از سخنگو مسائل را بشنوید. هر سخنی نظر کامل و تاییدشده نیست اما در مورد این مسئله باید بگویم خیلی وقت‌ها ممکن است شکایت صورت بگیرد اما آن شکایت گاهی ثابت نمی‌شود به همین دلیل این موضوع جز آمار جرایم محسوب نمی‌شود. ممکن است این صحبت‌ها در مورد مجموعه شکایت‌ها باشد و خیلی از آنها اثبات نشده باشد.
 
وی افزود: در جرایم خشن حتما کاهش داشته‌ایم. این مسئله را هم باید به صورت تفکیک‌شده در استان‌های مختلف بررسی کرد؛ ممکن است یک استان بیشتر شده باشد٬ یک استان کمتر شده باشد اما در کل جرایم خشن کاهش یافته است.
 
همه افراد بازداشت شده خبرنگار نیستند
 
سخنگوی قوه قضاییه در توضیح بازداشت‌های اخیر و سوال خبرنگاری که در مورد بازداشت‌های اخیر و ارتباط آنها با فرد خاصی سخن می‌گفت٬ پاسخ داد: در مورد ارتباط با فرد خاصی که می‌گویید٬ تا جایی که اطلاع دارم٬ این مسئله وجود ندارد. اما باید بگویم همه افراد  بازداشت‌شده خبرنگار نیستند.
 
در شش ماهه اول سال ۲۵۱ نفر از حق قصاص خود گذشته‌اند
 
وی با اشاره به اینکه در طول شش ماهه اول سال جاری ۲۵۱ نفر از حق قصاص خود گذشته‌اند٬ اظهار داشت: در طول شش ماه نخست سال ۹۴ تعداد ۲۵۱ نفر از کسانی که حق قصاص داشتند٬ از این حق شخصی خود صرف‌نظر کردند و از قاتلان خود گذشته‌اند. این تعداد کسانی بودند که قبلاً تقاضای قصاص داده بودند اما اولیای دم رضایت داده‌اند.
 
وی ادامه داد: چندین بار عرض کرده‌ام که حق قصاص یک حق شخصی است و طرفین می‌توانند با یکدیگر مصالحه کنند و مبلغی را که ممکن است کمتر یا بیشتر از دیه باشد را دریافت و از قصاص بگذرند و بر همین اساس شعبات اجرای احکام و حتی مردم تلاش می‌کنند تا اولیای دم رضایت خود را نسبت به عدم قصاص متهم ارائه کنند که این به نظر کار مطلوبی است و این کار باعث می‌شود متهمان علاوه بر اینکه تنبیه شده‌اند٬ بتوانند به دامان خانواده‌هایشان برگردند و باید این گذشت را مغتنم بشمارند.
 
خبر بازداشت سرشبکه‌های غیر اخلاقی شبکه اجتماعی کذب است
 
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص خبری مبنی بر بازداشت سرشبکه‌های غیر اخلاقی شبکه اجتماعی که در روزهای اخیر در این شبکه‌ها منتشر شده است٬ ابراز داشت: خبری مبنی بر اینکه چند سر شبکه غیر اخلاقی در قزوین بازداشت شده‌اند کذب است و بنده با دادستان این استان تماس برقرار کردم و اوضاع را جویا شدم که ایشان هم چنین خبری را رد کردند.
 
توضیح اژه‌‌ای در مورد سوال مربوط به تخلف مدیر دخانیات
 
اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که مدعی بود پس از افشای اخبار تخلف یک مدیر دخانیات خبرنگار با تهدید مواجه شده ‌است٬ گفت: سعی کنیم به هیچ‌کس توهین نمی‌کنیم ولی اگر مطلبی بیان شود که به مسئولان نظام توهین شود مدعی‌العموم می‌تواند قرار تعقیب صادر کند.
 
دستگیری کلاهبردار ۹۰ میلیاردی در استان البرز
 
وی درباره اخبار دستگیری کلاهبردار ۹۰ میلیاردی در استان البرز گفت: در کرج پرونده‌های کلاهبرداری متعددی در حال بررسی است و برخی بازداشت شدند و برخی تحت تعقیب هستند٬ اما متوجه نشدم این سوال درباره کدام پرونده است.
 
توضیحات عضویت در شبکه تلگرامی وابسته به دولت انگلیس
 
وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسیده بود آیا عضویت در شبکه تلگرامی یک رسانه وابسته به دولت انگلیس جرم است٬ پاسخ داد: آنها هیچ‌وقت قصد خیر درباره ایران ندارند و شاید این عدم خیرخواهی در قدم‌های اول دیده نشود٬ اما توصیه ما این است که چون امثال این شبکه‌ها و سایت‌های انگلیسی نگاهشان از چند دهه گذشته تا امروز مشخص است و هر اقدامی برای منافع خودشان است. دقت کنند هر چند ممکن است این کار در نگاه اول ظاهر مجرمانه نداشته باشد. اما در ‌‌نهایت موجب گرفتاری برای خودشان خواهد شد.


منبع: ایلنا


۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن