تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820456481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکنون بيمه‌ها تنها 7 درصد مطالبات وزارت بهداشت را پرداخت کرده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۶ب.ظ)
تاکنون بيمه‌ها تنها 7 درصد مطالبات وزارت بهداشت را پرداخت کرده‌اند موج- وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: بيمه‌ها تاکنون تنها هفت درصد از مطالبات وزارت بهداشت را پرداخت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در حاشيه دومين نشست سفرا و نمايندگان جمهوري اسلامي ايران با مسوولان حوزه سلامت که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکي تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران با بيان اين که بيش از 90 درصد بازار دارويي ايران توليد داخل است، عنوان کرد: اما از نظر قيمت حدود 60 درصد نياز را بازار داخلي براي کشور تأمين مي کند. در نتيجه سفراي جمهوري اسلامي ايران مي‌توانند کمک کنند تا در مذاکره مستقيم با کمپاني‌هاي خارجي و سرمايه گذاري مشترک با آنها هم کيفيت داروي داخل را بهبود ببخشيم و هم امکان صادرات دارو و تجهيزات پزشکي را به خارج از کشور فراهم کنيم.
وي با تاکيد بر اين که سياست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در مورد تأييد دانشجويان پزشکي ايراني در ساير کشورها تعريف شده و مشخص است، گفت: دانشگاه‌هايي که از نظر وزارت بهداشت مورد تأييد است اعلام شده. شاخص ارزيابي ما رتبه بين المللي اين دانشگاه‌ها است. اين در حالي ست که دانشجويان ايراني در سال هاي گذشته مبادرت به تحصيل در دانشگاه‌هايي کرده‌اند که پيش از آغاز به تحصيل اعلام شده بود که مدرک اين دانشگاه‌ها در داخل کشور مورد تأييد نيست زيرا کيفيت دانشگاه محل تحصيل آنها در سطح نازل بوده است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت براي مقابله با اپيدمي وبا براي زائران اربعين در کشور عراق اظهار کرد: در عراق و ايران اقدامات خوب و اطلاع رساني‌هاي مناسب انجام شده است.
هاشمي با اشاره به اين که براي مقابله با بيماري‌هاي واگير در خارج از کشور مأموريت اصلي با هلال احمر و در داخل کشور اين مأموريت بر عهده وزارت بهداشت است، گفت: برخي از شاغلان حوزه سلامت علاقه مند به خدمات رساني به زائران اباعبدالله(ع) هستند. اين افراد در ايران و عراق سازماندهي شده‌اند تا به گروه‌هايي که به صورت قانوني به خاک عراق وارد شده‌اند خدمات ارائه دهند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به اين که در فصل سرما وبا ناپديد مي‌شود و در اين مورد نگراني وجود ندارد، گفت: با اين وجود اطلاع رساني‌هاي لازم انجام شده تا آب را از بطري‌هاي مطمئن و غذا را از اماکن تأييد شده تأمين کنند.
هاشمي همچنين به انجام قرنطينه و آماده باش کافي در شهرهاي مرزي به ويژه مبادي ورودي به مرزها براي مقابله با بيماري‌هاي واگير در ايام اربعين تاکيد کرد.
وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشکي در پاسخ به لزوم تزريق واکسن آنفلوآنزا براي زائران اربعين، انجام اين اقدام را دير توصيف کرد و گفت: در صورتي که زائران قصد تزريق اين واکسن را داشتند بايد در شهريور ماه اقدام مي‌کردند. افرادي که اين واکسن را تزريق نکرده‌اند، در صورت رعايت به اين بيماري مبتلا نمي‌شوند.
وي در پاسخ به ادعاي افزايش قيمت چهار برابري داروي سينووکس براي بيماران MS گفت: داروهاي خارجي افزايش قيمتي نداشته است. اما در برخي موارد بيمه حمايت خود را از يک دارو قطع مي کند و اين منجر به افزايش قيمت خريد آن براي مصرف کننده مي‌شود؛ اين نوع افزايش قيمت به منزله گران شدن دارو نيست.
هاشمي همچنين در پاسخ به اين سؤال که تأمين اجتماعي بدهي بيمه‌ها را به وزارت بهداشت کمتر از بدهي اعلام شده توسط اين وزارتخانه مي داند، عنوان کرد: ما حاضر هستيم بيمه‌ها همان عددي را که خود اعلام مي کند پرداخت کنند اين در حالي است که تا کنون تنها هفت درصد از مطالبات وزارت بهداشت توسط بيمه‌ها پرداخت شده است. تأمين اجتماعي تجهيزات و امکانات خوبي دارد و حق بيمه درمان را نيز دريافت کرده است لذا تصور مي‌شود امکان پرداخت مطالبات ما را دارد.
وي در پاسخ به اهميت توانبخشي با تاکيد بر اين که در اين حوزه در کشور ضعيف عمل شده است، خاطرنشان کرد: در صورتي که هلال احمر اين مأموريت را بر عهده بگيرد و به خوبي انجام دهد خدمت بزرگي ارائه داده است. اين در حالي است که متخصصان خوبي داريم اما تجهيزات کمي در دست است. همچنين بهزيستي مي‌تواند يکي از متوليان مهم در اين حوزه باشد اما اعتبارات و اختيارات کافي را در دست ندارند اين در حالي است که بيمه‌ها نيز از اين بخش حمايتي ندارد.
هاشمي با اشاره به مصوبات شوراي سياست‌گذاري سلامت تاکيد کرد: بايد در انتظار ماند تا مصوبه‌هاي حوزه توان بخشي اجرايي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن