تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803996249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انحصار شرکت‌هاي آمريکايي و اروپايي در مهار چاه‌هاي نفتي و گازي شکسته شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۱۹ب.ظ)
با ميانگين مهار هر چاه در ۳.۵ روز؛ انحصار شرکت‌هاي آمريکايي و اروپايي در مهار چاه‌هاي نفتي و گازي شکسته شد موج - به دنبال مهار چاه‌هاي نفتي کويت از سوي متخصصان صنعت نفت با ميانگين مهار هر چاه در ۳.۵ روز، عملا انحصار شرکت‌هاي آمريکايي و اروپايي در مهار چاه‌هاي نفتي و گازي شکسته شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حيدر بهمني، مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران، با اشاره به بيست و چهارمين سالگرد مهار چاه‌هاي نفتي کويت از سوي متخصصان صنعت نفت، به بازخواني اين رويداد تاريخي پرداخت و گفت: بعد از حمله عراق به کويت و آتش گرفتن چاه‌هاي نفت اين کشور، مسوولان وزارت نفت در اوايل سال ۷۰ براي همکاري در مهار چاه‌هاي نفت به کويت رفته و به توافق نهايي نيز رسيدند.
مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران تصريح کرد: سرعت تيم ايراني در مهار چاه‌ها سبب شد که هشت کشور ديگر با تحرک بيشتري به مهار چاه‌ها اقدام کرده و اين عمليات چند ماه زودتر از برنامه پيش‌بيني شده به پايان برسد.
بهمني با اشاره به آتش گرفتن چاه‌هاي کويت در اسفند ۱۳۶۹ (فوريه ۱۹۹۱) ادامه داد: در فروردين ۱۳۷۰ تيم کارشناسي ايران براي انجام مذاکره به کويت اعزام و در ۲۳ ارديبهشت تفاهم‌نامه‌اي با اين کشور امضا کرديم.
مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران ادامه داد: پس از امضاي تفاهم‌نامه هيأتي به کويت اعزام و پس از ۲۰ روز مذاکره در تاريخ ۲۹ تير ۱۳۷۰ قرارداد اصلي (پروژه العوده) به امضا رسيده و ۱۲ روز پس از عقد قرارداد، تجهيزات به بندر شعيبه کويت ارسال شد.
وي درباره اين که غير از ايران چه کشورهايي براي مهار چاه‌هاي نفتي کويت حضور داشتند، گفت: آمريکا، فرانسه، کانادا، مجارستان، چين، انگليس، روماني و روسيه شرکت‌هايي را به اين کشور اعزام کرده و در کنار متخصصان کويتي به مهار چاه‌ها پرداختند.
بهمني با بيان اين‌که تيم ايراني توانست از تاريخ ۲۴ مرداد ۱۳۷۰ تا ۱۶ آبان ۱۳۷۰ در مجموع ۲۰ حلقه چاه مشتعل نفت را با مجموعه دبي بيش از ۲۰۰ هزار بشکه نفت مهار کند، تصريح کرد: تيم ايران يکي از سريع‌ترين گروه‌هاي مهار چاه در کويت بود و رکوردهاي خوبي از خود به جاي گذاشت.
مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران از جمله دستاوردهاي ايرانيان در مهار چاه‌هاي نفتي کويت را اثبات قدرت سازمان‌دهي و توان علمي و تخصصي کارشناسان ايراني دانست و افزود: اين پروژه نخستين پروژه مهار چاه‌ها در خارج از مرزها بود که سبب شد کشورهاي صاحب فناوري، ايران را به عنوان يک کشور توانمند در صنعت نفت جهان به رسميت شناخته و انحصار و سلطه‌گري شرکت‌هاي آمريکايي و اروپايي در مهار چاه‌هاي نفت و گاز شکسته شود.
بهمني تعداد چاه‌هاي کويت را در ۱۰ حوزه نفتي ۱۱۰۰ حلقه عنوان کرد و افزود: ارتش عراق ۷۳۰ حلقه را در کويت منفجر کرده بود که از اين تعداد ۶۴۸ حلقه فوران يافته و آتش گرفته بود.
وي با بيان اين‌که تيم‌هاي مهارکننده با مشکلات فراواني در ابتداي کار روبرو بودند، گفت: وجود اطلاعات اندک، از بين رفتن تأسيسات، وجود ميدان‌هاي مين، بمب و ساير مواد انفجاري (۱۰ هزار مين در منطقه) تأمين نبودن آب مورد نياز، آلودگي شديد محيط از دود چاه‌ها، گازهاي سمي و خطرناک به وسعت يک هزار کيلومترمربع، گرماي شديد و سوختن گازهاي سمي و خطرناک و ساير عوامل سبب شده بود مهار چاه‌ها با مشکلات فراواني روبرو شود.
به گفته مدير عامل شرکت ملي حفاري ايران بيش از ۵۰ ميليون بشکه نفت خام به دنبال آتش گرفتن چاه‌هاي نفتي کويت به خليج‌فارس سرازير شده بود، از سوي ديگر زبانه‌هاي سرکش آتش حدود ۷۰۰ حلقه چاه و شکل‌گيري بيش از ۳۰۰ درياچه که با کوچک‌ترين جرقه شعله‌ور مي‌شد، مهارگران را در بدترين شرايط قرار داده بود.
وي ادامه داد: با وجود تمام مشکلاتي که گفته شد، متخصصان ايراني توانستند با استفاده از تجربه و مديريت به مهار چاه‌هاي کويتي پرداخته و صنعت نفت ايران را در بخش حفاري و مهار چاه‌ها به عنوان يک صنعت مطرح در دنيا معرفي کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن