تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820960044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني: برجام بايد مورد مراقبت ويژه قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روحاني: برجام بايد مورد مراقبت ويژه قرار گيرد
توافق برجام به عنوان سندي جمعي كه حاصل كار با دقت و زحمت فراوان است، بايد مورد مراقبت ويژه و تعهد كامل قرار گيرد.


توافق برجام به عنوان سندي جمعي كه حاصل كار با دقت و زحمت فراوان است، بايد مورد مراقبت ويژه و تعهد كامل قرار گيرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني در ديدار مارتين شولتز، رئيس پارلمان اتحاديه اروپا، با بيان اينكه زمينه‌ها براي گسترش و تعميق همكاري‌هاي مشترك ايران و اتحاديه اروپا فراهم است، گفت: ايران همواره به تمامي تعهدات خود، از جمله در توافق هسته‌اي پايبند بوده و به آن عمل خواهد كرد، اما اين نكته حائز اهميت است كه طرف مقابل نيز بايد نسبت به تعهدات خود و لغو تحريم‌هاي اقتصادي پايبند بوده و آن را به طور كامل، بهنگام و دقيق اجرا كند.
 رئيس‌جمهوري در ادامه به موضوع ضرورت مبارزه با تروريسم به عنوان معضل جهاني اشاره كرد و گفت: اتخاذ تصميم و به‌وجود آمدن اراده جدي براي مبارزه با تروريسم در جهان ضروري است و اگر كشته شدن انسان‌هاي بي‌گناه با هر تابعيت و قوميتي براي ما همه يكسان باشد، همكاري‌ها براي جلوگيري از فعاليت تروريست‌ها بيشتر و مؤثرتر خواهد شد.
دكتر روحاني مبارزه با تروريسم، كمك به ملت‌هاي آواره و ستمديده و ايجاد ثبات در مناطق ناآرام را يك وظيفه انساني براي همگان دانست و تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران صراحتاً اعلام مي‌كند به عنوان كشوري كه تجربه‌اي 37 ساله و تلخ از تروريسم داشته و خود قرباني ترور بوده است، به طور جدي و مصمم با تروريسم مبارزه مي‌كند.
رئيس‌جمهوري با اشاره به اينكه درخصوص جديت برخي كشورهايي كه امروز مدعي مبارزه با تروريسم هستند، ‌ترديد‌هايي وجود دارد، چراكه نمي‌شود هم ادعاي مبارزه با تروريسم داشت و هم نسبت به غارت‌‌ها و جنايات تروريست‌ها بي‌تفاوت بود، گفت: خوشبختانه امروز فرصت‌هاي بيشتري براي گسترش همكاري ايران و اتحاديه اروپا در جهت كمك به ثبات در منطقه به‌وجود آمده است كه بايد از آن به خوبي استفاده كنيم، چراكه اين ثبات به نفع تحول و توسعه اقتصادي همه كشورها خواهد بود.
مارتين شولتز، رئيس پارلمان اتحاديه اروپا نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با رئيس‌جمهوري كشورمان، توافق ايران و 1+5 را فرصت استثنايي و فصل جديدي در گسترش روابط ايران با اتحاديه اروپا دانست و گفت: ثابت شد كه ديپلماسي بهترين راه‌حل اختلافات و راهي براي رسيدن به منافع مشترك است و توافق ايران با 1+5 نمونه‌ موفقيت ديپلماسي است.
رئيس پارلمان اروپا همچنين با اشاره به حضور و نقش سازنده جمهوري اسلامي ايران در كنفرانس وين در خصوص موضوع سوريه، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران عنصر ثبات در منطقه‌اي آكنده از بي‌ثباتي است و در نتيجه تروريسم در سوريه، با موجي از پناهندگان در اروپا نيز مواجه هستيم و اكنون هدف اصلي و مشترك ما مبارزه با داعش است.
   
کشورها حق ندارند برای سوریه تصمیم‌ بگیرند
مارتين شولتز آلماني رئيس پارلمان اروپا  همچنین به دیدار علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي رفت و در ساختمان مجلس مشروطه، ديداري دو ساعته با وی داشت. پس از اين ديدار رئيس آلماني پارلمان اروپا به ملاقات محمد جواد ظريف رفت.‌
‌در جريان ديدار رئيس پارلمان اروپا با رئيس مجلس شوراي اسلامي، دكتر لاريجاني به موقعيت‌هاي اقتصادي موجود دركشورمان اشاره كرد و اين موقعيت را بهترين زمان براي سرمايه‌گذاري اروپايي‌ها در حوزه نفت، گاز، راه‌آهن، ترابري هوايي و صنايع فلزي سنگين دانست.
لاريجاني سپس به تحولات سوريه اشاره كرد و در اين خصوص گفت: مشكلي كه در سوريه وجود دارد اين است كه كشورهاي ديگر مي‌خواهند براي سرنوشت سوريه تصميم بگيرند، در حالي‌كه ما معتقديم كه مردم سوريه خود بايد تصميم بگيرند و انتخاب كنند و از همه قوميت‌ها در اين تصميم‌گيري نقش داشته باشند.
وي تأكيد كرد: انتخابات در سوريه بايد حتماً استانداردهاي بين‌المللي را داشته باشد و نظارت‌هاي لازم هم صورت پذيرد تا مردم سوريه بتوانند خودشان سرنوشت كشورشان را رقم بزنند و قبل از آن كشورها بايد براساس منطق به دنبال راه‌حلي براي از بين بردن تروريست‌ها در اين كشور باشند.
رئيس مجلس همچنين در نشست خبري مشترك با شولتز با بيان اينكه نقش‌آفريني اتحاديه اروپا در حل و فصل مسائل منطقه را مثبت مي‌دانيم، گفت: تقليل مسائل بحراني منطقه به يك فرد (بشار اسد) اشتباه استراتژيك است، مسئله سوريه شروعي براي به هم ريختن منطقه است، لذا اگر نگاه دقيقي به منطقه داشته باشيم متوجه مي‌شويم كه تروريست‌ها مرتبا رشد مي‌كنند كه براي همه از جمله مردم عراق، افغانستان، يمن و ساير كشورها مشكلاتي را به وجود مي‌آورد.
رئيس مجلس خاطرنشان كرد: بايد مبارزه با تروريست‌‌ها در كشورهاي منطقه جدي گرفته شود و اصلاحات ساختاري براساس رأي مردم انجام شود نه اينكه چند نفر در چند كشور بنشينند و براي سوريه يا يمن تصميم بگيرند، كشورهاي ديگر فقط مي‌توانند تسهيل‌كننده امور در سوريه باشند و كمك كنند نه اينكه جايگزين رأي مردم در سوريه شوند.  مارتين شولتز، رئيس پارلمان اروپا نيز در اين ديدار با اشاره به بحران موجود در سوريه گفت: سوريه جراحت‌هاي سنگيني برداشته است و ما معتقديم كه كشورهاي تأثير‌گذار بر سرنوشت سوريه بايد به يك تفاهم برسند و در يك راستا حركت كنند و با يك گفتمان منطقي بتوانيم به اين درگيري پايان دهيم و انتخاباتي با حضور همه قوميت‌ها در آن كشور برگزار كنيم.
وي در ادامه به موضوع توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 اشاره كرد و گفت: ما در مرحله اجرايي شدن معاهده وين هستيم و اين گفت‌وگوها بايد بدانجا منتج شود كه همه تحريم‌ها برداشته شود و اين مسئله باعث سرازير شدن خيل عظيم سرمايه‌گذار به داخل كشور ايران خواهد شد. ‌

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن