تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812736518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر الربوعه عربستان تحت كنترل انصارالله


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شهر الربوعه عربستان تحت كنترل انصارالله
رسانه‌هاي بزرگ جهان درباره يكي از مهم‌ترين تحولاتي كه در جنوب عربستان در حال رخ دادن است، سكوت كرده‌اند اما...
نویسنده : محمد بابایی 


رسانه‌هاي بزرگ جهان درباره يكي از مهم‌ترين تحولاتي كه در جنوب عربستان در حال رخ دادن است، سكوت كرده‌اند اما تصاويري كه نيروهاي يمني از عمليات‌هاي خود منتشر مي‌كنند، بازتاب زيادي در شبكه‌هاي مجازي داشته است و اين تصاوير تاحدود زيادي به اين شايعه كه حوثي‌ها به زودي به رياض خواهند رسيد اعتبار مي‌دهد.
 نيروهاي يمني پس از درگيري‌هاي شديد و انهدام چندين موضع نظامي عربستان در شهر الربوعه واقع در منطقه عسير توانستند ادعاي خود مبني بر پيشروي در خاك عربستان و تسلط بر بعضي مناطق جنوبي اين كشور را مستند كنند.
 اواخر شب جمعه شبكه خبري المسيره وابسته به انصارالله فيلمي 28 دقيقه‌اي از عمليات و نفوذ نيروهاي يمني بر شهر الربوعه پخش كرد. در اين فيلم رزمندگان انصارالله در حالي كه يونيفرم‌هاي استتار پوشيده‌اند با نيروهاي سعودي كه به خودروهاي زرهي و قدرت هوايي مجهز هستند، درگير مي‌شوند. در اين فيلم نيروهاي يمني در عملياتي ويژه همه خيابان‌هاي شهر ومناطق اطراف احاطه شده با مواضع نظامي وانبارهاي اسلحه پيشرفته عربستان را پس از فرار نظاميان عربستاني از مواضعشان به تصرف خود درآوردند و پرچم‌هاي يمن را در خيابان‌هاي الربوعه به اهتزاز درآوردند.
اخبار منتشر شده از محورهاي ديگر به ويژه داخل يمن، هم حاكي از ادامه شكست‌هاي عربستان در اين مناطق است. منابع نظامي يمن از منطقه مرزي نجران خبر دادند كه يگان موشكي و توپخانه‌اي رزمندگان ارتش يمن و كميته‌هاي انقلابي دو پايگاه نظامي سعودي «نهوقه» و « رجلا» را هدف شليك موشك و گلوله توپخانه خود گرفتند كه با تلفات سنگين به صفوف دشمن همراه بود. به گزارش فارس، در منطقه اشغالي جيزان نيز منابع نظامي از كشته و زخمي شدن شماري از نظاميان دشمن سعودي در حمله توپخانه‌اي رزمندگان ارتش و كميته‌هاي انقلابي يمن خبر داده و تأكيد كردند كه اين پيروزي‌ها همچنان ادامه دارد. بر اساس اين گزارش همچنين رزمندگان ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن با حمله توپخانه‌اي به مواضع نظامي سعودي‌ها در منطقه‌اي كوهستاني موسوم به قلل الشيباني در منطقه ظهران موجب ترس و وحشت در صفوف نظاميان دشمن شدند.
  
سكوت رسانه‌هاي جهان
 در حالي كه خبرگزاري‌ها و شبكه‌هاي خبري جهاني پيشروي گروه‌هاي تروريستي در سوريه و عراق را به صورت گسترده‌اي پوشش مي‌دهند اما درباره پيشروي‌هاي مهم و قابل توجه يمني‌ها سكوت كرده‌اند. باوجود اين، تصاوير حضور سربازان يمني در شهر الربوعه به صورت گسترده‌اي در شبكه‌هاي مجازي به ويژه توئيتر منتشر شد و تحليلگران با انتقاد از رويكرد رياكارانه رسانه‌هاي غالب درباره پوشش تحولات جنگ يمن، از عربستان خواستند همانند انصارالله از پيشروي‌هاي خود كه مدعي آن است فيلمبرداري كند و نشان دهد. هيكل بافنع تحليلگر سرشناس يمني با بازپخش تصاوير المسيره نوشت: «به الربوعه شهر سابق سعودي خوش آمديد.» وي ادامه افزود: «رويترز، بي‌بي‌سي، سي‌ان‌ان و ساير رسانه‌هاي غربي اجازه دادن گزارش درباره شهرهاي سعودي كه هدف حملات ارتش‌‌هاي يمن شده، ندارند.» هيشام الاميزي يك تحليلگر مستقل از صنعا هم با بازپخش فيلم تسلط نيروهاي يمني بر الربوعه نوشت: « چرا امپراتوري رسانه‌اي عربستان پيشروي ارتش اين كشور را در يمن نشان نمي‌دهند، درست همان كاري كه حوثي‌ها داخل عربستان انجام مي‌دهند؟» كنايه الاميزي به گزارش‌هاي رسانه‌هاي وابسته به عربستان سعودي است كه هر روز بدون انتشار تصاوير خبر از پيشروي نيروهاي ائتلاف در يمن مي‌دهند.
پيشروي تدريجي يمني‌ها به مناطق جنوبي عربستان باعث شده در فضاي مجازي اين حرف به صورت شوخي و جدي مطرح شود كه اگر يمني‌ها با اين سرعت به پيشروي خود در جنوب عربستان ادامه دهند، به زودي به رياض خواهند رسيد. يك عضو سابق حزب كنگره خلق يمن در صفحه توئيتر خود نوشت: «امروز نجران، جيزان، عسير و به زودي در رياض، مطمئن باشيد كه ارتش يمن بر قصرهاي شما دست پيدا خواهد كرد و انتقام هزاران شهيدي كه توسط هواپيماهاي شما كشته شد‌ه‌اند را خواهد گرفت.» هيكل بافنع پيشتر نيز به شاه سلمان، پادشاه عربستان «هشدار داده كه قبلاً از اينكه دير شود و يمني‌ها به رياض برسند، خود را تسليم يمن بكند.»
اما شكست‌هاي عربستان سعودي تنها به مناطق جنوبي اين كشور محدود نمي‌شود، نيروهاي ائتلاف به رهبري رياض شاهد شكست‌هاي سنگيني در مناطق مختلف يمن به ويژه در استان مأرب بودند. «زيد علي الحوثي» سخنگوي كميته‌هاي انقلابي يمن به فارس گفت: «نيروهاي كميته‌هاي انقلابي، مراكز اصلي در مأرب را پس از درگيري‌هاي شديد با شبه نظاميان منصور هادي و تروريست‌ها پس گرفتند.» الحوثي با اشاره به اينكه 75 درصد از مساحت استان مأرب هم اينك در كنترل ارتش و كميته‌هاي انقلابي است، گفت: نيروهاي كميته‌هاي انقلابي در حال تكميل عمليات براي سيطره كامل بر استان مأرب هستند. سخنگوي كميته‌هاي انقلابي يمن در مأرب تصريح كرد: تصرف مراكز دولتي و اصلي در استان مأرب نقش مهمي در درگيري‌ها براي سيطره بر كل استان داشته است، به گونه‌اي كه كميته‌هاي انقلابي توانسته‌اند امنيت مناطق و راه‌هاي اصلي را فراهم كنند. شكست عربستان در مارب در حالي است كه رسانه‌هاي وابسته به اين كشور در زمان شروع اين عمليات (اواخر شهريورماه 1394) جنگ رواني گسترده‌اي درباره قطعي بودن پيروزي ائتلاف به راه‌انداخته بودند. در همين حال عصر روز جمعه نيروهاي دولتي و مردمي يمن به رهبري حوثي‌ها عمليات گسترده نظامي براي بازپس‌گيري استان‌هاي استراتژيك شبوه و ضاله آغاز كرده‌اند. اين دو استان در ماه جولاي سال جاري ميلادي به تصرف نيروهاي تحت حمايت عربستان درآمدند.
در چنين شرايطي روز گذشته اولين گروه از نيروهاي امارات از يمن خارج شده و به ابوظبي بازگشتند، رسانه‌ها و رهبران اماراتي سعي كردند با استقبال گسترده از اين نيروها آنها را قهرمان نشان دهند. دولت امارات اعلام كرد كه مراسم استقبال و جشن بازگشت نيروهاي امارات در شهرهاي مختلف با حضور مسئولان و مردم برگزار خواهد شد. تمامي شبكه‌هاي تلويزيوني امارات هم تصاوير اوليه ورود نيروهاي امارات به ابوظبي را به صورت زنده پخش كردند  اما ناظران و رسانه‌هاي مستقل بازگشت نيروهاي اماراتي را به فرار تشبيه كردند. فعالان يمني‌ با انتشار تصاوير خودروهاي زرهي امارات كه توسط نيروهاي يمني منهدم شده‌اند، ادعاي قهرمان بودن اين نيروها را به چالش كشيدند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن