تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815379823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاز «تك‌تيراندازي» انتفاضه كرانه باختري


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فاز «تك‌تيراندازي» انتفاضه كرانه باختري
با تشديد درگيري‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي، فلسطيني‌ها به شيوه‌هاي جديدي از عمليات براي مقابله با صهيونيست‌ها روي آورده‌اند. عمليات‌هاي شهادت‌طلبانه روز جمعه فلسطيني‌ها علاوه بر سلاح سرد با سلاح گرم نيز انجام شد و تك‌تيراندازهاي فلسطيني با تيراندازي به سمت صهيونيست‌ها دو صهيونيست را كشته و چهار تن ديگر را زخمي كردند. همچنين بر اساس نظرسنجي‌ها 63 درصد فلسطيني‌‌ها از انتفاضه حمايت مي‌كنند.
هرچه زمان مي‌گذرد انتفاضه فلسطيني‌ها نيز وارد فاز جديدي از درگيري‌ها مي‌شود. فلسطيني‌ها كه در انتفاضه‌هاي قبلي با سنگ به مصاف صهيونيست‌هاي تا دندان مسلح مي‌رفتند، اين بار روش‌هاي جديدي را براي مبارزه با نظاميان صهيونيست در پيش گرفته‌اند. در اوايل انتفاضه جديد استفاده از سلاح سرد راهكار مبارزه بود ولي در روزهاي اخير نبرد مسلحانه نيز به صحنه درگيري‌ها اضافه شده است. يك تك‌تيرانداز فلسطيني جمعه شب اقدام به تيراندازي به سمت صهيونيست‌ها كرد و در اين عمليات دو صهيونيست به هلاكت رسيدند، عامل استشهادي موفق به فرار شد. به گزارش العالم، منابع خبري نخست از هلاكت يكي از اين نظاميان و مجروح شدن نظامي ديگر خبر داده بودند اما نظامي دوم هم در نهايت بر اثر شدت خونريزي و جراحات وارده به هلاكت رسيد. بر اساس گزارش وبگاه خبري «الرساله»، اين عمليات در نزديكي گذرگاه «ابوالريش» نزديك به حرم ابراهيمي در الخليل انجام شد. رژيم صهيونيستي طبق روال معمول خبر هلاكت دو نظامي خود را به طور رسمي اعلام نكرده است. از زمان انتفاضه جديد فلسطيني‌ها تاكنون 14 صهيونيست كشته شده‌اند.
همچنين در عملياتي مشابه در الخليل، سه نظامي ديگر رژيم صهيونيستي توسط مبارزان فلسطيني هدف قرار گرفته و به شدت مجروح شدند. روزنامه عبري زبان يديعوت آحارونوت در اين باره نوشت: اين سه  نظامي توسط تك تيراندازان فلسطيني از منطقه‌اي در «بيت عينون» در نزديكي حرم حضرت ابراهيم (ع) در الخليل هدف قرار گرفتند. همچنين يك فلسطيني با سلاح سرد نيز اقدام به انجام عمليات استشهادي در منطقه «جبع» واقع در قدس اشغالي كرد كه طي آن چند صهيونيست زخمي شدند. به گزارش وبگاه «الرساله» به دنبال عمليات تيراندازي به سمت صهيونيست‌ها، نيروهاي اشغالگر اسرائيل نيز چندين خانه فلسطيني در نزديكي حرم شريف ابراهيمي را اشغالگر كرده و با استقرار در پشت بام اين خانه‌ها آنجا را به پايگاه‌هاي نظامي براي رصد و كنترل جهت حمايت از شهرك نشينان تبديل كردند. راديو رژيم صهيونيستي نيز گزارش داد كه كابينه امنيتي اين رژيم امكان محاصره كامل شهر الخليل را بررسي مي‌كند.
از سوي ديگر، كميته‌هاي مقاومت فلسطين و جنبش جهاد اسلامي فلسطين عمليات قهرمانانه در شهر الخليل را تبريك گفته و تأكيد كردند اين عمليات‌ها تحول طبيعي انتفاضه براي مقابله با تروريسم صهيونيستي است كه جوانان و كودكان در ايست‌هاي نظامي را به شهادت مي‌رساند و اعضاي بدن شهدا را به سرقت مي‌برد. يك منبع مسئول در جنبش جهاد اسلامي تأكيد كرد كه انتفاضه ادامه دارد و عمليات‌هاي مقاومت كه روز گذشته رخ داد، دليلي ديگر بر اصرار ملت ما براي ادامه انتفاضه و توسعه آن است.  در حالي كه نشانه‌اي از پايان خشونت در كرانه باختري به چشم نمي‌خورد، تنش ميان كابينه رژيم صهيونيستي و فرماندهي نظامي اين رژيم رو به افزايش است. به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، مقامات نظامي رژيم صهيونيستي به بنيامين نتانياهو، نخست وزير اين رژيم گفته‌اند، محاصره مناطق فلسطيني صرفاً باعث تشديد سرخوردگي آنها مي‌شود.
  
حمايت 63 درصد فلسطيني‌ها از تشديد انتفاضه
بر اساس يك نظرسنجي كه پژوهشكده «اوراد» در رام‌الله انجام داده، 63درصد فلسطيني‌ها خواستار تشديد انتفاضه و گستره دامنه آن هستند. نظرسنجي جديد در فاصله 21 تا 23 اكتبر 2015 يعني پس از سخنراني محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در سازمان ملل (30 سپتامبر) بين 1200 نفر از كرانه باختري و نوار غزه و با خطاي 3درصد انجام شد. اين درحالي است كه يك نظرسنجي انجام شده در ماه ژوئيه نشان مي‌دهد اين مقدار فقط 26 درصد بوده اما نظرسنجي جديد حاكي از افزايش تأييدكنندگان انتفاضه تا 63 درصد است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن