تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821024218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيش از ۷ ميليون تن کالا از ۳۲ مرز فعال زميني و آبي کشور ترانزيت شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۷:۴۴ب.ظ)
بيش از ۷ ميليون تن کالا از ۳۲ مرز فعال زميني و آبي کشور ترانزيت شد موج - مدير کل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي از ترانزيت بيش از ۷ ميليون و ۱۰۲ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زميني و آبي کشور طي ۷ ماهه سال ۹۴ خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، محمدجواد عطرچيان با اعلام اين خبر افزود: در پي اقدامات انجام شده از سوي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در زمينه توسعه و بهبود زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل و تقويت کريدورهاي ترانزيتي از مسير جمهوري اسلامي ايران، هماهنگي با سازمان‌هاي ذي‌ربط و برنامه‌ريزي و فعال کردن مناسبات ترانزيتي و حمل‌ونقلي با کشورهاي منطقه، همچنين تعامل و همکاري بخش خصوصي فعال در حوزه حمل‌ونقل بين‌المللي در کشور طي مدت مذکور از مجموع کالاهاي ترانزيت شده، سه ميليون و ۲۵۰ هزار تن را مواد نفتي و ۳ ميليون و ۸۵۱ هزار تن را مواد غيرنفتي تشکيل داده‌اند که عمده‌ترين بخش مواد غيرنفتي کالاهايي نظير مواد سوختي، انواع ترکيبات شيميايي، انواع پنبه، لوازم خانگي و مواد غذايي بوده است.
مديرکل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي افزود: در مدت زمان مذکور، از ميان مرزهاي کشور بندرعباس با يک ميليون و ۹۶۸ هزار تن معادل ۲۷.۷ درصد فعال‌ترين مرز در زمينه ترانزيت ورود کالا به شمار مي‌رود. پس از آن مرزهاي پرويز خان با ۲۴ درصد، باشماق با ۱۲ درصد و بازرگان با ۱۰.۷ درصد در رده‌هاي بعدي قرار دارند.
وي در ادامه اظهار داشت: در زمينه ترانزيت خروج کالا از کشور، بندر امام با ۲ ميليون و ۳۰۲ هزار تن معادل ۳۲.۴ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهاي بندرعباس با ۸.۶ درصد، لطف‌آباد با ۷ درصد و سرخس با ۶.۶ درصد در رده‌هاي بعدي قرار دارند.
عطرچيان بيشترين حجم تردد کاميون‌هاي حامل بار ترانزيتي را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از ۳۲۳ هزار دستگاه تعداد سفر کاميون‌هاي حمل‌کننده کالاهاي ترانزيتي، ۲۰۴ هزار دستگاه معادل ۶۳ درصد توسط کاميون ايراني و مابقي توسط ساير مليت‌ها از کشور حمل شده است.
وي اظهار کرد: جمهوري اسلامي ايران به دليل موقعيت استراتژيک و ژئو پلتيک خود به عنوان چهار راه ترانزيتي آسيا و اروپا داراي پتانسيل‌هاي کافي براي افزايش ترانزيت کالا و مسافر از طريق شيوه‌هاي گوناگون حمل‌ونقل است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن