تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819437142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمستان امسال، متفاوت و غيرقابل پيش‌بيني است/افزايش صادرات گاز ايران به ترکيه دليل سرماي هوا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۵۳ب.ظ)
مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران: زمستان امسال، متفاوت و غيرقابل پيش‌بيني است/افزايش صادرات گاز ايران به ترکيه دليل سرماي هوا موج - مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران با بيان اين که زمستان امسال، متفاوت و غيرقابل پيش‌بيني است، گفت: اکنون روزانه حدود 31 ميليون مترمکعب گاز به ترکيه صادر مي‌شود، اما؛ آنکارا درخواست کرده است به دليل افزايش سرماي هوا، ميزان صادرات به اين کشور افزايش يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، منوچهر طاهري با تشريح برنامه‌هاي اين شرکت براي تأمين گاز روزهاي سرد سال، افزود: در سال جاري با فصل سرد متفاوتي روبرو خواهيم شد که باعث مي‌شود، پيش‌بيني هوا سخت و حتي غيرقابل پيش‌بيني شود.
وي با بيان اين که گاز مورد نياز بخش‌هاي مختلف مصرف در زمستان با بالاترين ضريب اطمينان انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: اين شرکت بدون ورود به حوزه تخصصي سازمان‌ها از جمله هواشناسي، بايد پيش‌تر از وضع هوا اطلاع داشته باشد تا اگر دماي عمومي کشور کاهش و در پي آن مصرف گاز افزايش يافت بتواند شبکه را در مقطع زماني يادشده، مديريت کند.
مدير ديسپچينگ (مديريت متمرکز شبکه‌هاي توزيع) شرکت ملي گاز ايران به آمادگي براي تأمين گاز فصل زمستان امسال اشاره کرد و افزود: هم اکنون ميزان ذخيره گاز در خطوط لوله به يک ميليارد مترمکعب رسيده است.
طاهري افزود: همچنين بيش از 2.1 ميليارد مترمکعب گاز در مخازن شوريجه و سراجه ذخيره شده و اين در حالي است که سال گذشته ۱.۵ ميليارد مترمکعب در مخازن زيرزميني ذخيره شده بود.
وي ادامه داد: مصرف گاز طي هفته گذشته و با ورود توده هواي سرد به کشور از روزانه ۱۶۰ ميليون مترمکعب به مرز ۳۲۰ ميليون مترمکعب در روز رسيده است.
مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران اضافه کرد: بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسي تا پايان هفته، دماي هوا کاهش بيشتري يافته و ميزان مصرف در بخش خانگي نيز به حدود ۳۵۰ ميليون مترمکعب افزايش مي‌يابد.
طاهري به وضعيت صادرات و واردات گاز نيز اشاره کرد و گفت: امسال تراز واردات و صادرات گاز کشور برابر بوده است به طوري که حدود 4.8 ميليارد مترمکعب گاز وارد و به همين ميزان نيز صادر شده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر روزانه حدود 31 ميليون مترمکعب گاز به ترکيه صادر مي‌شود که البته اين کشور درخواست کرده است که به دليل افزايش سرماي هوا ميزان صادرات به اين کشور افزايش يابد.
مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران با بيان اين که روزانه حدود 27 ميليون مترمکعب گاز نيز از ترکمنستان وارد کشور مي‌شود، اظهار داشت: در صورت تشديد سرماي هوا، ميزان واردات گاز از اين کشور افزايش خواهد يافت که البته حداکثر 30 تا 31 ميليون مترمکعب خواهد بود.
وي درباره منابع تأمين گاز کشو نيز گفت: ۵۱ درصد گاز کشور از ميدان پارس جنوبي تأمين مي‌شود و پس از آن مخازن نار و کنگان، پارسيان و خانگيران در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.
طاهري با اشاره به وضعيت توليد گاز کشور، گفت: در سال گذشته، ۲۰۲ ميليارد مترمکعب گاز در کشور توليد شده که با احتساب گاز وارداتي، اين مقدار به ۲۰۷ ميليارد مترمکعب رسيده است.
وي ادامه داد: در سال ۹۳ حدود ۱۹۰ ميليارد مترمکعب گاز در کشور مصرف شده که اين مقدار در سال 92، حدود ۱۶۹ ميليارد مترمکعب بوده است.
مدير ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران با بيان اين که از ابتداي امسال تا 10 آبان، ميزان توليد گاز بيش از ۶ ميليارد مترمکعب افزايش داشته است، افزود: در اين مدت، ۴۲ ميليارد مترمکعب گاز به نيروگاه‌ها تحويل شده که اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از ۱۶ درصد افزايش يافته است.
طاهري خاطرنشان ساخت: براساس برنامه و پيش‌بيني‌هاي انجام شده، حجم تحويل گاز به نيروگاه‌ها از مصرف تا پايان سال به 58.2 ميليارد مترمکعب افزايش خواهد يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن