تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805249191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه‌گذاري‌هاي غيردولتي، مهم‌ترين راهکار ايجاد اشتغال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۳۵ق.ظ)
عضو کميته توسعه و اشتغال مجلس در گفتگو با موج عنوان کرد: سرمايه‌گذاري‌هاي غيردولتي، مهم‌ترين راهکار ايجاد اشتغال موج - عضو کميته توسعه و اشتغال مجلس گفت: به‌منظور ايجاد اشتغال، بايد سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي توسط بخش خصوصي موردتوجه قرار گيرد.
محمدرضا نوري قزلجه عضو کميسيون توسعه و اشتغال مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري موج با اشاره به تخصيص 4 هزار ميليارد تومان بودجه براي ايجاد اشتغال در سال 94 گفت: نياز کشور براي ايجاد اشغال خيلي بيشتر از اين ميزان است. تعداد نيروهاي تحصيل‌کرده در جستجوي کار هرسال افزايش مي‌يابد و بايد براي آن‌ها سرمايه‌گذاري کرد. از سوي ديگر فقط افراد تحصيل‌کرده نيستند که نيازمند ايجاد اشتغال‌اند و بايد به فکر ايجاد اشتغال براي کساني که تحصيلات عاليه ندارند نيز باشيم.
نوري ادامه داد: بنابراين شکي نيست که اين رقم نمي‌تواند پاسخگوي ايجاد اشتغال براي همه بيکاران باشد اما نسبت به منابع موجود کمکي بود که به دولت شد. البته در بحث اشتغال نبايد فقط به دنبال افزايش اعتبار و بودجه باشيم بلکه بايد به راه‌هاي مناسب ايجاد اشتغال در کشور فکر کنيم. متأسفانه اتخاذ يکسري سياست‌هاي غلط در دولت گذشته باعث رکود و رشد منفي اقتصاد شد که اين امر در افزايش بيکاري تأثير بسزايي داشت که اين سياست‌ها بايد اصلاح شود.
عضو کميته توسعه و اشتغال مجلس بابيان اين‌که يکي از راه‌هاي توسعه اشتغال، ايجاد فرصت و زمينه براي سرمايه‌گذاري‌هاي غيردولتي است، اظهار کرد: در مورد سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي صحبت نمي‌کنم زيرا نمي‌توان خيلي روي آن حساب کرد اما به‌منظور ايجاد اشتغال، بايد سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي توسط بخش خصوصي مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: حجم بيکاري و ميزان تقاضايي که براي کار وجود دارد با مبالغ درج‌شده در بودجه حل نمي‌شود و نياز است تا فضاي سياسي و اقتصادي کشور را به سمت افزايش سرمايه‌گذاري‌ها سوق داده و نيز مانع فرار سرمايه‌هاي مادي و معنوي از کشور شويم.
نماينده مردم بستان‌آباد در مجلس با تأکيد بر اين‌که مهم‌ترين معضل اقتصادي کشور بيکاري است، تصريح کرد: رفع معضل بيکاري به معناي رشد توليد و سرمايه‌گذاري و در مجموع رشد اقتصادي است. چنانچه جهت‌گيري برنامه ششم در جهت توسعه و رشد اقتصادي باشد طبيعتاً رفع بيکاري و ايجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.
نوري ادامه داد: وضعيت اشتغال در دولت يازدهم نسبت به شرايط اقتصادي که کشور را تحويل گرفته بود مانند رشد اقتصادي منفي و افزايش بيکاري، بهبود پيدا کرده و عملکرد دولت در اين خصوص تا حدودي قابل‌قبول است. زماني که روحاني دولت را تحويل گرفت؛ هم بايد تورم و رکود را کنترل مي‌کرد و هم رشد اقتصادي منفي را به سمت مثبت سوق مي‌داد و همه اين‌ها بايد توأمان انجام مي‌شد. اين کار نياز به هزينه، مديريت و زمان دارد. با توجه به وجود همه اين مشکلات رويکرد دولت تاکنون قابل‌قبول بوده است.
وي با اشاره به تصويب برجام و تأثير آن در حوزه اشتغال گفت: تصويب برجام مي‌تواند مشکلات ناشي از تحريم را که خارج از حوزه اختيارات ما بود، برطرف کند و در بخش‌هاي صنعتي شاهد رونق خواهيم بود، البته اين موضوع زمان‌بر است. علاوه بر اين تصويب برجام يکسري تأثيرات غيرمستقيم دارد که يکي از آن‌ها افزايش سرمايه‌گذاري‌ها است.
اين نماينده مجلس با اشاره به ورود هيات هاي خارجي به کشور اظهار داشت: ما انتظار نداريم همه اين هيات ها به کشور پول وارد کنند اما همين‌که فضا را مثبت مي‌کنند بسيار تأثيرگذار است و چنانچه درصد کمي از اين هيات ها در کشور سرمايه‌گذاري کنند نيز اتفاق خوشايندي است و در بهبود نرخ بيکاري تأثير دارد.
وي ادامه داد: بااين‌وجود نبايد فراموش کنيم که چاره کار و راهکار اصلي در داخل کشور و در دست خودمان است. چنانچه فضاي کسب‌وکار را بهبود بخشيده و به توليد و سرمايه‌گذاري در عمل باور داشته و اهميت دهيم خودبه‌خود چرخ اقتصاد سرعت مي‌گيرد و بيکاري در کنار ساير شاخص‌هاي منفي اقتصادي که داريم به سمت بهبود حرکت مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن