تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804471886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي تهران در برابر زلزله احتمالي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۴۲ق.ظ)
آمادگي تهران در برابر زلزله احتمالي موج- مانور سراسري «ساعت صفر»، با هدف آمادگي پايتخت در برابر زلزله احتمالي، با فراخوان ۶ استان معين تهران به منظور برپايي اردوگاه‌هاي اسکان اضطراري، برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دوره بازآموزي ارزيابي و ارزشيابي صحنه حادثه براي حدود ۳۰ ارزياب سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر برگزار شد که در ضمن اين دوره آموزشي، جمعيت هلال‌احمر براي نخستين بار در اقدامي کاملاً برنامه‌ريزي شده و البته بدون اطلاع قبلي استان‌ها و ارزيابان شرکت‌کننده در اين دوره، با برگزاري مانور ساعت صفر و اعلام آماده‌باش وقوع زلزله فرضي پايتخت، ۸ تيم امداد و نجات را از استان‌هاي معين تهران، يعني مازندران، قم، سمنان، مرکزي، قزوين، البرز و تهران (دو اردوگاه با مديريت استان تهران) با تمام تجهيزات و امکانات براي برپايي اردوگاه اسکان اضطراري زلزله‌زدگان فرضي به پايتخت فرا خواند.
در اين مانور که از ساعت ۱۲نيمه شب گذشته آغاز شد و تا ظهر پنج شنبه ادامه داشت، تمامي ۸ تيم از استان‌هاي معين پايتخت، بدون اطلاع قبلي از محل‌هايي که مقرر شده بود تا اردوگاه اسکان اضطراري را برپا کنند، مطلع شده و با استفاده از جي.پي. اس، نقاط مورد نظر را پيدا کرده در هر کدام از ۸ نقطه اقدام به برپايي ۵۰ چادر اسکان اضطراري با تمامي اقلام زيستي و حياتي مورد نياز در حادثه کردند. اين مانور که از نيمه شب شروع شد، در اوايل صبح به شرايط کامل اسکان اضطراري رسيد و صبح امروز و پس از استقرار اردوگاه‌ها، رئيس جمعيت هلال‌احمر هم به منظور ارزيابي نحوه برگزاري و ميزان آمادگي نيروهاي امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر براي حادثه احتمالي مهمي چون زلزله تهران از اين اردوگاه‌هاي اسکان اضطراري بازديد کرد.

تلاش براي تقويت و افزايش نقاط قوت و رفع نقاط ضعف
سيد اميرمحسن ضيايي، رئيس جمعيت هلال‌احمر در اين بازديد با ابراز رضايت از اقدامات انجام شده، به نقاط ضعف و قوت اين مانور اسکان اضطراري اشاره و اظهار کرد:‌ اين عمليات از ۳۸ دقيقه بامداد امروز و بدون اطلاع قبلي آغاز شده و هدف آن سنجش و افزايش آمادگي جمعيت هلال احمر و استان‌هاي مختلف در امدادرساني به زلزله فرضي تهران است؛ چراکه مانور نقاط ضعف و قوت را مشخص مي‌کند که اين نقاط بايد مورد بحث و بررسي قرار گيرند در مانور امروز نيز برخي قسمت‌ها خوب عمل شده و برخي قسمت‌ها نيز مشکلاتي دارند که بايد به آن‌ها پرداخته شود.

مانوري آني و نمونه در حد و سطح خود
ناصر چرخ ساز، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر در اين باره توضيح داد: تا کنون به علل مختلف از جمله پرهيز از تشويش اذهان عمومي، هيچ دستگاهي اقدام به مداخله و برگزاري مانور آمادگي در برابر زلزله احتمالي در تهران در سطح گسترده و با فراخوان استان‌ها نداشت و لذا همواره مانورها در اين زمينه از پيش تعيين شده و با سناريوي واحد و درگيري يک يا ۲ استان برگزار شده بود.
وي با اشاره به اين که تا کنون جسارت برگزاري چنين مانور آني وجود نداشته است، تصريح کرد: تا قبل از اعلام عمومي برگزاري اين مانور به جز رئيس و دبيرکل جمعيت و رئيس و معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت، هيچ فرد ديگري از برگزاري اين مانور اطلاع نداشت و البته در اين زمينه هماهنگي‌هاي لازم با مديريت شهر تهران انجام و در بخش‌هايي از همکاري آن‌ها استفاده شد.

فراخوان ۶ استان معين به تهران
رئيس سازمان امداد و نجات افزود: در اين مانور استان‌هاي معين به تهران فراخوان شده و پس از دريافت مختصات جغرافيايي نقطه‌اي که بايد در آن اردوگاه اسکان اضطراري را برپا کنند، با استفاده از جي. پي. اس نقاط مورد نظر را يافته و با تجهيزات کامل اردوگاه را برپا کرده و در کنار آن براي ارزشيابي ميزان عملکرد و آمادگي هر استان در امدادرساني اسکان اضطراري، از ميان ۳۲ ارزيابي که در دوره بازآموزي قبل از مانور شرکت داشتند ۱۶ ارزياب انتخاب و به همراه هر تيم ۲ تن از آن‌ها نيز، عملکرد استان‌هاي معين را ارزيابي کردند؛ علاوه بر آن در هر گروه ارزياب يک عکاس و خبرنگار از همکاران رسانه‌اي هلال‌احمر نيز روند مستندسازي اين مانور را بر عهده داشتند.

برپايي اردوگاه‌هايي با ظرفيت اسکان ۵۰ خانوار
به گفته وي با برپايي اين اردوگاه‌ها که هر کدام ظرفيت خدمت‌رساني به ۵۰ خانوار را در هنگام حادثه داشت، ميزان آمادگي، استراتژي ورود استان‌ها به تهران، نحوه مديريت، عملکرد، امکانات، تجهيزات، استراتژي خروج، نقاط ضعف و قوت و...توسط ۱۶ ارزياب جمعيت هلال‌احمر، ارزشيابي مي‌شود.
چرخساز با اشاره به اين که اين مانور درون سازماني هلال‌احمر تبعات مثمر ثمري براي آمادگي پايتخت در برابر حادثه احتمالي خواهد داشت، عنوان کرد: در کنار امدادگران و ارزيابان، مديران سازمان امداد و نجات نيز مانور دورميزي براي پشتيباني و هدايت اين مانور سراسري برگزار کردند.
وي اظهار اميدواري کرد: با تداوم برگزاري چنين مانورهايي بتوان توان هلال احمر را در مقابله با تمامي حوادث احتمالي افزايش داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن