تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815549448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موازي کاري؛ نتيجه تشکيل کارگروه هاي جديد در مبارزه با قاچاق کالا و ارز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۴۰ب.ظ)
در گفت و گو با موج عنوان شد؛ موازي کاري؛ نتيجه تشکيل کارگروه هاي جديد در مبارزه با قاچاق کالا و ارز موج -نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: به نظر تشکيل چنين کارگروه هايي با وجود ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با وجود قوانين خوبي که داريم؛ نتيجه اي جز موازي کاري ندارد و باعث مي شود افراد تقصيرها را متوجه يکديگر کرده و از زير بار مسئوليت شانه خالي کنند و مشکلات جديدتري به وجود خواهد آمد.
کارگروه «اطلاعات و عمليات» مبارزه باقاچاق کالا و ارز با حضور رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز به کار کرد. اين کارگروه به منظور برنامه ريزي و سياستگذاري براي ارتقا توان کشف کالاي قاچاق در نهادهاي نظامي، انتظامي و اطلاعاتي و برنامه ريزي و هماهنگ کردن دستگاه هاي عملياتي و اطلاعاتي براي افزايش ريسک ورود حمل کالاي قاچاق تشکيل شده است.
هر چند به نظر مي رسد با تشکيل اين کارگروه از اين پس بايد شاهد کاهش قاچاق کالا و ارز باشيم اما به دليل اين که مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط چندين نهاد و دستگاه از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،کميسيون اصل 90 مجلس نيروي انتظامي و چند نهاد ديگر انجام مي شود؛ به نظر مي رسد موازي کاري ناشي از عملکرد اين نهاد ها مشکلاتي بر سر راه مبارزه با قاچاق کالا ايجاد کند.
سيد ناصر موسوي لارگاني نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس درگفتگو با خبرنگار موج دراين خصوص گفت:به نظر من تا اراده جدي و قوي براي مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود نداشته باشد؛هر چه ستاد و کار گروه در اين خصوص تشکيل دهيم نتيجه مطلوب را نخواهيم گرفت.متصدي اصلي مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صنعت، معدن و تجارت است که بايد عزم و اراده جدي در اين وزارتخانه براي مقابله با قاچاق وجود داشته باشد.
موسوي لارگاني با بيان اين که براي شناسايي کالاهاي قاچاق بايد در مبادي قانوني و غير قانوني نظارت ها چند برابر شود؛ اظهار داشت:نصب دستگاه X-ray در گمرکات تاثير زيادي در ممانعت از ورود کالاهاي قاچاق به کشور دارد.ما عادت کرده ايم همايش و سمينارهاي مختلفي با صرف هزينه هاي بسيار برگزار کنيم بدون اين که نتيجه اي از اين همايش عايد شود و راهکارهاي ارايه شده در همايش ها هيچ گاه عملي و اجرايي نمي شود.همان طور که گفتم هرچه نشست و جلسه برگزار کنيم اما عزم جدي براي اين امر وجود نداشته باشد نمي توانيم قاچاق کالا را ريشه کن کنيم.
وي با بيان اين که تجهيز و به روز کردن گمرکات بهترين راه مقابله با قاچاق کالا محسوب مي شود؛اظهار داشت: چنانچه براي خريد تجهيزات و به روز کردن گمرکات 100 ميليارد تومان هزينه کنيم قطعا اين مبلغ با کاهش واردات کالاي قاچاق ظرف 6 ماه به چرخه اقتصادي کشور باز مي گردد.علاوه بر اين با اين کار جلوي بسياري از تخلفات و بده بستان هاي ديگر گرفته مي شود.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس اضافه کرد: به نظر من تشکيل چنين کارگروه هايي با وجود ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با وجود قوانين خوبي که داريم ؛نتيجه اي جز موازي کاري ندارد و باعث مي شود افراد تقصيرات را متوجه يکديگر کرده و از زير بار مسئوليت شانه خالي کنند و مشکلات جديدتري به وجود خواهد آمد.
وي افزود: اکنون 26 نهاد و دستگاه متولي امور فرهنگي هستند به همين دليل هيچ کس در اين زمينه پاسخگو نيست و مشکلات زيادي در اين بخش وجود دارد . اين موضوع را مي توان به همه دستگاه ها تعميم داد.
موسوي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص پيشنهاد تشکيل سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس ضمن مخالفت با اين موضوع به خبرنگار موج گفت:تشکيل سازمان جديد با بحث کاهش تصدي گري دولت و کوچک شدن دولت منافات دارد و نيازي به اين امر نيست .اگر تجهيز گمرکات به ايکس ري انجام و ديگر تجهيزات الکترونيک انجام شود نيازي به انجام اين امور نيست.البته اکنون اين بحث در کميسيون اقتصادي مطرح نشده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن