تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819866215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید برای دستیابی به توسعه پایدار به آموزش و پرورش توجه داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس : باید برای دستیابی به توسعه پایدار به آموزش و پرورش توجه داشت معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش عنصر کلیدی در توسعه پایدار همه ملت ها است.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ آبان ساعت 11:54

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا از فارس،دکتر ناصر قجری در آیین افتتاح دوره آموزشی سه روزه مدیران جدید الانتصاب دوره دوم متوسطه مدارس فارس گفت : یکی از عناصر بسیار کلیدی در توسعه فرهنگی و پیشرفت همه کشورها آموزش و پرورش است.
قجری با تاکید بر اینکه "برای دستیابی به توسعه پایدار، باید همواره به آموزش و پرورش توجه کافی داشت " افزود:در یکصد سال گذشته با ورود آموزش و پرورش به مرحله نوین و مدرن خود ،در مسیر خود با حلقه های مفقوده زیادی مواجه شد، که مانع از رسیدن آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود شده است.
وی با اشاره به تاثیر مکاتب آموزشی سایر کشور ها در آموزش و پرورش ایران گفت: مهمترین اشکال در نظام آموزشی ما ، نبود یک مکتب و فلسفه مدرن در آموزش و پرورش بود که با تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال های اخیر ، همه حرکت ها در آموزش و پرورش مبتنی بر این سند بنا نهاده شده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: با تامل در سند تحول بنیادین متوجه می شویم که یکی از مهمترین زیر ساخت های این سند ، مدیریت های آموزشگاهی است و این سند باید گفتمان غالب همه مسئولین آموزش و پرورش باشد .
قجری با تاکید بر اینکه "عمده موفقیت مدارس ، در دستان مدیران آن قرار دارد" افزود: مدرسه ای که رویکرد و نگاه مدیر آن به ماموریت های آموزش و پرورش کیفی باشد ، متفاوت از سایر مدارس خواهد بود.
وی در بیان تفاوت مدیر آموزشی و رهبر آموزشی گفت: مدیر آموزشی اشاره به نگرش کمیت گرایی و نتیجه محوری دارد، در حالی که یک رهبری آموزشی با نگاه کیفیت گرایی به فرایند آموزش و پرورش توجه دارد.
قجری افزود: در نگاه کیفی ، مدیر به دنبال آمار و ارقام نیست، بلکه تربیت دانش آموزان در ساحت های مختلفی که در سند تحول بنیادین ترسیم شده مد نظر اوست .
کسب مهارت های اجتماعی ،برقراری روابط سالم با افراد جامعه ، آشنایی با مفاهیم اقتصادی و هنری و در مجموع تربیت انسان خداجو و با اخلاق ، از مهم ترین ساحت هایی است که به گفته قجری ، یک مدیر کیفیت گرا به دنبال دستیابی به آن است.
وی در توصیه به مدیران تازه منصوب شده گفت: تلاش کنید تا همواره با توجه ویژه به زیر ساخت های آموزش و پرورش ،بویژه سند تحول بنیادین ، به امر آموزش و پرورش نگاه کیفی داشته باشید.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، مدارس را جلوه گاه حیات طیبه معرفی کرد و افزود: هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت ما، رسیدن به حیات طیبه می باشد. وی گفت: دانش آموز ،معلم، محتوای آموزشی، فضای آموزشی، تجهیزات و روش ها و تکنیک های آموزشی از مهمترین اجزای یک مدرسه هستند و وقتی میتوانیم نگاه کیفی را حاکم کنیم که از همه این مولفه ها بهر ببریم.

قجری توجه به نیاز های مخاطبین را زمینه توفیق واقعی مدیران دانست و گفت: همه برنامه ها باید بر اساس این فرایند تعریف شود تا دانش آموز که اصلی ترین عنصر مدرسه کیفی هستند، از حرکت و نگاهی نو برخوردار شوند. وی همچنین از معلم به عنوان یکی دیگر از عناصر اصلی مدرسه یاد کرد و افزود: نقش رهبر گونه معلم ،در جذب دانش آموزان بسیار موثر است. معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ،نقش شوراهای مختلف در مدرسه، بویژه شورای دانش آموزی را در پیشبرد اهداف مدیر در مدرسه مهم و اساسی دانست. ارتقاء سطح مدیریت و تغییر نگرش های مدیران مدارس از کمی به کیفی ،از مهمترین اهداف برگزاری این دوره ها می باشد که قجری به آن اشاره کرد. گفتنی است، باشروع سال تحصیلی ،دوره آموزشی مدیران جدیدالانتصاب در تمامی مقاطع تحصیلی مدارس فارس در حال برگزاری است که در این دوره نیز نزدیک به 200 نفر از مدیران جدیدالانتصاب دوره دوم متوسطه فارس، در یک دوره سه روزه با مهمترین قوانین و مقررات آموزشی ، پرورشی ، مالی ، آشنا می شوند.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن