تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816774799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌ريزي در حوزه گردشگري بايد مبتني بر آمار دقيق باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آبان ۱۳۹۴ (۲۲:۵ب.ظ)
سلطاني‌فر: برنامه‌ريزي در حوزه گردشگري بايد مبتني بر آمار دقيق باشد موج - يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دولت و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آمار دقيق است که با استفاده از ابزارهاي مختلف، اطلاعات و آمار دقيق به دست بياوريم و مبناي برنامه‌ريزي‌ها و جهت‌گيري‌ها در اين حوزه قرار دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در مراسم اختتاميه کارگاه بين المللي آمار و حساب‌هاي اقماري گردشگري گفت: از مدرسين و مشاورين سازمان جهاني جهانگردي که با حضورشان در اين کارگاه تخصصي يک قدم اساسي در مسير توسعه گردشگري برداشتند، تقدير مي‌کنم.
وي همچنين با تقدير از طالب ريفائي، دبير کل سازمان جهاني جهانگردي، افزود: از زمان اولين ملاقاتي که يک سال قبل در اسپانيا داشتيم و جلسات و مذاکراتي که در حاشيه جلسات شوراي اجرايي سازمان جهاني جهانگردي صورت گرفت، دبير کل سازمان جهاني جهانگردي حمايت و پشتيباني خود را از برنامه‌هايي که در جهت توسعه بخش گردشگري جمهوري اسلامي ايران بوده است، ابراز داشتند.
سلطاني فر تصريح کرد: يکي از مهم‌ترين اقدامات حمايتي دبيرکل سازمان جهاني جهانگردي، اهتمام ويژه اي است که براي برگزاري اين کارگاه تخصصي داشتند.
معاون رئيس جمهور اضافه کرد: ما امروز شرايط ويژه‌اي داريم، پس از سال‌ها تحريم‌هاي ناعادلانه و غيرقانوني که بر عيله کشور ما اعمال شد، با گذراندن يک دوره مذاکرات طولاني، سخت و پيچيده موفق شديم حقانيت خود را در حفظ حقوق هسته‌اي به اثبات برسانيم و در عين حال مقدمات لغو تحريم‌ها فراهم شد، برجام بين جمهوري اسلامي ايران و 1+5 در حال طي کردن مراحل اجرايي است، طرفين تاکنون به تمامي تعهداتي که داشته‌اند پايبند بوده‌اند و ما اميدواريم اين شرايط استمرار داشته باشد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: بايد آماده پذيرايي از صدها هزار نفر گردشگر باشيم، سونامي گردشگران که در مصاحبه اي با يکي از رسانه‌هاي مطرح دنيا به آن اشاره کرده‌ام در حال وقوع است و تمايل گردشگران خارجي براي حضور در ايران و استفاده از جاذبه‌هاي گردشگري کشورمان و رزرو هتل‌ها براي سال هاي آينده، مؤيد اين مطلب است.
وي گفت: متاسفانه شرايط ناامني که در کشورهاي منطقه از جمله عراق، ليبي، سوريه و مصر به وجود آمده و محدوديت‌هايي را براي گردشگران فرهنگي و تاريخي فراهم کرده است، تبديل به يک فرصت براي ما شده است، هر چند ما براي ايجاد شرايط ثبات، صلح و آرامش در اين کشورها تلاش مي‌کنيم.
معاون رئيس جمهور با اشاره به سخنان تادايوکي هارا، مدرس سازمان جهاني جهانگردي در رابطه با چهره متفاوتي که از ايران ديده است، افزود: احساس دکتر هارا درست است، گردشگران خارجي زماني که به ايران مي‌آيند بعد از چند روز حضور در کشور ما، تصويري که تعدادي از رسانه‌هاي صهيونيستي و امپرياليستي از ايران ايجاد کرده‌اند، تبديل به يک تصوير مناسب از زيبايي‌ها، مهمان نوازي و فرهنگ و تاريخ ايران مي شود.
سلطاني فر اضافه کرد: توسعه گردشگري علاوه بر اينکه در بخش‌هاي اقتصادي براي کشورها و به ويژه جمهوري اسلامي ايران دستاوردهايي را به همراه دارد در توسعه فرهنگي هم داراي ارزش و اهميت ويژه اي است و واقعيت‌هاي داخل ايران را به جهانيان نشان مي دهد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: ايران با وجود اين جاذبه‌ها، بر اساس ارزيابي سازمان‌هاي بين المللي، جزء کشورهاي برتر دنياست، اما به دليل محدوديت‌ها و معضلاتي که وجود داشته رتبه کشور ما از جهت ورود گردشگران خارجي حدود 46 است و از جهت درآمد گردشگري رتبه 35 و يا 36 را در دنيا داريم، بايد تلاش کنيم تا رتبه کشورمان را از جهت جذب گردشگر و درآمد حاصل از گردشگري بهبود ببخشيم.
معاون رئيس جمهور با اشاره به اينکه داشتن يک برنامه ريزي دقيق لازمه توسعه بخش گردشگري است، افزود: رويکرد ما اين است که اصول و مباني برنامه‌ها را تا سال 2025 ميلادي مشخص کنيم و اين برنامه ريزي‌ها بايد مبتني بر ارقام و آمار دقيق باشد، اين يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دولت و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است که با استفاده از ابزارهاي مختلف، اطلاعات و آمار دقيق به دست بياوريم و مبناي برنامه‌ريزي‌ها و جهت‌گيري‌ها قرار دهيم.
سلطاني‌فر تصريح کرد: حساب‌هاي اقماري گردشگري يکي از خلاهاي مهم در حوزه گردشگري است، ما مي‌خواهيم با دنيا و سازمان‌هايي که در اين رابطه فعال هستند از جمله سازمان جهاني جهانگردي، شوراي جهاني سفر و مجمع جهاني اقتصاد در ارتباط باشيم و نياز داريم با توجه به برنامه‌هايي که اين سازمان‌ها دارند، به حد کافي از ظرفيت‌هاي اين مجموعه‌ها بهره برداري کنيم.
وي با اشاره به قول مساعد دبير کل سازمان جهاني جهانگردي براي حمايت و کمک به توسعه گردشگري ايران، يادآور شد: طالب ريفائي توصيه‌هايي را در زمينه تسهيل صدور ويزا داشتند که اين موضوع به طور جدي در دستور کار سازمان ميراث فرهنگي قرار گرفت و موفق شديم تسهيلات خوبي را در زمينه صدور ويزا فراهم کنيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به اينکه تسهيلات صدور ويزا بيش از پيش گسترش خواهد يافت، ادامه داد: برگزاري کارگاه‌ها و دوره‌هاي تکميلي با همکاري و حمايت سازمان جهاني گردشگري و به منظور تسلط بيشتر کارشناسان اين حوزه از ديگر برنامه‌هايي است که به طور جدي دنبال خواهد شد.
يادآور مي شود، کارگاه تخصصي بين المللي آمار و حساب‌هاي اقماري گردشگري طي سه روز توسط مشاورين و اساتيد سازمان جهاني جهانگردي در هتل باباطاهر تهران برگزار شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن