تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814198044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایزه دوومیدانی به«بولت» و «شیپرز» می‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: جایزه دوومیدانی به«بولت» و «شیپرز» می‌رسد
یوسین بولت که قهرمان 6 دوره المپیک است، اولین اسم فهرست جایزه سالانه فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی خواهد بود.

به‌ گزارش "ورزش سه" و به نقل از ‌ایسنا‌ Inside the games در گزارش نوشت یوسین بولت جامائیکایی توانسته رکوردهایش در دوی 100 متر و 200 متر را نگه دارد و یکی از دوندگان تیم چهار در 100 متر جامائیکا باشد که در مسابقات جهانی پکن قهرمان شد. او در قسمت دوی سرعت، بیشترین رای را آورده است.

یوسین بولت به عنوان بهترین ورزشکار تاریخ شناخته شده است. او در مسابقات پکن با حریفان قدرتمندی همچون جاستین گاتلین ر‌قا‌بت کرده است. او با قهرمانی در دوی 200 متر توانست تعداد قهرمانی‌هایش در مسابقات قهرمان جهانی را به 17 برساند.

دافنه شیپرز از هلند نیز در فهرست جایزه سالانه زنان، اولین شخص به شمار می‌رود. او در مسابقات پکن توانست مدال نقره 100 متر را کسب کند. او قهرمان دوی 200 متر نیز هست. دافنه رکورد اروپا را در دوی 200 متر دارد که 21 ثانیه و 36 صدم ثانیه است. رکورد 10 ثانیه و 81 صدم ثانیه او در دوی 100 متر بهترین رکورد بین زنان هلندی است.

در ماه اکتبر از اعضای IAAF خواسته شد تا 9 مرد و 9 زن برتر د‌و‌و‌مید‌ا‌نی را مشخص کنند. ورزشکاران از 9 رشته مختلف د‌و‌و‌مید‌ا‌نی انتخاب می‌شوند. قرار است بعد از انتخاب سه زن و سه مرد برتر د‌و‌و‌مید‌ا‌نی، در آخر یک مرد و یک زن ورزشکار برتر د‌و‌و‌مید‌ا‌نی مشخص شوند.

ورزشکارانی که سابقه دوپینگ داشته‌اند، (از جمله جاستین گاتلین) در این انتخاب نخواهند بود. بولت تاکنون پنج بار جایزه مردان را برده است. سال گذشته، رنو لاوینی، د‌و‌و‌مید‌ا‌نی‌کار فرانسوی برنده این جایزه شد. در قسمت زنان نیز والری آدامز، برنده جایزه سال 2014 شده بود.




دومیدانی اوسین بولت

ارسال به تلگرام


14:47  1394/08/12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن