واضح آرشیو وب فارسی:شاخه طوبی: غرب برای از بین بردن خانواده به دو صورت عمل و نفوذ کرده: 1_ از طریق بالا بردن سن ازدواج و در نهایت عدم شکل گیری خانواده ای سالم که در نهایت منجر به آسیب های خاص خود می شود. 2_ فروپاشی شکل ساختاری خانواده که در نهایت این دو موضوع منتج می شود به عدم ترویج اسلام و ارزش های اسلامی.به گزارش شاخه طوبی به نقل از طنین یاس، خانواده مهمترین هسته مرکزی هر اجتماعی محسوب می شود و در کتب دینی نیز خانواده بر اساس پیوند زن و مرد و اساس هدف زندگی معرفی شده است. چنانکه در اسلام هم خانواده جایگاه والایی دارد. کارکردهایی همچون حفظ نسل و بقای آن در پرتو امری مشروع، ارضای نیاز های جنسی دو طرف (زن و مرد) و هدایت غریزی به صورت صحیح، ایجاد آرامش روحی، روانی بر ای همه اعضای خانواده (زن، مرد، فرزندان) تربیت صحیح، شکوفایی استعدادها، ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی، انتقال تجربه، انتقال فرهنگ زبان، پرورش فکری فرزندان، ساختن جامعه ای سالم و نیرومند و ... بیانگر مسئولیت خطیر و حساس خانوادگی و اجتماعی زن محسوب می شود . بررسی ویژگی های زنانه ما را با کارکردها، نقش های زنان آشنا می سازد و اینکه چگونه به واسطه به هرز کشیدن زن، خانواده را هدف قرا داده اند. زن سرچشمه محبت است. چنانکه تا سر حد فداکاری هم پیش می رود و به همین دلیل می گوییم: زن کانون محبت و منشا قدرت می باشد. چرا که به واسطه محبت و داشتن ابزارهای عاطفی منشاء تاثیرگذاری مثبت و منفی می باشد. ویژگی دیگر زن زیبایی، آراستگی و جذابیت اوست چنانکه امام صادق ـ علیه السّلام ـ می فرمایند:«ان الله جمیل و یحب الجمال». خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. 1 خداوند زیبایی و زیبا دوستی را به زنان دو چندان عطا کرده است. چراکه استاد مصباح یزدی می فرمایند:«میل بسیار شدیدی که زن به خود آرایی دارد ناشی از نیاز شدید او به دل ربایی است. یکی از مشغله های دایم هر زن این است که با استفاده از همه وسایل و طرق ممکن و در دسترس، خود را بیاراید و زیباتر سازد و نیز با لطائف الحیل، آراستگی و زیبایی خود را به دیگران و مخصوصاً مردان نشان دهد تا در دام عشق او گرفتار آیند.»2 آرامش و آرامش بخشی، ویژگی دیگری است که در آیات وروایات زیادی آمده که زن و مرد مایه آرامش یکدیگراند و هر یک باید در تأمین آرامش دیگری تلاش کند تا کانون خانواده مأمن امنی برای اعضا باشد. اما زن به دلیل داشتن نقش محوری و برجسته در ایجاد آرامش در خانواده جایگاه ویژه ای دارد. چرا که آرامشگر خانواده باید خود آرامش داشته باشد تا بتواند این امر را بگستراند. همچنین در مورد تمایلات زن امیرالمؤمنین حضرت علی ـ علیه السّلام ـ می فرمایند:«خداوند بزرگ میل جنسی را در ده جزء آفرید پس نه جزء آن را در زنان و یک جزء را در مردان قرار داد و اگر خداوند به اندازه اجزای شهوتشان در آنان، حیا و شرم قرار نداده بود با هر مردی نه زن در می آویخت.» 3 امانت و امانت داری، انعطاف پذیری، حیا، صبر و بردباری، فداکاری، تاثیرگذاری، تاثیر پذیری،تابع بودن، زیبایی ظاهری در چهره و اندام، لحن و صدای دلنواز، طنازی های زنانه، نگاه های جذاب، نوع راه رفتن های موزون، استفاده از ابزارهای جذاب سازی مانند لوازم های آرایشی و..... همه از ویژگی های بسیار مهم زنانه ای است که کارکردهای اساسی در زندگی سالم دارد. امروزه غرب برای رسیدن به اهداف منفعت طلبانه خود در تمامی عرصه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، روان شناسی، جامعه شناسی و.... از زن بهره بسیاری گرفته است. زیرا زنان چه به لحاظ آماری و چه به لحاظ آثاری جایگاه ویژه ای دارند. در این راستا برای از بین بردن خانواده که هسته مرکزی در تمامی ابعاد است به دو صورت عمل و نفوذ کرده: 1_ از طریق بالا بردن سن ازدواج و در نهایت عدم شکل گیری خانواده ای سالم که در نهایت منجر به آسیب های خاص خود می شود. 2_ فروپاشی شکل ساختاری خانواده که در نهایت این دو موضوع منتج می شود به عدم ترویج اسلام و ارزش های اسلامی . 4 محور اساسی برای تمام برنامه هایی که زن جزء اصلی آن است در نظر می گیرد "خیانت، خشونت، شهوت و عشق" مواردی که در اسلام به شدت برای داشتن پاکدامنی بر حفظ آن تاکید می شود. اما غرب زن را با چالش هایی مانند آزادی درگیر می سازد ، با ابزارهای جذابیت ساز او را سرگرم می کند و بنا را بر دفاع از حقوق زن می گذارد. ابتدا روح و روان زن را غرق در احساسات و غرایز می سازد، خود او را با چالش مواجه می سازد و سپس او را وارد جامعه زنان کرده و در جهت تخریب زنان و خانواده بر می آید. زنی که کرامت انسانی، هویت و شخصیت زنانه، آمال ها و آرزوهای خود را بر باد رفته می بیند و تلاش می کند تا خود را باز یابد دریغا که هرچه می دود نه به آن می رسد و نه آن را می یابد. چنانکه مدعیان حقوق زن امروز به نهایت شکست خود اعتراف کرده اند. گاهی نه تنها ابزار اقتصادی محسوب نمی شود حتی به زباله ای که باید دور ریخته شود، مبدل می گردد. زن به دلیل داشتن زیبایی ها و جذابیت های خاص زنانه توانمندی خاصی را در فریب افکار و دل ها داراست لذا غرب در رسانه های دیداری_شنیداری، مکتوب و یا رسانه های مدرن هر روز بازی جدیدی را برای او طراحی می کنند. نوع راه راه رفتن، نوع نگاه کردن، با چه لحنی صحبت کردن، نوع استفاده از واژه ها، حرکات بدنی، طراحی نوع اندام ها، طراحی طنازی های جنسی، طراحی مدل های جنسی، مدل ابرو، مدل ناخن و........ همه برای آن است که زن را در گیر خود سازد. زن به عنوان اسطوره محبت در رسانه ها معرفی می شود با ظاهری جنسی که برای تامین نیازهای دیگران رایگان در اختیار قرار می گیرد همراه با عطرها و انگشترهای محرک برای جذب بهتر و بیشتر با طراحی های خاص. روح و روان وقتی در گیر جسم می شود یعنی دیدن جنسیت زن نه شخصیت او ، یعنی دیگران هم فقط جنسیتش را ببینند. این زن وقتی با روانی آشفته و ظاهری جنسی در اجتماع ظاهر می شود نه تنها مردان بلکه زنان را هم در گیر خود می کند. این زن زیبایی و عاطفه اش را به حراج میگذارد ، جسمش را رایگان می دهد ، هویتش را له می کند، آرامشش را نابود می سازد تا لحظه ای چالش های روانی خود را خفته سازد. مقایسه همسران با یکدیگر، تنوع طلبی، سرگرم شدن با غرایز، بی قید و بندی، لاابالی گری، تنبلی، بحران هویت، زیر سوال رفتن کرامت انسانی، سردر گمی، بهانه گیری، اعتیاد، بیکاری، اختلافات و مشاجرات، مصرف گرایی، مشکلات اقتصادی و غیره وغیره دست به دست می دهد تا خانواده ای به طلاق برسد یا به تشکیل خانواده ی در سن بالا بینجامد و یا اصلا شکل نگیرد. در بازی های سیاسی، اقتصادی، حقوقی و.... زن حربه ای توانمند است که با جذابیت های خود می تواند اهداف غرب را پیش ببرد حتی اگر به ضرر خود او باشد مانند شعار تنظیم خانواده که اثرات روانی عدم باروری و تک فرزندی بر خود زن می باشد. اینگونه زنی آشکارا بر علیه خود و خانواده می جنگد. از طرف دیگر برای رها و آرام سازی خود به وسیله و خرافاتی متوسل می شود بدون آنکه لحظه ای به آن بیندیشد. آرام آرام راه را عوضی می رود و لحظه به لحظه از پاکی فطرت خویش دور می شود و بر سر راه دختران و پسرانی معصوم و خفته خراب می شود. شاید لازم باشد زنان روزی برای قداست ، کرامت و هویت زنانه خود انقلاب کنند تا جایگاه واقعی خود را در جامعه ایجاد کنند. محمد بن الحسن، حر عاملی، وسائل الشیعه ج14، ص 304 محمد تقی، مصباح یزدی، معارف قرآن، قم، مؤسسه در راه حق، 1367، ص 2087 محمد بن یعقوب، کلینی، کافی، ج3، ص 33
سه شنبه ، ۱۲آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: شاخه طوبی]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]