تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814594806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقای دارستانی : عدم دیدن امام به دلیل عدم معرفت است


واضح آرشیو وب فارسی:وارث: مراسم شب بیستم محرم با سخنرانی آقای دارستانی و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه، حاج مسعود اصلانی و کربلایی سعید اصلانی در هیئت احیاء الصلاة برگزار شدوارث:  مراسم شب بیستم محرم  با سخنرانی  آقای دارستانی  و مداحی  حاج سید مجید بنی فاطمه، حاج مسعود اصلانی و کربلایی سعید اصلانی  در هیئت احیاء الصلاة  برگزار شد. در ادامۀ خبر متن سخنرانی آقای دارستانی را می خوانید: معرفت و شناخت  وجود نازنین پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: با فضیلت ترین انسان ها کسانی هستند که صاحب شناخت و معرفت بیشتری هستند . در خصائص الشیعه می فرماید: بالاترین و بهترین افراد کسانی هستند که معرفت و شناخت بیشتری ببرند. یکی از موانع شناخت را عرض کردیم که وجود نازنین امام باقر علیه السلام می فرمایند:  هیچ شناختی بدون عمل و هیچ عملی بدون شناخت پذیرفته نمی شود . حضرت فرمودند: اگر محبت و شناخت من نسبت به سیدالشهدا علیه السلام زیاد شد نتیجه اش این است که شناختم سبب انجام عمل صالح می شود. کسی که شناخت ندارد در مسیر عمل صالح حرکت نمی کند. بصیرت در آیه 179 سوره اعراف اشاره خیلی مهمی می کند و راهنمایی می کند که بصیرت بینایی با چشم نیست. در آیه می فرماید: خدا به این ها چشم داده است ولی با آن نمی بینند. خدا به آن ها گوش داده است ولی نمی شنوند. بعد می فرماید این ها مثل چهارپایان بلکه بدتر هستند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: کور آن کسی نیست که چشمانش نمی بیند. وجود نازنین امام باقر علیه السلام با یکی از اصحابشان وارد مسجد شدند و فرمودند: به مردم بگویید من امام باقر را می بینند یا نه؟ اصحاب گفتند ما امام باقر علیه السلام را نمی بینیم. حضرت یک نابینایی را اشاره کردند و فرمودند از او سوال کن. رفتند از آن نابینا پرسیدند شما امام باقر علیه السلام را می بینی؟ وجود نازنین امام عصر می فرمایند: من در شهر و مجالستان بودم. نمی شود برای سیدالشهدا علیه السلام مجلسی باشد و امام عصر عجل الله تعالی فرجه به آن نظر نداشته باشند. عدم دیدن امام به دلیل عدم معرفت من است . به آن نابینا گفتند: امام را می بینی؟ گفت: محال است نور وجودی ایشان را کسی نبیند. وجود مقدس امیرالمومنین علیه السلام بصیرت را تبیین می کنند. حضرت می فرمایند: انسان بصیر کسی است که می شنود و فکر می کند. شاید لفظ « هل من ناصر ینصرنی » را نشنیده باشی ولی قلبت که مملوء از محبت ابی عبدالله علیه السلام است آن را شنیده است و تو به مجلس روضه اش آمده ای. اطاعت از امام زمان (عج) در این عرصه خاکی هیچ کسی به اندازه عباس علیه السلام مطیع امام زمانش نیست. عطش عباس علیه السلام بصیرت است و آب نیست. اگر اعتقاد و باور من مریض شود به تثلیث می رسیم. فرمود: علی جان مردم در قبال تو به سه گروه تبدیل می شوند. عده ای مثل عیسویون در فضای عالم تثلیث قائل اند. خدا را سه بعده می کنند و تو را فرزند خدا می دانند. دسته دوم مثل یهودیان که دنبال موسی علیه السلام هستند، به ظاهر او را به صلیب می کشند. افراط و تفریط دارند. اما در فضای بصیرت می فرماید: عده ای هستند که باورشان را هر روز در اذان می شنوی. می فرماید: اشهد ان علیا ولی الله. این باور دقیق است. اگر می خواهیم معنای واقعی ولی را بدانیم، باید او را همه کاره عالم بدانیم . امام رضا علیه السلام می فرمایند: ما را از خدایی پایین بیاورید ولی هر چه به ما بگویید به ما نمی رسد. کار بزرگ عباس علیه السلام، محکم کردن اعتقاد ما است . باور ولایی این را می گوید که حضرات معصومین علیهم السلام همه کاره عالم هستند .  اگر در کربلا بصیرت بود، امام زمانشان آن طور مذبوح نمیشد. لذا ما با ابی عبدالله علیه السلام سنخیت داریم. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: من ریشه هستم و علی بن ابیطالب علیه السلام ساقه است و ادامه می دهند تا به ما می رسد و می فرمایند: شما برگ این درخت هستید. برگ ها تا وقتی سبز هستند که به درخت وصل باشند. اگر از درخت جدا شد زیر پای مردم لگدمال می شود و دفعش می کنند تا زمانی که به امام حسین علیه السلام وصل هستیم، سبز هستیم. وقتی عبیدالله بن زیاد لعنت الله علیه وارد کوفه شد با لباس سبز ابا عبدالله الحسین علیه السلام وارد شد. چشم بینا می خواهد برای اینکه بشناسیم. دشمن شناسی باید داشته باشیم. عاقبت به خیری وابسته به یک کار است و آن هم این است که در زندگی دستی را بگیریم تا دستمان را بگیرند. دلی بسوزد برای دیگران تا خدا دلش برای ما بسوزد. از خدا محبوبیت بخواهید. اگر محبوب شدیم بعد با ما کار می کنند . در کربلا غلام سیاهی بود، او آزاد بود و فدایی حسین علیه السلام شد. من و جدا شدن از کوی تو خدا نکند خدا هر آنچه کند از توام جدا نکند به امام حسین علیه السلام گله کنید ولی غُر نزنید. /1102101304


سه شنبه ، ۱۲آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: وارث]
[مشاهده در: www.vareth.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن