تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820947695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاذبه آيات قرآن، از عوامل مهم در رشد اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۳۰ب.ظ)
جاذبه آيات قرآن، از عوامل مهم در رشد اسلام موج - خرم آباد - جاذبه آيات قرآن‌کريم نقش مهمي در رشد اسلام داشته است، پيامبراکرم (ص) وقتي آيات قرآن را تلاوت مي‌کرد اين آيات تأثير عجيبي بر دل‌ها مي‌گذاشت.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، در جلسه تفسير قرآن که ظهر امروز دوشنبه، يازدهم آبان، در دانشگاه جامع علمي-کاربردي لرستان برگزار شد، گفت: موضوع آيه 103 سوره نحل با اين مضمون که «وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّمَا يُعَلِّمُهُ بَشَرٌ لِّسَانُ الَّذِي يُلْحِدُونَ إِلَيْهِ أَعْجَمِيٌّ وَهَذَا لِسَانٌ عَرَبِيٌّ مُّبِينٌ» در خصوص بهانه‌ها و تهمت‌هايي است که مشرکان و کافران عليه پيامبر(ص) مي‌بستند.
وي افزود: وقتي پيامبر(ص) آيات قرآن را تلاوت مي‌کرد اين آيات تأثير عجيبي بر دل‌ها مي‌گذاشت به اين معنا که رشد اسلام به‌دليل جاذبه آيات قرآن بود.
ميرعمادي به عکس‌العمل‌ها و حربه‌هاي کفار برعليه نبي مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: اولين عکس‌العمل مشرکان نسبت به دعوت پيامبر(ص)، تکذيب و شکنجه بود که نمونه‌هاي فراواني از شکنجه سران مشرک بر عليه پيامبر(ص) و اصحاب او در تاريخ وجود دارد.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان تطميع و وعده پول و مال به پيامبر(ص)، تهمت و افترا را از ديگر عکس‌العمل‌هاي مشرکان بر عليه دعوت پيامبر(ص) دانست و افزود: آن‌ها مي‌خواستند شخصيت پيامبر(ص) را ترور کنند، کما اينکه امروز نيز تهمت‌هايي بر عليه حقوق بشر به ايران نسبت مي‌دهند.
امام جمعه مردم خرم‌آباد با بيان اين‌که هدف همه مشرکان اين بود که بگويند شخصيت پيامبر(ص) فرستاده خدا نيست، اضافه کرد: تهمت بعدي مشرکان به شخصيت پيامبر(ص) اين بود که مي‌گفتند ايشان دروغگو است، کما اينکه شخصيت پيامبراکرم(ص) از روزي که به رسالت رسيد تا روزي که از دنيا رفت مورد تهمت مشرکان بود.
وي تهمت «وحي نفسي» را از ديگر عکس العمل‌هاي کفار و مشرکان برعليه شخصيت پيامبر(ص) دانست و يادآور شد: مشرکان وقتي ديدند مردم دور پيامبر(ص) جمع شده‌اند، گفتند: اين سخني که پيامبر بيان مي‌کند سخن خودش است و سخن خدا نيست که به آن وحي نفسي گفته مي‌شود يا براي اثبات تهمت وحي نفسي مي‌گفتند آيات قرآن در کتاب‌هاي گذشتگان هم وجود دارد يعني اقتباس شده از کتب گذشته است.
ميرعمادي تهمت کذب بودن ادعاي پيامبر مبني بر جهاني بودن اسلام را از ديگر تهمت‌هاي مشرکان عليه پيامبر(ص) دانست و گفت: از ديگر تهمت‌هاي مشرکان عليه شخصيت پيامبر(ص) اين بود که مي‌گفتند که پيامبر نزد افرادي مانند سلمان فارسي يا يک غلام رومي تعليم ديده است و معلم او بشر بوده است.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان افزود: معناي آيه 103 سوره نحل اين است که خداوند به شخصيت پيامبر(ص) مي‌گويد ما مي‌دانيم که مشرکان مي‌گويند که تو را بشر تعليم داده است که به آن وحي نفسي مي‌گويند اين در حالي‌است که قرآن خود جواب مي‌دهد که اي مشرکان شما مي‌گوييد که پيامبر(ص) در نزد سلمان آموزش ديده است حال آن‌که زبان پيامبر(ص) و زبان سلمان متفاوت است چگونه دو نفر که زبان‌شان متفاوت است به همديگر آموزش مي‌دهند.
امام جمعه مردم خرم‌آباد با بيان اين‌که قرآن در پاسخ به ادعاي مشرکان مبني بر وحي نفسي و تعليم قرآن از سوي بشر مي‌فرمايد: چگونه آن زمان کسي نگفت که من معلم پيغمبرم و اگر کسي از پيامبر(ص) قوي‌تر بود چرا خودش ادعاي نبوت نکرد.
وي ادامه داد: لسان عربي مبين به‌معناي فصاحت و بلاغت در حد اعلا است؛ يعني زباني که قابل فهم است، هيچ ابهامي ندارد و از کجي و ناراستي خالي است کمااينکه زبان عربي لهجه‌هاي گوناگوني دارد و فصاحت و بلاغت آن داراي مراتب است.
ميرعمادي با طرح اين پرسش که چرا مشرکان تهمت وحي نفسي به پيامبر(ص) مي‌زدند، عنوان کرد: هدف اول آن‌ها انکار اعجاز لفظي قرآن بود؛ يعني مي‌گفتند که الفاظ قرآن معجزه نيست و تعليم بشر است، کما اينکه آن‌ها مي‌خواستند اعجاز معنوي قرآن را هم نفي کنند و مي‌گفتند که اين معارف در کتاب‌هاي قديمي هم وجود داشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن