تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803560378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزیع کارت اعتباری ۱۰ میلیونی فعلا در مرحله حرف است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توزیع کارت اعتباری ۱۰ میلیونی فعلا در مرحله "حرف" است


کارت های اعتباری ۱۰ میلیون تومانی که قرار است برای خرید کالای ایرانی به همه ایرانیان داده شود، فعلا در مرحله حرف است و مسئولان سرگرم جمع بندی پیشنهادات اند. ظاهرا طرح وام ۸ میلیونی خرید کالای ایرانی برای زوج های جوان با موفقیت به پایان رسیده است.
باوجود این که رئیس کل بانک مرکزی، علت اعلام نکردن زمان توزیع کارت اعتباری 10 میلیون تومانی خرید کالای ایرانی را جلوگیری از ازدحام جمعیت عنوان کرد، اما اظهارات سایر مسئولان نشان می دهد که این کارت فعلا در مرحله حرف و جمع آوری پیشنهاد است.

ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی امروز اعلام کرد: کارت اعتباری 10 میلیون تومانی خرید کالای ایرانی به کل اقشار جامعه تعلق می گیرد اما به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت، این کار به تدریج و بر اساس یک برنامه زمانی انجام می شود.

اما اظهارات سایر دست اندرکاران نشان می دهد که باوجود مطرح شدن این برنامه در بانک مرکزی، هنوز چگونگی ارائه این کارت مشخص نشده و مسئولان بانک مرکزی فعلا در حال جمع‌بندی پیشنهادات هستند.

هنوز میزان سود بانکی این وام مشخص نشده و راهکار مطمئنی برای تضمین بازپرداخت اقساط هم ارائه نشده است. اما گفته می شود که احتمالا برای دریافت هر کارت، یک ضامن معتبر باید معرفی شود.

مسئولان بیم آن دارند که این کارت هم، به سرنوشت وام 7 میلیون تومانی خرید کالای ایرانی که قرار بود به زوج های جوان داده شود، دچار شود. طرح وام خرید کالای ایرانی برای زوج های جوان به علت سود بانکی بالا و محدود بودن و اجباری بودن شرکت های معرفی شده برای خرید کالا، روی میز مدیران اقتصادی کشور مانده است.

خبرگزاری تسنیم درباره جزئیات این کارت گفتگویی با مدیرکل دفتر لوازم خانگی و صنایع فلزی وزارت صنعت انجام داد و به نقل از او نوشت: کارت‌های خرید 10میلیونی برای تحریک تقاضا در بازار است و امکان خرید و فروش ندارند. این کارت‌ها به نام خریدار صادر می‌شوند و او باید اقساط آنها را پرداخت کند.

عباس هاشمی با اشاره به اینکه دولت برای خروج واحدهای تولیدی از رکود فعلی بازار طرح‌هایی را برای تحریک تقاضا پیش‌بینی کرده است، اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها فروش اقساطی لوازم خانگی برای زوج‌های جوان بود، اما به‌دلیل آنکه تسهیلات این طرح از جانب واحدهای تولیدی پرداخت می‌شد و آنها نیز برای اجرایی شدن این طرح توجیه نبودند، نتوانستیم مشارکت کافی تولیدکنندگان را در اجرای این طرح به‌همراه داشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه طرح فروش اقساطی لوازم خانگی برای زوج‌های جوان همچنان برقرار است، افزود: اما تاکنون فروش اقساطی برای تولیدکنندگانی که نیازمند منابع مالی هستند به‌صرفه نبوده و چندان استقبالی از این طرح صورت نگرفته است.

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت به طرح دیگری که به خرید کالاهای مصرفی بادوام اختصاص داشت، اشاره کرد و گفت: در این طرح مصوب شده سقف تسهیلات 8 میلیون تومانی از طریق بانک به خریداران ارائه شود. اما به‌واسطه آنکه این تسهیلات با تضامین و نرخ سود بالا به خریداران تعلق می‌گرفت آنها تمایلی برای گرفتن آن نداشتند.

هاشمی به طرح جدید وزارت صنعت تحت عنوان "کارت اعتباری کالای ایرانی 10 میلیون تومانی" اشاره کرد و افزود: در این طرح با نرخ سود مناسب کارت‌هایی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که آنها اقدام به خرید کالای ایرانی کنند.

این مقام مسئول درباره جزئیات ارائه این کارت، گفت: وزارت صنعت برای اجرایی شدن این موضوع مکاتبات و جلسات متعددی را با مسئولان مربوطه برگزار کرد و در نهایت توانست با فرآیندی ساده امکان خرید این کارت را برای خریداران به وجود آورد.

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت با تأکید بر اینکه در این طرح احتمال هرگونه تخلف و انحراف به حداقل رسیده است، اظهار داشت: ما از تجربیات گذشته استفاده کردیم، در این کارت اعتباری خریداران فقط اقدام به خرید کالاهای ایرانی که فهرست آنها تهیه شده است اقدام می‌کنند.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر فهرست تولیدکنندگان و کالاهای تولید داخل مشمول این طرح تهیه شده است و به‌محض نهایی شدن تاریخ ارائه آن این فهرست برای اطلاع مردم اعلام عمومی خواهد شد.

این مقام وزارت صنایع با اشاره به اینکه تمام کالاهای مشمول این طرح کدبندی شده‌اند، اظهار داشت: خریداران با مراجعه به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معرفی شده با درج کدهای کالاهای ایرانی اقدام به خرید آنها می‌کنند.

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت با بیان اینکه میزان مبالغ واریزی خرید مردم به حساب کارخانه داران یا بنکداران پیش‌بینی شده است، گفت: این کارت‌ها به‌شکلی دسته بندی شده است که تولید کننده محصول می‌تواند با روش‌های پرداختی متعدد اقدام به دریافت منابع خود کند.

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت اضافه کرد: در حال حاضر زیرساخت اجرایی شدن این طرح در بانک مرکزی تهیه شده است، اما هنوز چگونگی ارائه این کارت تعیین نشده ولی این امر به‌منزله عدم توافق نیست بلکه هم اکنون در حال جمع‌بندی پیشنهادات هستیم.

هاشمی با تأکید بر اینکه این کارت یک نوع تحریک کننده تقاضا در بازار است و امکان خرید و فروش ندارند، افزود: کارت‌ها به نام خریدار صادر می‌شوند و او باید اقساط آنها را پرداخت کند، حتی سقف زمانی نیز برای خرج کردن این کارتها پیش‌بینی شده است.


یک شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن