تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816744516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیدی جاده ها ورانندگی با زنجیرچرخ هدیه برف پاییزی آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با تداوم بارندگی ها رخ داد؛
سفیدی جاده ها ورانندگی با زنجیرچرخ هدیه برف پاییزی آذربایجان شرقی

برف


شناسهٔ خبر: 2955262 - یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
استانها > آذربایجان شرقی

تبریز – سفیدپوش شدن مسرهای ارتباطی و استفاده از زنجیر چرخ توسط رانندگان هدیه بارش نخستین برف پاییزی در شهرستان های آذربایجان شرقی بوده است. به گزارش خبرنگار مهر، فعالیت سامانه قدرتمند جوی در شمال و شمال غرب کشور که از اواخر هفته گذشته آغاز شده و بر اساس پیش بینی ها تا روزهای میانی و پایانی هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت، به روزهای اواسط پاییز این مناطق حال و هوایی کاملاً زمستانی بخشیده است. بارش مداوم باران، کاهش محسوس دما، آسمانی همواره ابری و رنگ سفید برف بر فراز مناطق کوهستانی همه نشان از زمستانی زودرس در وسط پاییز مناطق شمالی و شمال غربی کشور دارد، موضوعی که با وجود مشکلات خاص خود، شادی مردم از افزایش بارندگی ها را نیز بدنبال داشته است. مردم آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های شمال غرب کشور، بواسطه واقع شدن در منطقه ای کوهستانی، این تغییرات جوی بویژه کاهش دما را بیش از سایر مناطق احساس می کنند و در کنار شکرگذاری بواسطه بارش های متناوب برف و باران در مناطق مختلف مجبورند بواسطه کاهش دما و بارش برف در مسرهای ارتباطی و در نتیجه احتمال لغزندگی جاده ها، یا از مبادرت به سفرهای بین شهری اجتناب کنند و یا در صورت انجام این سفرها با رعایت احتیاط کامل و استفاده از تجهیزات ایمنی چون زنجیر چرخ بار سفر ببندند. در این میان مسوولان و نیروهای راه و شهرسازی شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی ضمن رسیدگی به وضعیت مسیرهای ارتباطی استان، نسبت به روانی تردد در این مسیرها و برطرف کردن مشکلات ایجاد شده در نتیجه تغییرات شدید جوی اقدام کرده اند. بارش برف ۱۰ سانتی متری در چاراویماق در همین راستا سرپرست اداره راه و شهرسازی چاراویماق از بارش نخستین برف پاییزی در این شهرستان خبر داد و گفت:  بارش برف از ساعت سه بامداد امروز در شهرستان چاراویماق شروع شده و با تداوم آن ارتفاع برف تاکنون به حدود ۱۰ سانتی متر رسیده و این موهبت الهی موجب سفیدپوش شدن راه های مواصلاتی شهرستان شده است. بهزاد میرزاپور مونسی در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر تمام راه های اصلی، فرعی و روستائی چاراویماق باز است، افزود: تردد خودروها بدون هیچ مشکلی و با رعایت احتیاط در این مسیرها در جریان است. وی تصریح کرد: هر چند گروه های راهداری چاراویماق با ۲۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در جاده های شهرستان مستقر بوده و عملیات مسیرگشایی و برف روبی را انجام می دهند اما از رانندگان تقاضا می شود برای تردد در محورهای اصلی و فرعی این شهرستان زنجیر چرخ، لباس و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

رانندگان محور مراغه – هشترود از زنجیر چرخ استفاده کنند رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از  وجود کولاک درمحور مراغه – هشترود خبر داد و تاکید کرد: بر همین اساس رانندگانی که اقدام به تردد در این مسیر می کنند باید زنجیر چرخ به همراه داشته و از ان استفاده کنند. ناصر حمیدی در تشریح وضعیت این محور نیز اظهارداشت: بارش برف در محور مراغه - هشترود از حدود ساعت سه بامداد امروز شروع شده و در برخی نقاط این محور بویژه در حوزه نظر کهریزی بطول حدود ۱۷ کیلومتر کولاک شدید حاکم است و ارتفاع برف در این قسمت به ۱۲ سانتی متر می رسد. وی با تاکید دوباره بر این موضوع که رانندگان برای تردد در این محور و مسیرهای روستائی باید از زنجیر چرخ  و تجهیزات زمستانی استفاده کنند، خاطر نشان شد: در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان مراغه باز بوده و تردد درآنها جریان دارد اما با هماهنگی پلیس راه از تردد خودروهای بدون تجهیزات زمستانی بخصوص زنجیر چرخ ممانعت بعمل خواهد آمد. تلاش راهداران برای برف روبی و نمک پاشی در راه های ارتباطی شهرستان هشترود رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود نیز در گفتگو با خبرنگاران از انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی در راه های ارتباطی این شهرستان خبر داد و گفت: بارش اولین برف پاییزی همراه با کولاک از صبح امروز در مسیرهای ارتباطی هشترود شروع شده و بسیاری از مناطق شهرستان را سفیدپوش کرده است. علیرضا اوشال به تلاش بدون وقفه نیروهای راه و شهرسازی هشترود برای باز نگهداشتن راه های شهری و روستایی منطقه تصریح کرد:  با شروع بارش برف همراه با کولاک، راهداران تلاشگر اداره راه و شهرسازی سریع وارد عمل شده و اقدام به عملیات برف روبی و نمک پاشی در محورهای اصلی و فرعی کرده اند تا تردد رانندگان و مسافران از منطقه با کمترین مشکل ادامه یابد. رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود در پایان خاطر نشان شد: برنامه ریزی و سازماندهی های لازم برای انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی راههای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان در فصول پاییز و زمستان انجام شده تا رانندگان و کاربران محترم راه و همشهریان در جاده ها با مشکلی مواجه نشوند. با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم روند فعلی جوی تا روزهای پایانی هفته جاری، مسوولان راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از شهروندان خواسته اند تا در صورت امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در غیر این صورت وسایل ایمنی لازم را به همراه داشته و احتیاز کامل را در زمان رانندگی مد نظر قرار دهند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن