تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهران شهري پويا در زمينه اشتغال و تفريح است/تهران شهري در مسير جهاني شدن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۲۱ب.ظ)
معاون فني و عمراني شهرداري تهران: تهران شهري پويا در زمينه اشتغال و تفريح است/تهران شهري در مسير جهاني شدن موج - معاون فني و عمراني شهرداري پايتخت، تهران را شهري پويا در زمينه فراهم آوردن امکانات مناسب سکونت، اشتغال و تفريح دانست.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه خبري معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، عليرضا جاويد که در آيين گراميداشت روز جهاني شهرها و جايزه جهاني خشت طلايي تهران سخن مي‌گفت، ضمن برشمردن برخي از شاخص‌هاي توسعه پايتخت، تهران را شهري در مسير جهاني شدن معرفي کرد.
جاويد با بيان آن که شهر تهران ضمن برخورداري از مساحتي حدود 700 کيلومترمربع و جمعيتي حدود 5.8 ميليون نفر در شب و حدود 11 ميليون نفر در طول روز، به لحاظ وسعت و ميزان جمعيت در زمره شهرهاي جهاني قرار دارد، ميزان بودجه سالانه را از ديگر معيارهاي شناسايي چنين شهرهايي دانست و افزود: بودجه شهرداري تهران که هر سال توسط شوراي اسلامي شهر تصويب مي‌شود، در سال 1394 رقمي معادل حدود 6 ميليارد دلار است؛ شاخصي که نشان مي‌دهد شهر تهران از اين حيث نيز کلان‌شهري در مقياس شهرهاي جهاني است.
وي با تأکيد بر اين که طي سال‌هاي اخير توسعه شبکه مترو مهم‌ترين اولويت عمراني مديريت شهري پايتخت بوده است، خطوط متروي تهران را به لحاظ طول خطوط فعال و تعداد ايستگاه‌هاي مورد بهره‌برداري و نيز کيفيت بهره‌برداري يکي از سيستم‌هاي خوب و کارآمد در ميان خطوط متروي ساير کلان‌شهرهاي جهان ارزيابي و اضافه کرد: خط 3 مترو تهران که اخيرا در اختيار شهروندان تهراني قرار گرفته است، طولاني‌ترين خط مترو در بين کشورهاي خاورميانه محسوب مي‌شود و اين در حالي است که تکميل خطوط 6 و 7 مترو نيز در دستور کار شهرداري تهران طي سال‌هاي 94 و 95 قرار دارد.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به برخورداري پايتخت از 10 خط مصوب بي آرتي، بخش عمده اين سيستم را در حال بهره‌برداري دانست و افزود: طي سال‌هاي اخير شهرداري تهران نه تنها در بحث توسعه زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل عمومي بلکه در زمينه اجراي پروژه‌هاي نمادين نيز عملکردي قابل قياس با معيارهاي جهاني داشته است و تقدير از پروژه‌هاي احداث پل طبيعت و درياچه شهداي خليج فارس در پنجاهمين دوره جايزه بين‌المللي مديريت پروژه، شاهدي بر اين مدعاست.
مشاور شهردار تهران در امور طرح‌هاي جامع و تفصيلي شهر تهران، باغ پرندگان با وسعت حدود 6 هکتار و برج ميلاد به عنوان ششمين برج بلند مخابراتي جهان را به عنوان برخي از جاذبه‌هاي گردشگري شهر تهران در مقياس جهاني معرفي و اضافه کرد: شهرداري تهران طي سال‌هاي اخير نگاهي ويژه به مقوله احياي رودخانه‌ها و ساير عوارض طبيعي شهر تهران داشته است. از اين‌رو علاوه بر تلاش براي عملياتي کردن طرح جامع احيا و ساماندهي رودخانه‌ها و قنوات شهر تهران، اقدام به تبديل اراضي حاشيه تعدادي از رود دره‌هاي پايتخت به بوستان‌هاي عمومي کرده است که از آن جمله مي‌توان به ساماندهي رود دره فرحزاد و تبديل پهنه‌هاي حاشيه آن به بوستان نهج‌البلاغه و همچنين ساماندهي رود دره کن و احداث بوستان جوانمردان در اراضي پيراموني آن اشاره کرد.
وي احداث 4 تونل ترافيکي در شهر تهران را از ديگر اقدامات مديريت شهري در جهت پيشرفت و آباداني پايتخت دانست و با اشاره به برگزيده شدن تونل نيايش در چهل و نهمين دوره جايزه بين‌المللي مديريت پروژه، برخورداري شهروندان تهراني از فضاهاي زيرسطحي را از ديگر شاخصه‌هاي جهاني شدن پايتخت ذکر و تأکيد کرد: با بهره‌برداري از تونل شهداي غزه تا پايان سال جاري، بيش از 2 کيلومتر به طول تونل‌هاي شهر تهران افزوده مي‌شود.
جاويد برخورداري از 525 کيلومتر بزرگراه و 11 کيلومتر بزرگراه طبقاتي را از ديگر ويژگي‌هاي ممتاز پايتخت به عنوان شهري در مسير جهاني شدن دانست و افزود: اعطاي جايزه تعهد به تعالي به پروژه احداث بزرگراه طبقاتي صدر در دوره گذشته جايزه بين‌المللي مديريت پروژه، نشانه‌اي از همسويي مديريت جهادي شهرداري تهران با معيارهاي جهاني تعالي مديريت پروژه است.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران با بيان آنکه در پايتخت ايران با جمعيت 8 ميليون و 500 هزار نفري که معادل جمعيت ساکن آن در طول شب است، به ازاي هر نفر 5.15 مترمربع فضاي سبز وجود دارد، گفت: امروزه شهروندان ساکن در چهارگوشه پايتخت از بوستان‌هايي سرسبز و با طراوت برخوردار هستند و حتي برخي از مناطق شهر تهران از قبيل مناطق 3، 15، 18 و 19 داراي بوستان‌هاي مخصوص بانوان مي‌باشند؛ بوستان‌هايي که در فصل تابستان به طور روزانه بيش از هزار نفر از بانوان را جذب خود مي‌کنند و شهرداري تهران به منظور رفاه حال اين دسته از شهروندان، احداث 2 بوستان ديگر در غرب پايتخت را در دستور کار قرار داده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن