تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819406217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحليلگر نظامي سي ان ان: نيروهاي آمريکايي براي آموزش به سوريه نمي روند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تحليلگر نظامي سي ان ان: نيروهاي آمريکايي براي آموزش به سوريه نمي روند
هرتلینگ درباره گروههای کرد سوریه گفت، من تجربه همکاری با کردها را در شمال عراق دارم و آنها جنگجویان بسیار خوبی هستند، اما بسیار ملی گرا هستند و آنچه در پی آن هستند، سرزمین کردستان است. آنها می خواهند مرزهای سرزمین کردستان را ترسیم و از آن دفاع کنند.
کد خبر: ۵۴۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ - 01 November 2015


تحلیلگر شبکه سی ان ان گفت نیروهای ویژه آمریکا صرفاً برای ایجاد هماهنگی میان گروههای مخالف به شمال سوریه می روند و احتمالاً آموزش چندانی در کار نخواهد بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ، مارک هرتلینگ درباره اعزام پنجاه نیروی ویژه آمریکایی به شمال سوریه گفت، اوضاع در شمال سوریه با عراق کاملاً متفاوت است. مشاوره و کمک نظامی در عراق همواره با هدف سازماندهی گروه های بزرگی از نظامیان برای مقابله با داعش در الانبار و شمال عراق ارائه می شد.

اما در شمال سوریه اوضاع متفاوت است و گروههای مختلفی حضور دارند. وظیفه هر یک از نیروهای ویژه اعزامی ملحق شدن به یک گروه و هماهنگ کردن اقدامات آن با دیگر نیروهای ویژه ای است که گروههای دیگر را همراهی می کنند.

این نیروها تجهیرات و کمکهای آماده در اختیار گروههای میزبان خود قرار می دهند، اما احتمالاً آموزش چندانی در کار نخواهد بود. اعضای این گروه ها خود جنگجو هستند و نیروهای ویژه آمریکایی صرفاً کار هماهنگی را میان گروه های مختلف انجام می دهند.

وقتی صحبت از گروه ها می شود، منظور قبایلی است که هر کدام به دلیل متفاوتی مبارزه می کنند و نیروهای کردی که با انگیزه های ملی گرایانه می جنگند. نیروهای ویژه آمریکایی صرفاً کار هماهنگی را انجام می دهند و به آنها کمک می کنند قلمرو خود را حفظ کنند.

هرتلینگ تصریح کرد، هدف آمریکا از اعزام نیروهای ویژه به شمال سوریه از بین بردن داعش است و کمک به سرنگونی اسد از اولویتهای آمریکا نیست. البته اکثریت اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در پی مقابله با اسد هستند، اما ابتدا می بایست از قلمرو قبیله ای خود دفاع کنند. همان کاری که نیروهای ویژه قرار است انجام دهند، یعنی قلمرو گروههای مخالف را در برابر پیشروی داعش با کمک گرفتن از حملات هوایی حفظ کنند.

هرتلینگ درباره گروههای کرد سوریه گفت، من تجربه همکاری با کردها را در شمال عراق دارم و آنها جنگجویان بسیار خوبی هستند، اما بسیار ملی گرا هستند و آنچه در پی آن هستند، سرزمین کردستان است. آنها می خواهند مرزهای سرزمین کردستان را ترسیم و از آن دفاع کنند.

این هدف با اهداف ائتلاف عربی در سوریه بسیار متفاوت است، تعداد آنها زیاد است و اساسا در پی حفظ قلمرو قبایل خود هستند. حال کردها را در مقام گروهی واحد در نظر بگیرید که برای تشکیل کشوری مستقل تلاش می کنند، که خود سبب ساز مشکلات دیگری است.


















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن