تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816411945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درجا زدن حزب اردوغان بين 2 انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: درجا زدن حزب اردوغان بين 2 انتخابات
انتخابات زودهنگام تركيه 145 روز بعد از انتخابات قبلي، امروز در شرايطي برگزار مي‌شود كه نظرسنجي‌هاي اخير درباره انتخابات در تركيه نشان مي‌دهد حزب عدالت و توسعه براي بار دوم در كسب اكثريت مطلق شكست خواهد خورد.


انتخابات زودهنگام تركيه 145 روز بعد از انتخابات قبلي، امروز در شرايطي برگزار مي‌شود كه نظرسنجي‌هاي اخير درباره انتخابات در تركيه نشان مي‌دهد حزب عدالت و توسعه براي بار دوم در كسب اكثريت مطلق شكست خواهد خورد.
طرفداران حزب عدالت و توسعه در آخرين گردهمايي انتخاباتي خودشان با سر دادن شعار «تنها يك حزب» حمايت خود را از به قدرت رسيدن اين حزب بدون نياز به ائتلاف اعلام كردند. احمد داووداوغلو نخست وزير تركيه نيز با تأكيد تلويحي بر لزوم تشكيل دولت تك حزبي گفت: «اين رأي‌گيري درباره آينده تركيه است. همچنين اين يك رفراندوم است. شما تصميم خواهيد گرفت كه آيا تركيه در همين راه به سمت توسعه حركت كند يا نه. »اين در حالي است كه احزاب مخالف همچنان بر تشكيل دولت ائتلافي تأكيد مي‌كنند. رئيس حزب دموكراتيك خلق‌هاي تركيه كه از آن به عنوان حزب مدافع حقوق كردهاي تركيه نام برده مي‌شود، درباره تشكيل دولت ائتلافي پس از برگزاري انتخابات در اين كشور ابراز اميدواري كرد. به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه مليت چاپ تركيه، صلاح الدين دميرتاش روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران در استانبول گفت: اين موضوع را همه مي‌دانند كه ثبات در تركيه به شرطي كه حزب عدالت و توسعه به تنهايي دولت را در دست نگيرد، برقرار خواهد شد. اين در حالي است كه آخرين نظر سنجي‌ها نيز نشان مي‌دهد حزب عدالت و توسعه به اكثريت لازم براي تشكيل كابينه به تنهايي دست پيدا نخواهد كرد. براساس نظرسنجي مؤسسه افكار سنجي متروپل كه دو روز پس از حملات انتحاري آنكارا كه منجر به كشته شدن 102 تن شد، صورت گرفت، در انتخابات تركيه حزب عدالت و توسعه 5/42 درصد، جمهوريخواه خلق 3/26 درصد، حزب حركت ملي گرا 3/16 درصد و حزب حركت ملي گرا 13 درصد آراي مردمي را كسب خواهند كرد و 9/1 درصد آرا همچنان سرگردان هستند يا به احزاب ديگر رأي خواهند داد. برپايه اين نظر سنجي حزب عدالت و توسعه 261، حزب جمهوريخواه 135 و حزب حركت ملي گرا و حركت دموكراتيك هر كدام 77 كرسي در پارلمان آينده تركيه كسب خواهند كرد. برآيند نظر سنجي‌هاي ديگر نيز نشان مي‌دهد حزب عدالت و توسعه نمي‌تواند بيش از 41 تا 43 درصد آرا را كسب كند و براي بار دوم پس از انتخابات هفتم ژوئن گذشته، رؤياي كسب اكثريت مطلق در پارلمان و در نتيجه تشكيل دولت به تنهايي را از دست خواهد داد. «مارك بي‌يريني» تحليلگر مؤسسه كارنگي گفت: ايده رياست قوه مجريه‌اي كه اردوغان از آن حمايت مي‌كرد در ژوئن رد شد. اگر نتيجه انتخابات اول نوامبر نيز مشابه انتخابات پيشين باشد، اروپا بايد با تشكيل دولت ائتلافي، چاره‌اي براي خروج تركيه از اين مرحله انتقالي كه به نفع اين كشور نيست، بينديشد.
  
اردوغان خطري براي دموكراسي است
رئيس‌جمهور سابق اين كشور با انتقاد از رجب طيب اردوغان، وي را خطري براي تركيه خواند. عبدالله گل، در مصاحبه‌اي با روزنامه فايننشال تايمز انگليس سكوت خود را شكسته و با انتقاد از رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور فعلي و نخست‌وزير سابق تركيه عنوان داشت: تركيه در نتيجه تلاش رجب طيب اردوغان براي كنترل بر قدرت، با مشكلات و خطرات بسياري مواجه است و اردوغان تهديدي براي دموكراسي تركيه است. گل افزود: نمي‌خواهم فكر كنيد كه من هنوز رؤياي به دست گرفتن قدرت را در سر دارم اما مي‌خواهم با حضور در شبكه‌هاي تلويزيوني و در كنفرانس‌ها مردم تركيه را نصيحت كنم و بر اين باورم كه مردم به اين مسئله مثبت مي‌نگرند و به آن اهميت مي‌دهند. رئيس‌جمهور سابق تركيه با بيان اينكه اردوغان تهديدي براي دموكراسي است، اظهار داشت: اختلافات سياسي در تركيه هرچقدر هم شديد باشد يك واقعيت است و اختلاف‌نظر نيز يك مسئله طبيعي است كه من آن را نكته مثبتي مي‌دانم. تركيه كشوري دموكرات است كه كانديداي پيوستن به اتحاديه اروپاست. از سوي ديگر من هنوز بر اين باورم كه همچنان كارهاي بسياري براي انجام دادن وجود دارد و ما بايد اين مسائل را به جلو ببريم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن